iyi de olayın aslını bilmeden yorumlar yapılıyor gibi. Belki de adam suçsuz kız öyle dedi diye linç etmenin anlamı yok. olayın aslı zamanla günyüzüne çıkar kim suçlu kim suçsuz belli olur ondan sonra yorum yapmak lazım.
böyle bir olaya şahit olsan vicdan el vermez izlemeye. gidip yapmayın etmeyin desen dönüp seni vursalar kob yoluna gidersin. allah böyle durumlarla karşılaştırmasın.
hiçbir sebep küfür etmeyi gerektirmez. bu sadece edenin kendi kalitesinin teşhiridir. tabiki haklı olduğunuz zamanlarda öfkenizin tepkisinin ürünü bu ancak öfkeyi kontrol etmek daha hayırlıdır.
şayet haksız olup küfür ediyorsan da aynısını yüz yüze iken de beklerim. Not: sözüm başlık açan şahsa değil genel olarak tüm küfür edenlere.
Esasen zarar vermeyen hiç bir canlı öldürülemez. Öldürülmesi caiz olanlar ise, zararlı olan ve bu zararından başka türlü kurtulma imkanı olmayan hayvanlardır.
Kelerin bir vuruşta öldürülmesinin sevap olması, eziyet vermeden ölmesini sağlamak içindir. Yoksa her görülen kertenkeleyi öldürmek caiz olmadığı gibi, öldürmenin kendisi de sevap olmaz. Eziyet vermeden zararından kurtulmanın yollarını aramak gerekir. Ancak öldürmekten başka çare yoksa, bir vuruşta öldürmek gerekir ki, hayvan eziyet çekmesin.
işte siz şerefsizler sırf düşmanlık etmek için olayları çarpıtıp dalga geçtiğiniz için kendinizi boktan daha değersiz hale getirdiğinizin farkında değilsiniz oysaki.
sürülecek aklınız yok gelmiş ayet hadis yorumluyorsunuz. bok böcekleri sizden daha çekici bilin istedim.
bir siteyi nasıl abazan bir ortama çeviririz düşüncesinin başlıklarında boy göstermiş hali.
kızların kendini ifşa ettiği erkeklerin kızları tespit etmeye çalıştığı başlık türü.
yeni nesil ergenimsi hareketler.
şeriat deyince öcü olarak lanse edildi yıllarca.
aslında şeriat demek allahın kanunları demektir.
ülkede yaşayan herkes müslüman olmadığı için tabiki şeriatı kabul etmek istemeyecek kesim mevcut.
eğer devlet islam devleti ise kurallara herkes uymak zorunda. ancak devletin dini kaldırılmış ve laik sistem getirilmiş ise şeriatı devlet üzerinden uygulamak mümkün olmamakta. allahın kanunları değil anayasının kanunları uygulanmakta. herkes belirli bir istek de bulunabilir elbette. ancak benim düşüncem çoğunluk şeriat kanunlarını istiyorsa referandum ile belirlenip bunu uygulamak daha demokratik bir seçim olur diye düşünüyorum. zira bir yerde azınlığın değil çoğunluğun talepleri ön planda tutulur.ancak özgürce talebini yerine getiren bir bireyi de sırf kendi ideolojisine aykırı diye vatan haini yobaz çomar ilan etmek cahilliğin ve bencilliğin ta kendisidir.
şöyle bir entrylerine baktım. kendini entelüktel sanan ayetleri ve hadisleri okuyup millete fetva veren kafasına göre islamı anladığını sanıp millete anlatmaya açıklamaya çalışan biri olduğunu gördüm.
cahil müslümanların yobaz takıntıları hususunda haklı olduğunu kabul ettiğim entryleri var tabiki. ancak onca islam alimi ulemanın hemfikir olduğu fıkıh görüşlerini hiçe sayarak zerre kadar siyer bilgisi olmayan kıt kanaat islami bilgisi ile karşısındakini hakir görüp kendini yüce sanan tip.
islam iki türden zarar görmekte maalesef.
birincisi körü körüne araştırmadan müslüman olduğunu iddia edip yalan yanlış yaşayanlardan,
ikincisi de bunun gibi 'kendi kedine tefsirden bağımsız kuranı kerim okuyup iki üç tane de kitap okuyup çok bildiğini zannederek müslümanlığı kafasına göre yorumlayarak yaşayanlar.'
hani siz bu kadar sığlaştırmaya basitleştirerek islamın yaşanabildiğini argümanlaştırmaya çalışıyorsunuz ya, sormak lazım size onca cefa çeken sahabeler ile aynı cennete bu kafayla nasıl talip olabiliyorsunuz?
çok şükür öbür taraf var. kim doğru kim yanlış kim eğri o gün geldiğinde göreceğiz.
soruların; çözenlere tecavüz etmeye çalıştığı sınav.
zorluktan ziyade sürenin önem arz ettiği ve her soru için ortalama 1.25 dk gerektiren bir sınavda, soruyu okumak için 2 dk anlamak için 5 dk çözmek için 3 dk olmak üzere 10 dk harcamak zorunda kaldığımız bir sınav oldu. emeüği geçen herkesin...... eline sağlık.
