bugün

kronik bir türk hastalığı olan şekilciliğin ilk örneklerindendir
uygulanmadığı söylenebilecek devrim. yanılmıyorsam memurların filan işe giderken şapka takması gereklidir, ama askerlerden başka -hatta onlar bile takmıyor bazen- şapka takan yok etrafta.
1920'li yillari bugunku kosullara gore degerlendirme hatasina dusenlerin haksiz olarak elestirdigi devrimdir. bazi isyerlerinde takim elbise kravat giymek (sekilci saymadiginiz batida da boyle), spor musabakalarinda ayni tip forma giymek ne kadar sekilcilikse, ya da turban takmak ne kadar sekilcilikse, sapka devrimi de o kadar sekilcidir.
taaa osmanlı döneminden beri bireydeğil kulolagelmiş, muassır medeniyetler seviyesine ulaşmayı modernizm değil batılı gibi olmak olarak algılamış, batının yaşadığı kültürel ve ekonomik süreçlerden geçmediği için kültürel olarak farklı kodlarla kodlanmış ülkem insanının ve yöneticilerinin, devrimle beraber gelen değişim rüzgarlarını ne derece anlayabildiğini gösteren bir garip icraattir.
yüce atatürk'ün her devrimi gibi mükemmel olan devrimdir.
herkes şapka taksın devrimi değildir.
(bkz: gençlik bir şey bilmiyor)
her kes şapka taksın devrimidir...

şu an istersek sokaktan geçen biri şapka takmadığı için suç duyurusunda bulunabiliriz.çünkü bu devrimle gelen yasaya göre bu zorunlu ve hala geçerli.
hâlâ geçerli olmasına rağmen kimsenin iplemediği dewrim..
türbanı haklı göstermeye çalışan dinci popülizminin hedef aldığı atatürk devrimlerinden bir tanesidir . Şark kurnazlığı yaparak batı medeniyetini ve Atatürk devrimlerini eleştirmenin tartışmasız en yüzeysel olanı ve şapka devriminin şekilciliğine kafayı takmış olan güruhun şekilsizliğinin bir ifadesi olan Atatürk devrimidir .
(bkz: oryantalizm)
kastamonuda baslayan devrimdir.
koylu insanina sapka taktirarak muasir olacalarini dusunen liderlerin gerceklestirdigi bir devrim. sapka takip takim elbise giyerek tarlaya giden insanlarin yuzlerindeki o saskin ifadeyi, icinde bulunduklari donemin yaptirimci, zorba ve fasist yonetimini gormeyip yasamadikca, kilik kiyafet devriminin gercekten hangi kulturu hedef aldigini ogrenemeyiz. bu devrimin temeline yapilan analizler veya incelenen tarihin tarafi ne olursa olsun, sapka takmiyor diye idam sehpasina cikarilan insanlarin olum sessizligi, bu ulkenin anayasa kitabinda veya devletin temel ideolojisinde sessizce yankilanacak. cunku tabu, mahremiyetine verdigi degeri insan yasamina vermiyor.
yapılmış devrimlerin en güzellerinden biri.
hiç kimse çıkıpta bu olayı aşağılamaya çalışmasın bu bir halka bir şeyleri farkettirmenin en güzel yolarından biridir ve yüce insan atatürk bunu başarmıştır.
kansiz bir devrimdir *..
köylü insanına türban taktırarak dindar olacaklarını dusunen liderlerin gerceklestiremeyeceği bir devrim.
uluğ atatürk'ün kendi ifadesiyle 'cevheri (türk ulusunu) kaplayan çamuru sıyırıp atmış, ve cevherin gerçek değerini ortaya çıkarmış olan devrim.'
şapka çıkarılacak devrimdir.
adam olmamız yolunda önemli bir adımdır. bir diğeri ise;
laikliktir.
(bkz: ekmek yoksa şapka takın)
dünya tarihinin muhtemelen en komedi devrimlerinden biridir.
lenin yaşasaydı, acaba ne derdi?
devrim kelimesine hakaret diye düşünürdü herhalde *
neyi devirdikleri merak konusudur.

dev-i-rin!
türk toplumunu gerici osmanlı kültüründen kurtarıp modern bir yapıya kavuşturmak için yapılmıştır. gerici bir başlık olan fesi kaldırıp yerine modern olan şapkayı getirmek için yapılmıştır.
ilkel bir başlık olan ve Türklerin ilkel görülmesine yol açan fesi ve hak eden hak etmeyen herkesin başına sardığı sarığı çıkarttırmanın tek yoluydu. Yapıldı, iyi oldu. Bir ilkellik sona erdi.

Fes ve sarık bu devrimle devrildi.
(bkz: stalin in şapka devrimi yorumu).
sarık'tan fes'e geçildiğinde tepki gösteren softaların torunlarının ve torunlarının torunlarının hala hazmedemediği, ancak günlük yaşamda uydukları devrimdir.
yaz, kış uyduğum devrim.
siz de deneyin. çok güzel bi şe.