Yaşlılığınız için insan biriktirin cümlesi önce çok romantik geliyor insana ama yaş aldıkça ne kadar da doğru ve anlamlı cümle olduğunu anlıyorsun. Çünkü bir yerden sonra insanın büyük bir ihtiyacı yanında arayabileceği insanlar, kapısını çalacak dostları olması falan hepsi önemli. Bunun yanında para da büyük bir ihtiyaç oluyor. Yani insan biriktirmek kadar, başkalarına yük olmayacak bir gelecek hazırlamak da gerekiyor. Çünkü kimse yaşlandığında çocuklarına ya da sevdiklerine maddi anlamda yük olmak istemiyor. Ben sırf bu düşüncemden dolayı Türkiye Hayat Emeklilik üzerinden BES’e girdim. Her ay düzenli tutar ödeme yapıyorum, ayrıca devlet katkısı da eklenince bu tutar fazlalaşıyor. Yaşlandığımda birikimim kenarda durmuş olur ve ihtiyacımın bir kısmını karşılayabilirim diye düşünüyorum. Galiba yaşlılığa hazırlık denilen şey de tam olarak bu yani bir yandan insan ilişkilerini koruyabilmek ve bir yandan da maddi açıdan rahatlığı düşünmek önemli konular, bence herkesin birikimini başlatması gerekir diye düşünüyorum.
Ben kesinlikle kaskonun öneminden bahsederim. Çünkü araba alırken insanın aklı daha çok aracın modeli, yakıtı, kilometresi ve fiyatında oluyor. Hatta bazen de son kuruşuna kadar bütçe hesaplanıyor ama kasko konusu bir ara bakarım diyerek ertelenebiliyor. Bana göre en büyük hata da bu oluyor.
Mesela trafikte de her şey senin kontrolünde olmuyor. Park halindeyken biri sürtebiliyor, ufak bir dikkatsizlik yüzünden hasar oluşabiliyor ya da hiç beklemediğin bir anda başına bir şey gelebiliyor. Bu gibi durumlarda ilk düşündüğümüz şey, masrafın ne kadar olacağı oluyor. Kasko bu noktada tam anlamıyla önem kazanıyor.
Eğer araba alacak birine tavsiye verecek olsaydım, aracın fiyatı kadar sonrasını da düşünmesini söylerdim. Araç sahibi olmak sadece anahtarı teslim almak değil aynı zamanda da bakımını, sigortasını ve diğer bütün riskleri de hesaba katmak demek. Ben Türkiye Sigortanın seçeneklerine de bakıp kendime uygun bir kasko planı oluşturmuştum ve bence bu tarz şeyler uzun vadede insanı çok daha rahat ettiriyor.