hiper simulakrum x087 qt
0 (düz adam)
on birinci nesil yazar 3 takipçi 7.20 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    başkasının fikrine saygı duymayan insan

    11.
  1. Saygı ontolojiye göre(ehem ehem kant) herkese eşit dağıtıldığı varsayılan içkin karakterli ideal tutum ve karşılıklı geri bildirimin adıdır

    içkin doğasından ötürü yeri doldurulamaz ve kendine has yapısı vardır

    Bu anlamda saygı otorite ve toplumsal kurguların değil entelektüel ve olgun insanın kazanımlarının konusudur

    Saygıdan devam edelim.Saygı farklı fikirlere karşı takınılan nört,nört-artı,artı yüklü tavır ve davranışların bütünü değildir.Çatı kavramdır

    insanın ortak dil çabasını ''saygı'' başlığı altında incelediğimizde ortaya çıkan spektrum

    Kaygısızlık,kulak verme,ilginç gelme,ortaklaşmak,uyum sağlama,benimsemedir

    Saygı bir anlamda düzlem kaydırarak farklı konu nesnelerinin ortak ilkeler,frekansta birleşme işlemidir.Ancak burada dikkat edilmesi gereken şey saygının kendisi adına sürdürülmediğidir

    Konudaki cümle ise

    Benim fikrime saygı duyacaksın/duymalısın

    Gerçek saygıdaki benin ortaya konuluşu ben değil bir konuda birleşmiş iki farklı benin ortaya konuluşudur.Buna bene katılan ben adını koydum şimdi

    Dikkat edersiniz buradaki ben düşüncenin anlakından ortaya çıkan bir benlik durumudur.Lakin yukarıdaki cümledeki ben benliğin kendi ihtiraslarının toplamının yansıması olduğu/temel aldığı için durumsal olmaktan çıkmış buyruğa dönüşmüştür

    Gerçek saygının kaynağı insanın imkanlılık ve eğilimlerinin gerekçelendirilmiş haliyken diğer bir hayli psikolojiktir

    Mantıksal açıklamasını yaptık,irade kanadından yani duygudaşlık felsefesinin açısından da yapalım

    Psuedo saygıda konu nesnesi daha ön plana çıkar.Zira o nesne diyalektik sürece katılacak ve ihtiraslı benin aleti olacaktır.Aletin kapsamı ve biçimi insanların algısına göre değişebilir ama süreç aynıdır

    Gerçek saygıda ise konu nesnesi parantez içine alınarak yaşanan duyguların fenomolojisinden gidilir.Konu nesnesi ancak maddi/ikinci nedenlerden dolayı ilişkilendirilebilir eğer faydacı örtü örtülecekse
    1 ...
  2. veganlık

    45.
  3. veganlığa dair en iyi argümanın hangisi olacağına dair birazcık düşündüm.sömürü ya da/ve acının kötülüğü meramımıza cevap olamıyordu.peki neden hayvanlara insanmış gibi davranmalıydık ? cevap bilinçte saklı.söyleyebiliriz ki belli bir bilinç seviyesinin üstündeki hayvanları sömürmek onları insanlaştırmaktı.bizim onları insan yerine koyup öylelikle ahlaki buyruklar türetmemiz başka insanlık durumuna sahip olduğunu iddaa etmemiz başka

    diğer bir soru arının balını almak sömürü müdür sorusu.diyebiliriz ki sonuçta onlara yer temin edip aşılıyoruz ki hastalıktan ölmesinler.karşılığını almak hakkımız.ancak savunmanın güç gösterisini gizleme amacıyla koyulan kılıflardan olmadığı da söylenemez

    veganlığın aleyindeki argümanlara gelecek olursak adamlar etin içerdiği besinler konusunda haklı.kim aynı besin için bilmem kaç çeşit ot toplama suretiyle bilmem kaç kiloyu sindirmekle uğraşmak ister ki ?
    0 ...
  4. aziz yardımlı

    9.
  5. eğer yapısökümlediği dil ayrıca anlam derinliği katıyorsa iyi.filozofların halihazırda yaptığı bu zaten.
    0 ...
  6. instagram

    1722.
  7. insanın kendisini rpg karakterine dönüştürmesidir.
    0 ...
  8. immanuel kant

