nükleer silah yapıldığı gerekçesiyle dünya'da atom bombasını kullanan hem de iki defa kullanan tek ülke tarafından; demokrasi getirilmek için işgal edilen ülkedir. ha bu arada nükleer silah bulunamadı tabii ki ama 1.5 milyon ırak'lı öldürüldü, ülke yerle bir edildi ve tabii ki yüksek çıkarlar için bir güzel parçalandı.
paylaşımı da şu şekilde olmuştur:
abd'nin çekilmesinden hemen akabinde iç savaşın başlamış olduğu ülke. bir yanda türkiye'Nin tüm desteğini kaybetmiş olan sünni arap ve kürtler diğer yanda iran ve suriye'nin desteklediği ve çoğunluğu oluşturan şii araplar.
amerikan askerini en fazla 2008'de bünyesinde barındıran (165 bin), günümüzde bu rakamı 39 bine indiren, 1 ocak 2012'de ise 0'a düşürecek olan ülkedir. her ne kadar 8 senelik işgal boyunca belirsizlik devam etse de, bundan sonra ne olacağı daha bir karmaşıktır.
basra kenti yakınlarında 10 gün kadar çalışıp geldiğim ülke, zaman gösterir belki yıllarca burada çalışacağız çünkü tabiri caizse hayvan gibi iş var hayvan gibi petrolleri var. Bir fill 30 yıl savaş yaşamışlar, heryer harap bitap hurda arabalar tanklar borular v.s milyonlarca ton hurda sağda solda duruyor, türkiyede olsa civatasını bırakmazlar. Kuveyt sınırındaki dünyanın en büyük petrol sahaları tamamen mayınlı, ingilizlerin götü yememişki buralarda çalıştırmak için Türkleri kullanıyorlar, ıraklılar türk olduğunuzu duyunca müslümanmısınız sorusunu yapıştırıyolar hemen, tabiki müslümanız deyince ee nasıl arapça bilmezsin diyorlar ve aralarında hararetli tartışmaya başlıyorlar müslüman olup arapça bilmemenizi. anlaşılan baya cahil kalmışlar, her müslüman arapça konuşur zannediyorlar-Bir tane mühendis çıkıp irana gittim ordada farsça konuşuyorlardı diyor diğer elemanlar hadiya tarzında bakıyorlar. Basra bölgesinde devlet dairelerinde bile atatürk posteri koyduğumuz yerlerde hz ali ve bazı şii imamların resimleri var. ırak devleti çeşitli yabancı firmalara petrol sahalarının işletme ve yatırım işlerini paylaştırmış, BP ve çinliler Rumailia'da iş yaparken italyan Eni zubayr'de çalışıyor, elde edilen paraların %30 kadarı ırak'a kalacak geri kalanı batıya lüp lüp. 30 yıldır ambargolar sebebi ile arttırılamayan petrol üretimine karşın benzin türkiyeden 6 kat daha ucuz ve tahminimce 5-6 sene sonra 12 kat daha ucuz olur. Sıcaklar ve kum fırtınaları sebebi ile arapların neden poşu kullandığını iyicene anlıyorsunuz, hatta kum fırtınalarında deniz gözlüğü gibi gözlükler takıyorlar. Etrafda gerek ırak ordusuna ve polis gücüne bağlı,gerek özel güvelik, gerek amerikalı işgalciler aşırı miktarda silahlı adam var, adım başı check point , her köprü altında bombalamaya karşı zırhlı bir araç. Irak'ın yarınları hala karanlık gözüküyor.....