-Öğretmenler 1 Temmuz'da tatile başlar 1 eylül'de göreve döner toplam tatili iki aydır. ek olarak içinizden yaz ayında okula gitmek isteyen varsa beri gelsin...
Çok kazanıyorlar
Yeni başlayan öğretmen 2000 küsür lira maaş alır. ek dersi ile 2500'ü geçer. Bu rakam tüm muadillerinden düşüktür. Öğretmelerin sayısı çok olduğundan her zaman en az zam ya onlara yapılır ya da geç yapılır.
KPSS'den 60 ile atanıyorlar
Kpss'den 60 alıp atanan yok denecek kadar azdır. Bir çok branşta 200 kişinin altında atama yapılır -uzun yıllar böyleydi-. Fizik, kimya,biyoloji,tarih, coğrafya vb bölümlerden atanmak çok zordur.
Nerde eski öğretmenler!
nerde eski öğrenciler! öğrenciler piç olmuş, okul sezonunda her hafta mutlaka birkaç "öğretmene dayak" "öğretmeni öldürdüler" haberi duyarsınız.
laubali öğrencilerin olduğu bir video izlediğinizde -hocaya bak lan dersiniz -ben olsam hepsini muma çeviririm! başka birinde hoca muma çevirmiştir. Böyle eğitim mi olur öğrenci gülecek, rahat olacak dersiniz. Yani hoca eşek çocuk hikayesindeki gibi herkes bir şeyler der! Ayrıca bu öğretmenler de sizin içinizden çıkıyor. yani toplum muhteşem ya da diğer mesleklerdekiler harika da öğretmenler tu kaka diyemezsiniz.
Öğretmene saldıranlar!
Ya kafası basmamış öğretmen olamamıştır.
Ya kıskanıyordur
Ya okul çağında dengesiz bir öğretmen rastgelmiştir.
Ya liselidir, ergendir.
Ya da mesleği artıları ve eksileriyle değerlendiremeyen bir avildir...
Meslekler tatiline göre değerlendirilirse imamları öldürmek lazım. malum günde 1 saatte işleri bitiyor. hatta jet imamlarımız bu süreyi daha da kısaltmakta
Öğretmenlik kutsaldır muhabbetine hiç girmeyeceğim ancak artık genelleyip bir de üstüne sıçmayın. bir takım orospu çocuğuna göre polislerin ölmesi gerek çünkü onların kötü olması için polis olması yeterli, doktorlar çay içmemeli malum hasta bekliyor. Ambulans şoforleri de ölsün gereksiz ışık açıp siren çalıyorlar. taksi şoförleri, minibüsçüler, ölsün hepsi trafik canavarı... tamirciler malum çok para istiyorlar bi vidayı sen de sıkarsın! onlar da olmasın yani bu liste uzar gider!
Lan cahil senin rastladığın insanları beğenmedin diye bir meslek erbabı kötü olur mu?
öğretmenler odası, öğrenciyken mgk konuları konuşulur zannederdim burada yada felsefi doktrinler falan?? belki gizem, yasak ve bilinmezlik beni bu iyimser tabloya sevk etmişti?? bilmiyorum.
şimdi ise 25 senelik bi öğretmenin kek tarifinin teferruatlarında esniyorum öğretmenler odasında, bi başkasının çocuğunu almaya gelmeyen servis muhabbeti bumerang misali dolanıyor bi uçtan bi uca. ''heheh'' diye gülümsüyor bi başkası ''geçen bankadan kart mevduatını aldım'' gözleri parlıyor öğretmenlerin, ''nasıl, nasıl'' cümleleri göç ediyor odanın kuzeyinden güney kutbuna. ''acaba'' diye düşünüyorum ''devlet bize derse girelim diye mi para veriyor yoksa öğretmenler odasını çekelim diye mi???'' hangisi daha zor? karar veremiyorum
ne yazık ki öğretmenler odası, kendi branşını ezberleyip diğer konularda cahilliği muhabbetine yansıyan insanların toplandığı bir belde. öğretmen; boş vaktine inat kendini geliştirmemek için direnen bi mahluk, ezberlediklerini sıralamalı saymak ve başkası tarafından yazılan metinleri kalabalığa okumak konusunda başarılı tıpkı bi spiker gibi, öğretmen toplumu yetiştirmeyi misyon edinmiş bir ironi...
arada keşke diyorum adımız öğretmen değilde öğrenen olsaydı. belki bi kaç tanesi isminden utanıp bi şeyler öğrenmeye kalkardı.
her yıl bu tarihlerde atama diye götünü yırtan kitlenin tek bir üyesi.
ulan bi yerine kodugum 78 puan almışın atama derdi olmayan bir bransta, gelip hala atama istiyoruz diye otuyosun dengesini alt ust ettigim. elindeki puanla, bi zamanlar okumaya geldigin zamanlar, koyup geldigin koyune kasabana hatta iline ataniyosun. e derdin ne irzini optugum derdin ne benim uyesi oldugum gruplarda beni geceli gunduzlu bildirime boguyosun.
hayatta sınav kağıdı okumaktan daha önemli bir iş var. maalesef en ön planda bunu gösteriyor öğretmen.
sistemde de hata var ama senin başka argümanın yok savunma için.
bir kere o öğrenciyi evinde ziyaret ettin mi?
bire bir ilgilendin mi?
yaptığı şey idareye öğrenci göndermek.
