bugün

gemide

takılma sahnelerinin inandırıcı olması için oyuncuların gerçekten takıldığı, ağır küfürlerin büyük bir bölümünün doğaçlama olmayıp text de harfi harfine yer aldığı büyük film.
lalelide bir azizenin devamı yada alt yapısı niteliğinde olmayıp, bir bölümde kesişen iki farklı filmdirler.
hayatın tam ortasından, gerçekçi senaryosuyla büyük beğeni toplamış, izleyiciye mükemmel mesajlar veren *, insan varoluşunun temel değerlerini eleştiren film..

(bkz: laleli de bir azize)
filmi sırf esrar üzerine algılayanlara küfür etmeyi gerektiren oyuncularının performansları süper olan mutlaka izlenesi film. *
Denizden kum çıkarma sahnesinin bir türlü bitmek bilmediği film. Erkcan Can'ın oyunculuğu mükemmeldir. Tavsiye edilir. Nerde kalmıştık??
(bkz: adamın götünden kan alırlar kamil kan)
--spoiler--
-naapiyosun lan sen?
-silahi yagliyorum abi...
-silahi yaglayip naapacan oglum agrisiz sancisiz gotune mi sokacan?!
--spoiler--
izlenmesi gereken filmlerden biri
serdar akar'ın balatayı yakıp kurtlar vadisine bulaşmadan önce çektiği türk sinemasının sıkı filmlerinden biri.
erkan can'ın yıllarca neden mahallenin muhtarları adlı gereksiz dizide oynadığının kanıtıdır. zira para kazanıp bu tarz filmleri çevirebilmesine olanak sağlamıştır.pek güzel bir film.
konu olarak oldukça başarılı olmakla beraber, kurguda zayıf kalmış ve içerdiği ağır argo yüzünden ailecek seyretmekten bizi mahrum bırakmıştır. (bkz: lalelide bir azize)
Bu başyapıtı izlerken filmde çekilen cigaralara özenip sayısız sigara içtiğim film.
lalelide bir azize ile birlikte konsept bir filmdir. bu filmi izleyip sonunu ya da filmdeki herhangi bir sahneyi anlayamayanlar lalelide bir azize yi izleyince kafalarındaki soru işaretleri de yok olur, eksikler tamamlanır, parçalar yerine oturur. arşivlerde bulunması gereken bir şaheser, erkan can'a hayran olma sebebi.
nerde kalmıştık?

götümüzde ayılar bağırıyor

kafamın içinde filler sikişiyor

kafam çok güzel şimdi hatırlayamam boksör yaz bunları bir yere yarın okuyacam
Türkiye'de çekilmiş en mükemmel filmlerinden biridir. erkan can 1998 yılında ağır roman'daki salih rolüyle okan bayülgen ile birlikte aday olduğu en iyi erkek oyuncu ödülü dalında idris kaptan rolüyle altın portakal ödülüne layık görülmüştür.. film aynı festivalde en iyi ikinci film, en iyi yönetmen ve en iyi kurgu ödülü'nü almıştır. izlenesi bir filmdir. "aa ne kadar çok küfür ediyorlar" diye filmi eleştiren birinin bile tekrar tekrar izlediği filmdir.
en bomba sahnelerden biri;

-ya kaptan polise gideriz, kazaydı deriz.
*sen öyle san, sen öyle san. adamı öldür bir cinayet, kızı al iki adam kaçırma, kızı en az 2 kişi s.k üç ırza tecavüz, her gece esrara takıl dört nerden baksan içicilik, adamları dövdük paralarını aldık beş gasp. sonra polislerin suratına bakıp "kusura bakmayın abi kazayla oldu" diyemezsin kamil adamın g.tünden kan alırlar kaaannn..
-ya adam pezevenkmiş kimse s.klemez.
*adam pezevenk öldürdük, kız kız orospu s.ktik, paralarını aldık. hem demezler mi? bu kentin zaptiyesi siz misiniz beyler diye? s.kerler oğlum, hepimizi s.kerler.
dıyaloglarıyla dumur eden bır fılm ; kesınlıkle arsıvlerde yerını almalıdır ... ee bu kadar ovduk brıde replık eklıyelım bari o zaman bizde

--spoiler--
bu polısler bu olayları nasıl cozuyor
--spoiler--

--spoiler--
polısde herkesın parmak ızı mı var ( yoo )
--spoiler--

--spoiler--
bende bu olayı cozecem a.q
--spoiler--
erkan can'ın kendini aştığı sahne
http://www.youtube.com/watch?v=MRaU1Dze9V0
teknik detayları bir kenara bırakalım şimdi.

