when i get to the bottom i go back to the top of the slide
where i stop and i turn and i go for a ride
till i get to the bottom and i see you again.
do you, don't you want me to love you
i'm coming down fast but i'm miles above you
tell me tell me tell me come on tell me the answer
well you may be a lover but you ain't no dancer.
helter skelter helter skelter
helter skelter.
will you, won't you want me to make you
i'm coming down fast but don't let me break you
tell me tell me tell me the answer
you may be a lover but you ain't no dancer.
look out helter skelter helter skelter
helter skelter
look out, cause here she comes.
when i get to the bottom i go back to the top of the slide
and i stop and i turn and i go for a ride
and i get to the bottom and i see you again
well do you, don't you want me to make you
i'm coming down fast but don't let me break you
tell me tell me tell me the answer
you may be a lover but you ain't no dancer.
look out helter skelter helter skelter
helter skelter
look out helter skelter
she's coming down fast
yes she is
yes she is.
punk denilen akım henüz ortada yokken, punkçılar analarının karınlarında cenin bile değillerken, paul mccartney'nin, punk'ın tohumlarını attığı, caanım white album'den* eşsiz benzersiz bir şaheser.
müziğin tanrısıdır diye boşuna dememişlerdir kendilerine.bu güzide şarkımızda da görüldüğü gibi punk ı da onlar yaratmış ama gelişimini başkalarına bırakmışlardır.
charles manson' un, müritlerinin beynini yıkamasına yol açan, dünya çapında bir ırklar savaşını anlatan şarkı. manson' un hüküm giymesinde bu şarkının manson için öneminin keşfedilmesi önemli katkı sağlamıştır.
bu şarkının ateşli bir biçimde seslendirildiği sahnede, lucy yengemiz, paco isimli lavuk karakterin önderliğinde bir binayı basan grubun arasındadır. kolluk kuvvetleri gelip ortamı dağıtır. asileri toplar. garibim jude, tesadüf eseri o mekandan geçerken kalabalığın arasına dalar. sevdiceğinin kolluk kuvvetlerince zorla iteklendiğini görür. e tabi, serde delikanlılık önemli bir yer işgal etmektedir. hemen atılır, daha birkaç gün önce paco isimli lavuk ve tayfası uğruna evini terkeden sevdiceğini kurtarabilmek için. kolluk kuvveti bunlar. evrim sürecinde, copları kolları ile mutlu bir birliktelik kurmuş arkadaşlar. sen maksimum 700 newton basınç kuvvetinle ne yapabilirsin ki a benim yağız delikanlım. jude kardeşimizin kafasında coplar patlar. kan ve revan bileşkesi eşliğinde yere yığılır. sonra nezarethanede birkaç saat bekler. filmin başlarında abd'ye gidiş sebebi olan kayıp babası çıkagelir. kefaletini öder. lakin jude kardeşimiz ne yazık ki abd hükümeti tarafından sınır dışı edilir.
işte böyle değerli dostlar. kendisini sevdiği ve bu yüzden hiçbir şekilde kendisinin zarar görmesine izin vermemek istediği aşikar olan sevgilisinin sözünü değil, "ben özgürüm" tribi ile elalemin kolpa devrimcilerinin sözlerini özü bilen bir dişi kişinin sebep olduklarıdır bunlar. tarih bunun gibi binlerce hikaye ile doludur ve sürekli güncellenerek artmaya devam edecektir.
daha önce pek çok kez söylediğim gibi, "savaşları erkekler fiilleştirir. ancak her savaşın gizli öznesi en az bir kadındır".
barış manço'nun trip fairground adlı şarkısında da geçmektedir heltering-skeltering tabiri. işin tesadüfi kısmıysa iki şarkının da aynı yıl çıkmış olmasıdır.*