+dolar 3 tl olmaz manüplasyon
-e oldu
+ama 4 olmaz
-e oldu
+5 kesin olmaz ama
-e o da oldu
+6 olsun var ya bişey bilmiyorum
-yine oldu
+bak 7 olsun silksinler beni
-senin *ötün kaşınıyo kanka.
Öyle dokunarak değil bakarak sevilir mesela.
gözlerini öper gözlerin dudaklarına inen yalnızca iki kelimeden ibaret olur.
önce uzaktan yanarsın
sonra seni seviyorum geçerken saatler güzelliğinin uykusuna dalarsın.
vakitsiz uyandırır kalp atışıları seni.
bir bakmışsın o güzel teninin ışığı doğmuş güneşin parlayan yüzüne
kuşlar ötmekten aciz rüzgar esmekten.
böylesi sevmeye ben bile ölürüm nefesinde.
işte öyle seversin seveceksen.
bu rüyadan uyanırsan üzüleceksin.
ölmek için değil olmak için savaşacaksın
işte öyle seveceksin seveceksen
sevmek için değil sevdiğin için seveceksin.
lütfen reklamını yapanlar işi bittikten sonra mesaj kutusunda gelecek olduğunu düşündüğü mesajları beklemek için başlıktan çıksınlar. sırada çok yazar var anlayışınız için teşekkürler.
ben anlamıyorum. tamam yoklukta oynattınız takımlarda ama milli takımda ne işi var bunun?
ruhsuzluğu bir tarafa adamın top tutma top indirme pas verme top sürme adam geçme sırtı dönük oynama özellikleri bildiğin sıfır.yok!!! bir de utanmadan sağa sola geçiyor sanki bir şey yapacakmış gibi. gelen her topu eziyor atak sonlandırıyor. tek yapabildiği hızıyla fırsatçılık ve bitiricilik. sırf bu yüzden bi adam futbolcu olabilir mi ya bunların dayısı üst düzey yetkili değilse ben de bişey bilmiyorum. ozan tufan'a ayrıca sabah akşam giydiriryorum açmak bile istemiyorum o konuyu.
sen çok yanlış gelmişsin kardeş. ilerden sola dön dümdüz defolup git evlenme programına. kız tavlamanın türlü şekillerini deneyerek bir de onları böyle süslü süslü göstererek abaza olduğun gerçeğini değiştiremezsin.
burası kulüp takımı değil burada profesyonellik geri plandadır. burada ruh önemlidir. bak ozan ve burağa ne demek istediğimi anlarsın. olmaz arkadaş eğer milli takım ruhunu taşımıyorsa kalsın golü. şimdi gol atar yarın takımı satar bu kadar basit. zira onu bu takıma ruhu bağlamazsa bağlayan şey ne olacak? zamanında primler önplanda olunca bunu yaşadık biz ne çabuk unutuldu acaba? o döneme ait kalıntıları ozan ve burağa bakarak çok rahat görebilirsiniz.
yatmadan önce herhangi bir şey yenilip içilmesi sindirime balta vurması, organları yorması nedeniyle zararlı olduğu gibi, ayrıca midede reflü sorununu ortaya çıkarır.
tuzlu çekirdek tüketmemeye çalışmak gerekir.
zira üzerlerinde kullanılan tuzun kalitesini bilmiyorsanız, genellikle sağlığa daha çok zararlı kalitesiz tuzlar veya çin tuzu kullanılır.
çin tuzu bağımlılık yapan ve kansorejen olan bir maddedir.
beni kızdıran bir karar oldu. zira ne güzel kurallarımız var herkes uyacak tabelalar da değişsin türkçe olsun çok güzel peki neden sadece arapça olanlar? neden ingilizce olan tabelalar da değişmiyor?
şimdi buraya ingilizce ulusal dil diye eleştiren cahiller olacak ama kastettiğimiz genel isim değil özel isim.
yani sen oraya otel yerine türk hotel yazabilirsin ama world akvaryum telsim shop gibi özel isimleri ingilizce kullanırsan kusura bakma da nerde kural nerde türkçeyi koruma?
değişsin evet ama tamamı türkçe olsun. sadece arapça olanlar değil.
teoride güzel söylemişsin. lakin anlamadığın şey şu mesele diploma değil.
mesele şu;
takım tutar gibi parti tutmak.
her duyduğuna her söylenene inanmak.
kendi geliştirmemekte ısrar eden seçmenlerin fazla olması.
yalnızca kendi çıkarı için oy vermek.
ideolojisine aykırı olduğu müddetçe demokrasiye saygı gösterememek.
ülkedeki her seçmenin master yapmış seviyede siyasetçi ve ekonomist olması.
yani diplomalı diplomasız farketmiyor bu ülkede yaşayan toplum zihniyetini değiştirmediği sürece her gün bir teoriye ve projeye ihtiyaç duyarsın.