    194.
  9. kantta da sözü geçen özne nesne ikiliğinin muhtevası.

    aktarımdaki arazi olan şeyin miktarında ki kayıp payına isim geçişlendirme süreci denir.maruz kalmalara odaklanım oranına yani olanla yaşayan oranındaki değişim frenkansı da diğeridir.zaman ve mekan.gelecek ve şimdi
    1 ...
  10. milliyet

    306.
  11. kültür kısayoludur.eğer kültüre insan yapıp etmelerinin tümü dersek tek tek insanları saymaktansa belli benzerlikleri bulunan bir kümeyi alıp adlandırma yapmak daha amaca yönelik hareket etmektir.hem düşünceyi sınırlandırıp roman karakterine bürünebilme adına hem de tarih inşaası adına.oysa ki sonradan da belirlenebilen iki zaman dilimi şeylerin birbirine aynı mı yoksa farklı mı düşebileceğinin belirleyicisidir.
    1 ...
  12. tüketim toplumu

    57.
  13. mal bürokratların dediğinin olmasıdır.adamlar o kadar limbik sisteme bağlılar ki muhatabını değerlendirme becerisine bile sahip olmaksızın korkusuna yabancılaşıyor.tabi böyle davranmalarının sebebinden ziyade gerekçelendirilişini belirttim.sebepse üretim yapamamaktır.bir insanın hiç mi kendine ait fikri olmaz arkadaş.hadi yöneticilerine suç atacağım ama ideal yöneticiliğin buradan geçmediğini de biliyoruz.demek ki özgürlükle rahat yaşamı bağdaştırmak gerekiyor.aksi takdirde sonuç şekil a da ki gibi.

    diğer faktörler ise hizmet alan adamın tepkisizliği ve pozitif hukuk düşkünlüğü.işte felsefenin önemi.

    toplum ahmak insanlar uğruna akıllı insanların kurban edilmesidir.
    0 ...
  14. atatürk heykellerinin gereksizliği

    29.
  15. yorulmak

    77.
  16. Yorulmayan adam hoyratça hakaret etmeye mahkumdur.

    Birileriyle karşılaşıp yapışık kalmadıkça da sonsuza kadar devinmeye devam edecektir.

    Yoklukta ki varlık.
    0 ...
  17. felsefe

    639.
  18. çoğunlukla sorunsallar üzerinden dönüyor.bir filozof mu radarıma girdi.adamın karakteristik tavrını bulana kadar hem kendisinin yazdığı hem de üzerine bindirilen ıvır zıvırların arasında debeleniyorum.malumatı oradan buradan derleyip haldır huldur makale yazan arkadaşlara da bilmem kimin türkiye bayiliği diyoruz.
    1 ...
  19. ekonomi

    85.
  20. varlık metafiziği

    1.
  21. adlandırmanın;niyetin aşırı somutlaşması sonucu uzatılabilmesidir.x+1 düzleminde kalan varlığı zorla türetime sokup kendisinin aynısı fakat farklı gibiymiş de algılanabilen çıktıların insan iddaasına düşmesidir.gelecek tasarısıdır.mülkiyettir.
    0 ...
  22. emek

    43.
  23. zannedildiği gibi değere eşitlenemez.

    hegel reyis sağ olsun varlık=farklılık nosyonu.

    aristotalesçi erekselliğin ve mimistik nemesisin esprisi budur.

    marx sana der ki ürünün nemesisi ol.

    asıl nemesis ise kısayollardır.

    biliyoruz ki insan doğuştan ameledir.yani ilerleme için tekrar zaruri.zen budistleri bu gerçeğin çok önceden farkındaydı.

    kısayollar tıpkı yazılımcının bilincin katmanlarını ve yönlenişlerini kullanarak zekice yöntemler geliştirmesine benzer.

    geriye sardırıp köken bilgiyi tespit etmek işin sadece bir tarafı.

    entropi verimsizliğinin azaltılması gibi düşünebilirsiniz.bilimin dahi aciz kaldığı şey.
    0 ...
  24. değer

    41.
  25. Metalaşma bir yanıyla absürtken diğer yandan adeta lütuftur.Meta basitçe yanılgıdır.Çünkü insan bütünüyle değersizdir.Değer zaten ne ola ki ? Gene insanın adlandırmaları.Ancak kapitalizm toprak yiyen insanın orijinal haline geri dönüp sefaletten yitip gitmesini engelleyen güzelce kafa okşama kurumudur.Demek ki insan temel ihtiyaçlarından kaçabildiği sürece vardır.
    1 ...
  26. evrimsel psikoloji

    11.
  27. Her şeyi tek bir dinamikle açıklamaya çalışan dahası bunun üzerinden normatif yargı dağıtan palavralar bütünüdür.