Değer görmeyen değerli insanlar. En üstün meslek. Her mesleği içinde barındırır.
Bir doktordur öğretmen, bir avukattır, bir hemşiredir. Ülkenin geleceğini yazandır. Hakkını verenler elleri öpülesi insanlar. Farkındalık yok ama. Bu kadar önemli olup bu kadar aşağılanan başka hangi meslek var bilinmez.
Aşağılamak konusunda çok uzmanız.
Ya benim bir öğretmenim var Gazi'den mezun olmuş Gazi güzel üniversitedir bakın herkes oraya girmez helal olsun kadın girmiş tekrar tekrar takdir ettim ama gelin görün ki kadın konuşamıyor yok yani imkansız bildiğim bişeyi dinlerken dahi o şeyi unutuyorum saçmalığa bakar mısınız? Herkes okuma yazma bilir değil mi? Ama o kadından dinledikten sonra onu dahi unuttum yani olmuyor sen Gazi'de nasıl okudun bacım sana o diplomayı konuşmayı bilmeden nasıl verdiler her neyse Allah millete sabır banada okuma gücü versin.
Bir sürü dalı bulunan bir meslektir. Ve insan yetiştirmeye örnektir. Anaokul öğretmeni, ilkokul öğretmeni, ortaokul öğretmeni, lise öğretmeni, üniversite öğretmeni olmak üzere farklı dallara ayrılır. Liseden itibaren branşlara göre öğretmenler ders anlatır.
türkiyede çoban muamelesi yapılan insanlara verilen genel isim. öğretmen isen toplumun gözünde ya çobansın ya da çocuk bakıcısısın ve de 3 ay tatilin var. toplumun bakış açısı bu kadar sığ iken, toplum öğretmenlere değer vermiyor iken, öğretmenlerin çok büyük bir kısmı mutsuz ve de depresyonda iken, donanımlı nesiller yetiştirmek ütopyadan başka bir şey değildir. öğretmen bu kadar eli kolu bağlı, bu kadar pasif olduğu bir ülkenin eğitim sıralamasında bilmem kaçıncı sırada olduğuna şaşırmamak gerekir.
küçükken hepimizi iki şey öğretecek diye sıra dayaklarına çeken, azarlayan rezil eden, ailelerimizde şikayet eden tabi istisnalarda var aralarında, bu kıymetli kutsal şahısların günüymüş bugün. ve ne tuhaftır ki okulda hala öğretmenlerine küfreden öğrencilerin bile sosyal medyada bu günü kutlama çabalarına girmesi, bu yapmacık tavır gerçekten çok samimiyetsiz. nedir bu zorla benimsetilmeye çalışılmış özel günleri kabullenme.sevgililer günüymüş anneler günüymüş babalar günüymüş öğretmenler günüymüş. her gün bağırıp azarladığın anneni, arkasından küfrettiğin öğretmeninini, aldattığın sevgilini bu günde hatırlayıp seveceksen, samimiyetsiz bir tavırla yaklaşacaksan ne gereği var, kalsın arkadaş.
annem, bir.şeyler öğretebilmek için çırpınan, öğrencilerinin hepsiyle ilgilenmeye çalışan, yorgunluğu sadece bacaklarında olan, öğrencilerinin bir günaydınıyla gününün tamamı iyi geçen ve eve geldiğinde bir de ev işleriyle uğraşıp didinen insan.
bazıları her ne kadar adını kötüye çıkarsa da bu mesleğin, çoğunun tertemiz yüreği vardır.
hakkını veren tüm öğretmenlerin öğretmenler günü kutlu olsun.
Hiç bir yakınımın bulunmadığı ancak çok sevdiğim kişilerdir. içlerinde kötüleri de bulunsa bu öğretmenliğin kötü olduğu anlamına gelmez. Bana yaşamı öğretenlerin başında lise öğretmenlerim gelir. Örnek aldığım kişiler.in çoğu öğretmendir. Öğretmenlere saldırıp bilgili olduğunu sananlar beyinsel ergenliğini geçirmemiş kişilerdir. Büyüyünce anlarlar.