artık yavaş yavaş antika konumuna gelmeye başlayan zamanın muhteşem telefonları. arama yapmak için kadran adı verilen ve cihazın üzerinde bulunan delikli bir disk çevrilir, ki numara çevirmek deyimi de buradan doğmuş olsa gerektir. özellikle içinde 0 ve 9 rakamlarını barındıran uzun numaraları çevirmek işkenceye dönüşebilir. yine de güzeldir, naiftir, nostaljiktir, ağır ve oturaklarıdır. kendini özletmeye başlayan birkaç şeyden biridir.
fıt, fıtfıtfıt, fıt, fıtfıtfıt ses çıkarırdı çevirirken. telefonda 9 tuşlayacaksınız mesela, üzerindeki çarkı 9'dan tutar, 0'a kadar sürüklerdiniz. bir numara yazmak iki asır sürüyordu. ulan böyle şeyler aklıma geldikçe yeni nesillere çok pis dalasım geliyor!