adana eskiden akdenizin en büyük şehriydi, türkiye'nin ise dördüncü büyük kentiydi düşünün 1990 sayımında nüfusu 1.934.000'di aynı dönemde türkiye'nin beşinci büyük kenti olan bursa'nın nüfusu 1.603.000'di. ama ne olduysa oldu adana gerilemeye başladı bursa günümüzde türkiyenin dördüncü büyük kenti ve nüfusu 2.900.000 civarında, adana ise 2.185.000 nüfusta kaldı ve antalya'nın bile gerisine düştü.
Sabah deri ceketim ve kışlık şalımla bütün dikkatleri üstüme çekip insanları kendime güldürdüğüm şehir. Millet atlet şort giyiyor hala. Ekimin ortası gelmiş farkında mısınız demek istedim resmen insanları durdurup.
Sabah sabah insanlar ızgara ciğerle kahvaltı yapıyor. Soğanlı sumaklı iğrenç.
Ayrıca insanları, esnafı gerçekten de kaba. ilk izlenimlerim bu kadar şimdilik.
Henüz 17 yaşındaydım,lise sondaydım."bir şehri tam kalbinden,beyninden vurup gitmek var"dı aklımda. Öyle de oldu.Sonra ne mi oldu?. Olaylar olaylar...Kabuğumu kırmıştım ya,içinden çıktığım o kabuğu beğenmiyor, uzaklaşmak daha da uzaklaşmak istiyordum. arada yolum düşse de bu şehre, orda yaşamak gibi de değildi doğrusu.
Aradan geçen 17 yıldan sonra, üstelik çok yeni ve hala kanayan yaralarım da varken, birçoğuna "tekinsiz" gelen güzel şehrime dönüyorum. Yaralarımın kabuk tutup iyileşmesi için onun güvenli kollarına ihtiyacım var.
Adana'm çocukluğum,ilk gençliğim...bekle beni geliyorum
Türkiye'nin en büyük ve en güzel şehirlerinden biridir. Bazen can sıkıcı haberlerle ismi anılmasına rağmen Adana çok gelişmiş ve güzel bir yerdir. Gidilmesi ısrarla tavsiye edilir. Haberlere bakarak yorum yapmak pek de doğru değildir kanımca. Bici bicisi, şalgamı, kebabı dillere destandır. Tam bir demokrat şehirdir. Her görüşten insan rahatlıkla bulunabilir.
Biraz olsun soğumasını istediğim şehir. Hala sıcak. Bi ankaralı için zulümdür bu şehir. Psikolojim bozuluyor. Dengemi şaştım. Yün kazaklarıma falan özlemle bakıyorum böyle.