bu film gördüğüm en samimi en manyak en gerçekçi filmlerden biridr * bu film hayatın ta kendisidir. çok delikanlı bi filmdir.
bu film türkiye'nin gelmiş geçmiş ne iyi filmlerindendir
bu filmi izlemeden film izledim demeyin.

erkan can da bu memleketin en nadide oyuncularından biridir. bi mahallenin muhtarlarındaki erkan can'ı bi de gemide'ki erkan can'ı izleyin beni anlarsınız arkadaşlar ya bi insan bi filmde bu kadar mı gerçekçi oynar kardeşim.
oscar vermeyen şerefsizler utansın.*
pezevengi öldür 1 cinayet. kızı al 2 adam kaçırma. kızı en az iki kişi sik 3 ırza tecavüz. her gece esrara takıl nerden baksan 4 içicilik. heriflerin cebinden paralarını al 5 gasp. bütün bu bokları yedikten sonra polislerin suratına bakıp kusura bakmayın abi kaza oldu diyemessin.. adamın götünden kan alırlar kamil kan. hadi kız orospu ki bu ibneler bakireydi diyolar. bakire kız nası orospu olur ben anlamadım gitti.off herşey karışık. neyse karı orospu siktik,herif pezevenk öldürdük, paralarını aldık.. demezler mi ulan siz misiniz bu kentin zaptiyesi.. sikerler olumm hepimizi sikerler.... amına kodumu boksörü neler açtı başımıza... repligiyle hep hatirladigim film.. hayranıyım ulaann *
ulan bu erkan can niye yıllarca temel, fadime diye bizi yedi. kaç kral film daha yapardı kimbilir diye hayıflanmaktan dert sahibi olduğumuz film. var mı ya böyle bir oyun gücü. adam küfüre bile duygu katıyor.
1998 yapımı , serdar akar filmidir, herkesin mutabakata vardığı üzre erkan can efsane bir rol keser, hep filmlerde oynasın, hep de cigara içsin derim ben, ayrıca tayfanın diğer elemanlarından naci taşdöğen de canavar gibi oynamıştır, unutulmamalıdır.
velhasılı kelam, insan denen hayvanın tabiatının nelere müsait olduğunu apaçık gözler önüne serer bu film, bitince de oturduğunuz yerde kalakalırsınız ve sonra boğazdan gecen her bir gemiyi gördüğünüzde, akılınıza gelir, acaba dersiniz.....
efenim dün gece arkada$larla içmeye gittik. 24 tane felan içtim kafam on milyon takılıyorum.. arkada$a da demi$tim git lan film al da gece geldikten sonra takılırız. gemide'yi, istanbul kanatlarımın altında'yı, tabutta röva$ata'yı almı$ dürrük netekim geldik eve uyudu biz de diğer arkada$ımla oturduk gemide'yi izleyelim de cevvalle$elim anasını satayım dedik. müziklerini uğur yücel'in yaptığı samimi bir film gemide; serdar akar ise yine kendine has eksantrik üslûbunu burada da göstermi$.

merak ettiğim $eyler var ama bu filmle ilgili: acaba kâmil'de kızı skti mi, kız nasıl kızdı, orospudan kız olur muydu, ocb mi yoksa rızla mı kullanıyorlardı çar$af için, tüm gemiciler içmeye mi hükümlü yoksa içmekle mi yükümlüydü, falan filan.

alelacele bir son bulunmu$ filme ama arkada$lıklar arasındaki her $ey yalansızın anlatılmı$. o döneklikler, o kayırmalar, sıyırmalar falan mükemmel i$lenmi$. gergefi oturmu$ anlayacağın.

hâlâ midem bulanıyor anasını satayım. bir sigara yakayım ben.
yeni sinemacıların ekmeğine yağ ve bal süren film. ilk izlediğimde "hay anasını s.teyim" deyip bağırdığımı bilirim ben.

o kahepeliklere, dönekliklere ve o soğukluğa. en dipte olmanın vermiş olduğu rahatlığa daha doğrusu rahatsızlığa küfrettiğimi hatırlarım.

-vay ananızı siteyim sizin.

(bkz: bir övgü ölçüsü olarak küfür)
erkan can'ın;

-bu dünya iki şeyden yıkılacak. bi binadan, bi de zinadan. allah sonumuzu hayır etsin. mahşer günü bütün binaları deniz geri isteyecek. batan bütün memleketler gibi.. deniz kumu eninde sonunda geri alacak, çaresi yok bunun.

gibi bir replğiyle izleyici ekran başına iyice kitlediği film.
Anlatılmak istenileni doğru anlayan için dünyanın en iyi anlatılmak istenileni anlayamayan için dünyanın en kötü filmidir.
erkan can ın estirdiği filmdir.

(bkz: adamın götünden kan alırlar kamil kan)