abd işgalinden sonra, en tepedeki devlet adamlarının, bürokratların bile terörist olarak kimliklendirildiği, mezhepsel çatışma marjlarının toplumsal dokunun bir daha bütünleşememesi adına harekete geçirildiği ülke. petrol yüzünden lanetlenen coğrafyanın üyesidir.
abd'nin ülkeyi terk etmesinin ardından tekrar eski karanlık günlerine dönmüş vasat ülke. bence abd'nin eyaleti olmalı hazır bize tatile gitmelik güzel bir komşu lazımken.
yakın bi zamanda muhtemelen çalışmak için gideceğim burada yaşamış veya çalışmış hiç olmadı oralarda bulunmuş arkadaşlar bana mesaj atarsa mutlu ederler.
suriye olaylarına bağlı olarak ciddi katliamların, çatışmaların artacağı ülkedir. ırak islam devleti örgütü, suriye'de ilk günden beri ''ırak-şam islam devleti'' söylemlerini dile getirmişlerdir. amaçları ise şii hilali rüyasına karşın, adı üstünde, selefi-şeriatçı bir yönetimi o bölgede kurup ardından lübnan'a ve oradan da filistin'e kadar yayılmak. dikkat ederseniz şii olsun sünni olsun herkesin dilinde bir filistin lafı dolanıp duruyor, sadece bu lafları duyuyoruz, ''siyonizm, kahrol israil, mescidi aksa'da namaz kılacağız!''... hep aynı teraneler, iran islam devriminin ardından olan olayları, israil'in giderek genişlettiği ablukasını, lübnan iç savaşını, ırak ve afganistan operasyonları... tüm bunları birleştirdiğimizde tabloyu iyi okumamız gerekiyor. bu tablo bize bir mesaj vermeli, çünkü israil'i o bölgede israil yapan bizzat müslümanlardır, şimdi suçu yahudilere atma kolaylığına düşmeyeceğim ancak son 30 yıldaki bu tablo bize gösteriyor ki islam dünyası kendini felakete sürüklüyor, başta suudiler, ardından iran ve maalesef ülkemiz...
mezhep çatışmalarının önümüzdeki günlerde dahada alevleneceği bölge. Bugün şia'ların yaşadığı bölgelerde bombalamalar yapıldı 80 kişin üzerinde ölü olduğu söyleniyor. ABD'nin şii iktidarı ne yapacağını şaşırmış durumda bu iç savaşı bastıramazlar. ABD hazır bölgeyi ziyaret etmişken tekrar içeri girip sünni azınlığı kontrol altına almaya çalışabilir.
son 1 aydır 1057 insanın öldürüldüğü *, hatta tam da yanıbaşımızda öldürüldüğü yer. ülke demeye bin şahit. çünkü bm denen basiretsiz, hiçbir yaptırımı olmayan organizasyon buradan bihaber. şu petrol denen şey bitse de kurtulsa zavallılar.
peki biz?
bizim de gram farkımız yok. yanıbaşımızda, komşumuzda insanlar öldürülüyor biz de haberlerde hmm deyip geçiyoruz sadece. bu yüzden insanların değil insanlığın öldüğü yer ırak.
düşişleri bakanı davutoğlu nun ziyaretinden sonra türkiye ile olan ilişkilerini gözden geçireceğini ifade eden allahın siktir ettiği üstelik amerikanın fiilen işgalinde olan ülke.
ama posta koymaktan geri durmuyor. kaşıdıkça kaşıyor. nasıl olsa bir yaptırım gelemez, çok iyi biliyorlar karşılarında en az kendileri gibi ensesi tokadın altında tipler var diye düşünüyorlar.