bir derecelik bir fark, dünya'nın diğer tarafındaki herhangi bir nokta için (mesela kıble-kabe ilişkisi) muazzam sapmalar gösterebilir diye konuşulmuştu hazırlanırken.
dikkat et kardeşim, bir soru senin hayatını değiştirecek.
her ne kadar bizden geçmiş olsa da; nedense kalplerin emek veren adayları anlarcasına daha bir hızlı atmasına sebep olan sınav. kolay gelsin üniversite adaylarına.
girecek arkadaşlara başarılar dilerim. (bkz: sınavın bitmesine on dakika kala başarı dilemek) çalıştılarsa emeklerinin karşlığını almalarını umuyorum, ösym'nin her an dumur etme potansiyeli olan soruları vardır, allah o sorulardan sizi korusun.
artık sınav -neredeyse- geçtiğine göre, eğer iyi geçtiyse sınavınız şimdiden tercih edeceğiniz üniversiteleri çok iyi araştırmanızı tavsiye ederim. sözlükten konulara bakın, o üniversitelerde okuyanlara sorular sorun, mümkünse gidin 'fakültenizi' görün, kampüsü değil. süper kampüsleri olup mal gibi fakülteleri olan üniversiteler var şu dünyada.
sınava çalışıp da sınavı kötü geçen arkadaşlara ise kızmaktayım. iyi çalışamamışsınızdır demek ki. hiç öss'ye suç atmayın, herkese aynı sorular veriliyor sonuç olarak. yani seviye farkını belirleyen sizler oluyorsunuz. bu seneye olmadı seneye nasiptir inşallah. ben çok girdim çıktım olm, geç olsun temiz olsun dedim. vallahi de iyi oldu.
sınava 'bi arkadaşa bakıp çıkıcam' diye girenlere de selam ediyorum. seneye bir daha girmeyin siz. ya da girin lan.
milyonlarca gencimizin girdiği öss illetinin 2009 ayağıdır. *
girip çıkmış arkadaşlara geçmiş olsun diyorum. yapabileceğinizi yaptığınızı düşünerek atın her şeyi kafanızdan. zarfı görene kadar kahrolası sınavı düşünmeyin. tatilin dibine vurun. gezin, tozun, eğlenin. hakettiniz artık.
ekşi sözlükte bir yazarın ''bilumum torrent sitelerine düşen sınavdır'' yazmasıyla ve torrent sitelerine giriş yapamamamdan ötürü beni meraklandıran sınav.*
sınavın sürdüğü saatlerde yatağımda tüm mahmurluğumla kalkıp saate bakıp ulan şimdi bilmem kaç bin kişi sınavda üç buçuk atıyor bense gene uyuyacağım diyerek ne biçim bir dünya lan bu dediğim sınavdır.
giren girmeyen herkeslere başarılar.
bu 2. girişim şunu söyleyebilirim ki geçen seneye göre oldukça zor olan sınav. hele ki sosyal bilgiler tam bir faciaydı. türkçe 1.bölüm ne zor ne kolaydı. matematikle fen bilgisine bir şey demiyorum bile. umarım herkes istediğini alır.
is olsun diye girdigim sinavdir. 1. bolum'u bitirip 2. yi salladiktan sonra kalan 30 dakika. en arka sirada uyudum. tabi gozetmen siniftan cikarken dereceye girersin artik diye tasak gecmeyi ihmal etmedi.
mat 2 nin biraz kasıntı olduğu, türkçe sorularınıda toplasan ergenekon iddianamesi gibi uzun olduğu sınav.
deneme sınavlarında türkçeye 27 dakika, sos 1'e 20 dakika, ed-sos bölümüne ise 13 dakika harcayan ben türkçeye 40 dakika, sosyale 30, ed-sos bölümüne ise 30 dakika harcamışımdır.
öss 2009 mu ben onun mina qoim. adamlar yememiş içmemiş sıçmışlar yahu. edebiyat'tan mı sosyal1den mi türkçeden mi başlasam. adamlar harbi sıçmışlar soruları. buna karşın matematikleri de aşırı kolay sormuşlar ne iştir anlamadık. okulda yarım dönem gördüğüm hiperbol parabol elips yani genel anlamda konikten bir soru bile çıkmadı. türkçe soruları gördüğüm en zor sorulardı. özellikler edebiyatta kişiden kişiye değişen sorular vardı. bir de baskı hatası mıdır nedir, bir soruda (edebiyat sorusu) şık eksikti.
pause break ki$isinin de te$rif ettiği sınav . meslek lisesi mezunu olmanın rahatlığıyla sınava sadece son hafta çalı$arak büyük ba$arılar beklemektedir. lakin göte girecek sonuc beklenenden fazla olacaktır.