    Evrim birey ölçekli bir süreç değilken nasıl bireyler üzerine ereksellik yüklenebilir ki ?
    1 ...
  28. fenomenalist yaklaşım

    1.
  29. Bazı alanlarda hiç gitmeyen yaklaşımdır.Mesela tarihte.

    Kimsecikler aynılık nosyonunun egemen olup psikanalizm gibi eğilimlerin mantar gibi çoğalmasını istemez.
    0 ...
  30. şimdi

    37.
  31. arthur schopenhauer

    322.
  32. kötülüğün sonsuzca aktığı sonucuna iyiliklerin çabuk unutulmasına karşın en ufak kötülüklerin dahi akılda kalması dolayısıyla varmış olabilir.

    psikolojiyle ilgilendiğini de hesaba katarsak.
    0 ...
  33. bot

    27.
  34. doğa

    62.
  35. ontik babında var olmayan ancak ontolojik alanda meşru zemin oturtulabilen öteki.teşekkürler leibniz ve ibni sina.
    2 ...
  36. gender studies

    2.
  37. durumla normatif buyruğu birbirinden ayıramazlar.fuzzy logic tanrılara mahsustur.
    0 ...
  38. küfür

    333.
  39. sanıldığının aksine imlenenle değil imleyenle ilgilidir.imleyen imlenen makası hiç kapanmayacak gerçi.
    0 ...
  40. ateist

    1780.
  41. mantığın çelişmezlik;a=a ilkelerinden yola çıkarak dinlerden kurtulabileceğini zanneden kolaycılar.epistemolojiyi ve din felsefesini küçümseyip düz adamlık yapmayın
    0 ...
  42. yabancılaşma

    66.
  43. yabancılaşmanın başucu yapıldığı tüm tasarılar gerçekliğe karşı açılmış savaştır.

    kabaca,insanın kendisini mal olarak düşünmesi mümkün değildir.

    olsa olsa sujeleşebilir.ona da yabancılaşma denemez.manzaranın kayması denir.

    sanıldığının aksine hegel sınırlamalardan beri değildi.popper yanılmıştır.
    0 ...
  44. sınıf çatışması

    3.
  45. mabattan uydurma kavramlardan.

    olan şey ahit çatışmasıdır.

    şayet bu varsa neden sözüm ona aynı sınıftan mensup adamlar varlıklarını dolaşıma sokarken aka takas yaparken karlılık amacı güdüyorlar ?

    ne demişler

    love is war.

    nesnelerin sadece fiziksel ağırlıkları yoktur.
    1 ...
  46. theodor wiesengrund adorno

    30.
  47. toplum tarihin ürünü müdür ?

    çüş.

    toplum bilinçaltının yan etkisinden başka bir halt değildir.
    0 ...
  48. boşluk

    141.
  49. hakikata biçimsel olarak hakim olabilmiş lakin özüne ulaşamamış yani yarım adım uzaklığında olan kimseler(biçimin başat olduğu durumlarda düşünce gündemde değilse simulakruma dönüşür).form metafiziğini öncelersek baloncuk felsefesi kaosun duvarına dokunmayı gaye edinir.
    0 ...
  50. olmasaydı da olurduk diyen türbanlı

    2.
  51. batı merkezli mantığın kritiğini de yapıyor olabilir.
    0 ...
  52. 1997 doğumlu bir insanı cumhuriyet savcısı yapmak

    1.
  53. varoluşçuluk

    122.
  54. süreç felsefesi-tümel realizm=varoluşçuluk.

    edit:özcü varoluşçuluk
    0 ...
  55. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük