nasıl bir yönetimi olduğunu anlamadığım ülkedir.ya sen amerikayla şavastın,kaç insanın öldü,kaç insanın işkencelere maruz kaldı,petrolün sömürüldü. hala amerikayla anlaşmalar imzalayabiliyorsun!!!gerçekten anlaşılmaz bir durumdur. http://www.ntvmsnbc.com/id/25237143/
Bu ülkeye her gidişimde (daha doğrusu Irak'tan her dönüşümde) arkamda bıraktığım insanlar için (Özellikle Musul ve Bağdat şehirlerinde) gözlerim de arkada kalıyor. Irak'ta değil, ırakta kalıyor...
ırak' ı iranlaştıran bizzat abd' dir. nüfus olarak şii ağırlıklı bir ülke ırak. saddam dönemi baskıları, sunni ve suni bir iktidar kurmuştu. şiiler her kafa kaldırışlarında tokmağı yiyolardı. ne zamanki abd saddam' ı yıktı, şiiler nüfuzlarını göstermeye başladı. tabi ki iran' a yakın olacaklar. bu süreç abd askerlerinin tamamiyle ırak' ı terketmesini müteakip daha da hızlanacak ve şiiler güçlerini daha da gösterecekler.
bu durumda türkmenlerin ahvali ne olur? şu an türkiye ve abd destekli türkmenler' inde içinde bulunduğu sunni ittifakı mecliste önemli sandalyeye sahip (türkmenler sunni demiyorum yanlış anlaşılmasın). ama konjonktüre göre her şey değişebilir. aylar sonra hükümet ancak kurulabildi. önemli nokta durumun stabil olmaması! yani ırak satranç tahtasına dönmüş durumda. eni ittifaklar, yeni oluşumlar, herşey olabilir.
bunlar da benim naciz ırak yorumum. tek gerçek olan ise şu;
ırak' ta abd askerleri çekilir çekilmez birilerinin anası skilecek. sken şiiler olacak, küçük emrah rolünde ise kuzeydeki bi takım aşiret lideri olacak.
bugün, el-kaide ile mücadele için çalışan güvenlik birimlerinin maaş kuyruğunda bir intihar bombacısının neden olduğu patlamayla 43 canın daha alındığı, allah'ın defettiği müslüman ülke.
ölüler ülkesi olma yolunda emin adımlarla ilerleyen...
insan canını ot, sinek, böceğin yerine koyanların deneme sahası. bugün 30 kişiyi daha öldürdüler. sistematik soykırım, kendi haline bırakılmışlığın getirdiği rant mücadelesiyle dolu, halkı birbirine kıydırma oyunun oynandığı yer. insanlar sinek gibi öldürüyolar, ölmüyorlar, öldürülüyorlar ve herkes izliyor.
bugün 119 kişi terör saldırılarında öldü bu ülkede. kimse ne söyledi, ne dedi bu konu hakkında? bizim ülkemizin topraklarında gencecik insanlar öldürüldüğünde haberlerini ikinci sayfalara, ikinci haberlere atanlar bu 119 kişi hakkında da bi şey demedi.
insanlık tarihinde gerçek olan iki şey varsa o da kan ve ikiyüzlülüktür. kan ve ikiyüzlülüğün dünyasında ölülerin ülkesi olma yolunda emin adımlarla yürütülen yer, alt komşumuz.
abd nin demokrasi getirdiği ülkedir! öyle bir demokrasi getirmiştir ki milyonlarca sivilin kanını dökmüştür. bir de kuzeyinde teröristleri barındıran işgal altındaki ülkedir.
kürtçülüğün demokrasi sayıldığı bir başka ülke. abd yönetimi araplardan alıp kürtlere verince demokratikleştiği söylenen ülke. ayrıca abd çekildikten sonra arapların kürtlere çok pis kayacağı ülke.
2003 yılında savaş başladığı zaman, herkes amerikan güçlerinin, cumhuriyet muhafızları ile karşılaştığında olabilecek çatışmaların büyüklüğünden ve çetinliğinden bahsediyordu.
muhafızlar tek kurşun bile sıkmamışlardı. sonradan, birleşik devletlerinin operasyona başlamadan evvel tamamını satın aldığı ortaya çıkmıştı.
bir komplo teorisine göre abd askerleri tarafından organ ticaretinin merkezi haline gelen ülke. gözaltına alınan masum insanların organlarının alınıp, organ ihtiyacı çeken zengin insanlara satıldığı ve ameliyatında ırak'taki abd üslerinde gerçekleştiği iddia ediliyor. tabi bu sadece bir iddia.
amerika ya 3-5 günde olsa direneceğini düşündüğüm ancak çok cılız bir direncin ardından bağdat ın altın anahtarını amerika ya teslim eden,akabinde organize olup işgale karşı bir bütün olarak tepki vereceklerini düşünürken bu seferde dışarıdan tetiklenen mezhep çatışmalarının içine çekilen,bu kadar olaydan sonra petrolü olduğuna lanet eden ülke.aynı zamanda ülkenin yeniden imarı konusunda konumumuz itibariyle fazlasıyla nemalanacağımız ülke