Elini kolunu sallayanın teşkilatlanabildiği garip ülke.
Sünni gruplar, Şii gruplar, Kürt gruplar..
Irak ordusu ve polisi ve bilhassa istihbaratı otoriteyi yeterince iyi kuramadığı için ülkede büyük bir otorite boşluğu var.
Yine bu boşluğun yanısıra siyasi otorite boşluğu da olması bu durumun tuzu biberi olmakta.
Irak bu haliyle resmiyette tek bir devlet olsa da, sosyolojik açıdan üçe bölünmüş durumda.
Peki ırak nasıl düzelir?
Açıkçası kısa vadede çözüm önerisi zor.
Irak'ın tek başına sağlam bir siyasi otorite yahut istihbarat ağı kurması zor görünüyor.
Irak'ın güvenliği ancak NATO ya da kgaö gibi bir oluşumla sağlanabilir gibi. Lakin hiçbir kolektif savunma örgütü Irak'ı kabul etmez diye düşünüyorum.
Peki ırak ne yapmalı?
Sosyolojik açıdan birleşme için tek ve bütün bir ulusal ırak ideolojisi altında eğitime ve istihbaratına yatırım yapmalı.
Mümkün olduğunca çok eğitim ve tatbikata ordu, kolluk kuvvetleri ve istihbaratını dahil ederek olabildiğince deneyim sağlamalı.
Biz bir kurum kurduk; bu bina, bu tabela, 15 kişi koyup maaş bağlamakla işlerlik olmaz.
Ki IŞiD Musul'u birkaç günde düşürdüğünde maalesef bunu görmüş bulunduk.
Bu ülke artık toplanamaz. Her kafadan ses çıkıyor ve ülkesinin, vatanının geleceğini kimse düşünmüyor. O diyor ben baş olacağım öteki diyor size yedirmeyiz. Yok babacım bunlar ancak birbirini vururlar.
Irak Planlama Bakanlığı'nın verilerine göre Irak Türkmenleri, yaklaşık 34,7 milyonluk toplam nüfusun yaklaşık 3 milyonunu (ülke nüfusunun yaklaşık% 9'u) oluşturmaktadır
Gerek Türkiyenin ve suriyenin çoğunluğunun, gerek saddamın sünni olması itibariyle ırakı da çoğunlukla sünni bir ülke sanardım.
%65 gibi bir oranla şii olmasına şaşırmıştım.
Orta çağdan beri bahtsız lanetli ülke zamanında moğollar bile bula bula bunları bulmuş gelmiş bağdatı yakıp yıkmış. Tarihin en korkunç katliamını yapmış.
2003’te farklı kimliklerin aynı mahallelerde yan yana yaşadığı ülke, bugün sınırsız bir nefret girdabı içindedir; mezhepler ayrı, kuşatılmış bölgelere sığınmıştır. ABD-Britanya istilasının tetiklediği korkunç çatışmalar, tüm bölgeyi paramparça hale getirmektedir.
amerikan elçiliği , bağdattan erbile taşınıyor .
amerika , ülkede ki iran yanlılarına karşı saldırıya
hazırlanıyor .
US Embassy staff in #Baghdad are reportedly
preparing/leaving the Embassy and moving to the
consultant in Erbil.
The official statement is reportedly due to tbe issued
tomorrow (according to the rumours) and that Pompeo
is giving Kadhimi, an ultimatium, really.
amerikan uçakları ,ırak semalarında . bu akşam veya
yarın bir saldırı bekleniyor ....
#BREAKING: The Intel reports show a terrorist attack
at #USEmbassy (#baghdad) or #US bases in #Iraq
might takes place tonight or tomorrow. #IRGC's #KataibHezbollah will carry-out the attack.
Several fighter jets including F/A-18Cs of #USMC's
VMFA-323 are now airborne over #Iraq.
Bir keresinde televizyonda bir ıraklı başkan mıdır nedir bilmem biri bir kanala röportaj verirken arkada bomba patladı. her yer duman içinde kaldi tabi. Adam kafasını hafifçe noldu diye çevirdi ve sanki hiçbir şey olmamış gibi acayip bir soğukkanlılıkla röportajına devam etmişti.