çay

entry1670 galeri174
    574.
  1. evde hic tukenmeyen icecek. Allahdan bahcemiz var.
    1 ...
  2. 573.
  3. 572.
  4. türkiye'deki çay değil şerbettir. asıl çay yani adam gibi demlenen çay şekersiz içilir. tabii bi kere kültürümüze yerleşmiş o alışkanlıktan vazgeçmek çok zor olacaktır.
    1 ...
  5. 571.
  6. sabah akşam hunharca içtiğim, beni zinde tutan enfes içecek. ya rabbim, ne zaman içsem haram olmadığı için şükürler ediyorum.
    3 ...
  7. 570.
  8. bu diyarlarda alışveriş çayla olur. en pahalı, en yüksek banknot olarak da derviş çayı geçer. tedavülden kaldırılanları da vardır: tomurcuklu çay.. beş para etmez !
    2 ...
  9. 569.
  10. bunun tiryakileri sigara tiryakilerinden beterdir.

    adamla görüşme yapmaya gidersin daha başlamadan çay söyler, "ne içersiniz" deme nezaketinden bile uzak olanları vardır. zart diye "bize iki çay" dedikten sonra çayı içmeyince tribe girerler, bozulurlar, sanki nezaketsiz olan senmişsin gibi ıvır kıvır hareketler yaparlar. odaları çay kokar, nefesleri çay kokar, elbiseleri çay kokar, günde 15 bardak çay içmekten dişleri sapsarı, nefesleri leş gibi olmuştur, tamamına yakını mide hastalıklarından şikayetçidir ama hiç biri çaydan şüphelenmez. içer de içer bu ot suyunu hunharca...
    0 ...
  11. 568.
  12. "Çay olmadan, bardağın bir mana ifade etmediği gibi; bardak olmadan da çay bir mana ifade etmez."
    0 ...
  13. 567.
  14. kesinlikle milli içeceğimiz.
    ben yurt dışında işyerinde günde 2 bardak çay içerdim.
    şimdi izindeyim türkiyede 2 demlik içiyorum.
    0 ...
  15. 566.
  16. güzeldir, keyiftir.
    edit: bi çay 3 lira olur mu amk.
    0 ...
  17. 565.
  18. 564.
  19. 563.
  20. Aşk 'in üç harfle yer yüzüne inmiş hali.
    0 ...
  21. 562.
  22. kışın buz gibi havada dışarıda tir tir titrerken içilmesi süper olan içecek.
    0 ...
  23. 561.
  24. bardağa koyulup dumanının yüzümüzü okşayıp dış sıcaklığımızı arttırıp içincede iç sıcaklığımızı arttırdığından mükemmel bir enerjiye sahip olmamızı sağlar. (bkz: doping etkisi)
    0 ...
  25. 560.
  26. vazgeçilemez içeçek. sıcak içmeyi tercih ederim..
    0 ...
  27. 559.
  28. Olsa da içsek valla. Şimdi kim kalkıp demleyecek?
    0 ...
  29. 558.
  30. bir türlü dozunu ayarlayamadığım. koyu mu açık mı eve yeni bir misafir gelecek kızım koy çayları tamam sonra o doldurduğum anlarda zorlanıyorum. hele şu yaşlı teyzeler 3 defa getir götür yapmak... sevemedim bir şu çayı.
    0 ...
  31. 557.
  32. sohbetin yanında en iyi giden içecektir.
    0 ...
  33. 556.
  34. galiba 2 yıldır çay içmiyorum. 3de olabilir.
    ne kahvaltı da ne akşam yemeğinden sonra ne yemekten sonra ne gün içinde.
    çok nadiren böyle kıramayacağım birisi ikram ettiyse. bir de pide veya gözleme yersem (bunlarla çok güzel oluyor)
    içtiğimde de bir çay bardağına 2 tatlı kaşığı şeker atıyorum. yetmezse bir tane daha atıyorum.

    çaydan sizlerle aynı tadı ve lezzeti almıyorum sanırım. yoksa bu kadar çok kişinin sevdiği bir içeceği sevmemek beni de üzmüyor değil. öğrenciyken arkadaşlarım içerlerdi ne güzel.
    1 ...
  35. 555.
  36. devre teorisi dersinde bilinmeyen akımı bulmak için kullanılan çevre akımları yönteminin kısaltılmışıdır. hehehe.
    0 ...
  37. 554.
  38. yorgun bir günün ardında eve gelip de bu mübarek içecekten aldığınız bir yudum dünyanın en büyük mutluluklarından biridir.
    0 ...
  39. 553.
  40. büyük mutluluk. rabbim çay sevmeyen insanlara yardim etsin.
    1 ...
  41. 552.
  42. "Müslümanın mazotudur."

    Pilavlı sohbet uzmanı ragıp abi, saygılar.
    1 ...
  43. 551.
  44. sigaraya ettiği yarenliğe her zaman hayranlık duyarım. tütünle aynı tarlada yetişseler keşke.
    1 ...
  45. 550.
  46. yaratılmış en büyük nimettir çay.

    nazım hikmet; dostlarım, çay olsun, demli olmasa da olur, siz olun, çay olmasa da olur, demiştir. ama, bana göre, dost meclisinin olmazsa olmasıdır çay.

    bunun haricinde;

    çay henüz her şey bitmedi demektir.
    cezmi ersöz

    biz, çayın yalnızlığa iyi gelen tarafını da severiz.
    oğuz atay

    çay bulaşıcıdır, efkâr da.
    bekir erdoğan

    ömür bir çay içimi kadar zaten.
    umay umay

    şimdi ölsek; en fazla kahvede çaylar soğur.
    yılmaz odabaşı

    ve oturdu mu bir masaya, hakkını verir çay içmenin.
    cahit zarifoğlu

    iki çay söylemiştik orda, biri açık, keşke yalnız bunun için sevseydim seni
    cemal süreya

    ama bu kente gelirsen unutma beni ara, sana bir çay ve temiz yaralar ısmarlarım.
    osman konuk

    soğuyan bir bardak çaydır benim ömrüm.
    nevzat çelik

    yazsam okusam, okusam yazsam, biri devamlı çay verse bana.
    ömer lütfi mete

    hadi, iç de çay koyayım.
    ah muhsin ünlü

    gibi edebiyattan alıntılar da vardır çay hakkında.
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük