ırak

entry344 galeri42
    108.
  1. amerikan özgürlüğünden yararlanmış ülkedir.

    (bkz: amerikan özgürlüğü)

    pan-arabizm'in başarılı olmasını umduğum ülkedir. *
    0 ...
  2. 107.
  3. başkenti bağdat'ta düzenlenen iki bombalı saldırıda 8 kişi ölmüştür.
    0 ...
  4. 106.
  5. nedendir 1930'ların türkiye'sine benzettiğim ülke.
    0 ...
  6. 105.
  7. nükleer silah yapıldığı gerekçesiyle dünya'da atom bombasını kullanan hem de iki defa kullanan tek ülke tarafından; demokrasi getirilmek için işgal edilen ülkedir. ha bu arada nükleer silah bulunamadı tabii ki ama 1.5 milyon ırak'lı öldürüldü, ülke yerle bir edildi ve tabii ki yüksek çıkarlar için bir güzel parçalandı.
    paylaşımı da şu şekilde olmuştur:

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/286754/+

    küresel bankerlerin demokrasi aşkı da çok duygusal gerçekten.
    2 ...
  8. 106.
  9. başbakan tayyip erdoğan'ın ırak hakkındaki sözlerinden rahatsız olan ırak yönetiminin, türkiye'nin ırak büyükelçisi'ni dışişleri bakanlığı'na çağırdığı bildirilmiştir.
    0 ...
  10. 105.
  11. adı ırak ama kendisi ırak olmayan, abd tarafından suyu sıkılan limon kabuğuna dönmüş olan ülke.
    0 ...
  12. 104.
  13. musul'da bombalı araçla yapılan saldırıda ilk belirlemelere göre 8 kişi ölmüştür.
    0 ...
  14. 103.
  15. 2003'ten bu yana 114 bin sivilin hayatını kaybettiği ülke. iki stat dolusu insan eder bu. vaay be, demokrasiye bak.
    0 ...
  16. 102.
  17. abd'nin çekilmesinden hemen akabinde iç savaşın başlamış olduğu ülke. bir yanda türkiye'Nin tüm desteğini kaybetmiş olan sünni arap ve kürtler diğer yanda iran ve suriye'nin desteklediği ve çoğunluğu oluşturan şii araplar.

    http://www.haber7.com/hab...ali-saldirilar-49-olu.php
    0 ...
  18. 101.
  19. özellikle savaş sonrası sık sık elektirkler kesilmekte, bu olağan karşılanmaktadır..
    0 ...
  20. 100.
  21. 1 amerikan askeri öldürüşmüş ülke.
    0 ...
  22. 99.
  23. başkent bağdat'ta düzenlenen bombalı saldırılarda 4 kişi ölmüştür.
    0 ...
  24. 98.
  25. türkiye ve iran'ın ırak güçlerinin eğitimi konusundaki teklifini reddetmiş ülke.
    0 ...
  26. 97.
  27. darbe yapmayı planlayan 615 baasçı tutuklanmış ülke.
    0 ...
  28. 96.
  29. bombalı saldırılarda 18 ölü kişi ölmüştür.
    0 ...
  30. 95.
  31. amerikan askerini en fazla 2008'de bünyesinde barındıran (165 bin), günümüzde bu rakamı 39 bine indiren, 1 ocak 2012'de ise 0'a düşürecek olan ülkedir. her ne kadar 8 senelik işgal boyunca belirsizlik devam etse de, bundan sonra ne olacağı daha bir karmaşıktır.
    0 ...
  32. 94.
  33. 93.
  34. başkenti bağdat'ta düzenlenen iki saldırıda 5 kişi ölmüştür.
    0 ...
  35. 92.
  36. amerikan piçlerinin getirdiği demokrasi ile dimdik ayakta duran ülke.
    yersen!
    2 ...
  37. 91.
  38. başkenti bağdat'ta yola yerleştirilen bombalarla düzenlenen saldırıda 4 kişi ölmüş ülke.
    0 ...
  39. 90.
  40. nüfusu 26.074.906 kişi olan ülke.
    0 ...
  41. 89.
  42. ırak-iran savaşından ve körfez savaşından kalma 20 milyon kara mayını ve 50 milyondan fazla misket bombası olduğu bildirilmiş ülke.
    1 ...
  43. 88.
  44. saddam'ın amerika'ya yok yere atarlanması sonucu ayvayı yemiş ülkedir.
    0 ...
  45. 87.
  46. halepçe kentinde saddam döneminden kalma kimyasal silah bulunmuştur.
    0 ...
  47. 86.
  48. basra kenti yakınlarında 10 gün kadar çalışıp geldiğim ülke, zaman gösterir belki yıllarca burada çalışacağız çünkü tabiri caizse hayvan gibi iş var hayvan gibi petrolleri var. Bir fill 30 yıl savaş yaşamışlar, heryer harap bitap hurda arabalar tanklar borular v.s milyonlarca ton hurda sağda solda duruyor, türkiyede olsa civatasını bırakmazlar. Kuveyt sınırındaki dünyanın en büyük petrol sahaları tamamen mayınlı, ingilizlerin götü yememişki buralarda çalıştırmak için Türkleri kullanıyorlar, ıraklılar türk olduğunuzu duyunca müslümanmısınız sorusunu yapıştırıyolar hemen, tabiki müslümanız deyince ee nasıl arapça bilmezsin diyorlar ve aralarında hararetli tartışmaya başlıyorlar müslüman olup arapça bilmemenizi. anlaşılan baya cahil kalmışlar, her müslüman arapça konuşur zannediyorlar-Bir tane mühendis çıkıp irana gittim ordada farsça konuşuyorlardı diyor diğer elemanlar hadiya tarzında bakıyorlar. Basra bölgesinde devlet dairelerinde bile atatürk posteri koyduğumuz yerlerde hz ali ve bazı şii imamların resimleri var. ırak devleti çeşitli yabancı firmalara petrol sahalarının işletme ve yatırım işlerini paylaştırmış, BP ve çinliler Rumailia'da iş yaparken italyan Eni zubayr'de çalışıyor, elde edilen paraların %30 kadarı ırak'a kalacak geri kalanı batıya lüp lüp. 30 yıldır ambargolar sebebi ile arttırılamayan petrol üretimine karşın benzin türkiyeden 6 kat daha ucuz ve tahminimce 5-6 sene sonra 12 kat daha ucuz olur. Sıcaklar ve kum fırtınaları sebebi ile arapların neden poşu kullandığını iyicene anlıyorsunuz, hatta kum fırtınalarında deniz gözlüğü gibi gözlükler takıyorlar. Etrafda gerek ırak ordusuna ve polis gücüne bağlı,gerek özel güvelik, gerek amerikalı işgalciler aşırı miktarda silahlı adam var, adım başı check point , her köprü altında bombalamaya karşı zırhlı bir araç. Irak'ın yarınları hala karanlık gözüküyor.....
    3 ...
© 2026 uludağ sözlük