2010 falandı herhalde, arkadaş bakamıyorum dedi, bana verdi, söylemedi de amk bunlar kış uykusuna yatıyor diye. neyse yoğun da bir dönemdeyim, 3 gün üst üste hayvanı aynı yerde uyurken gördüm, tam da emin olamadım ama öldü herhalde dedim. abimle yaşıyorduk, o da aynı düşünmüş, neyse. en son baktım yine aynı yerde yatıyor, dürttüm baya pipetle falan. öldüyse dokunamam çünkü. neyse artık dördüncü gün aldım kafesi, çöpe götürüyorum, tam atıcam bu kamil bir esnedi! aklım çıktı amk ölü dirildi diye! sonra araştırdım kış uykusunda kolay kolay uyanmıyorlarmış, ondan dürtmelerime karşılık vermemiş. canlı hayvanı çöpe atacaktık amk. sonra 2 sene falan daha takıldı bizle, zamanının %90'ını uyuyarak geçitiyordu kamil. bir noktada gerçekten öldü tabi.