Çay candır çay aşktır çay herşeydir. Dertte,huzurda,kederde,hatta yalnızlıkta bile dert ortağıdır,istediğin sürece 7/24 yanındadır. Bir çaykolik için bambaşka birşeydir,su'dan daha temel ihtiyaçtır.
olm keşke çay sadece bizim olsa lan. ne bileyim o ince belli bardakta gördükçe sanki kırmızı rengin üstünde beyaz bir hilal ile yıldız görüyor gibi oluyorum. evet abartıyor olabilirim ama sanki sadece türk milletine lutfedilmiş bir velinimet gibi. iyi ki var valla.
aritilmis su ve közde olani muhakkak, çardakta kus civiltilari ve yaprak kimildanmalari arti horoz sesleri ve koca bir orman manzarasi ile olani makbuldur.
çay türklerin geleneksel lezzeti değildir. önce bunu ayırt etmek lazım. çay uzak doğu ve ingiltere'nin geleneğidir. türklerin geleneği kahvedir. yemekten sonra kahve içilir. çay bu topraklara son yüzyılda adam akıllı yerleşmeye başlamıştır. bugün sıkça tüketilse de türklerin asıl geleneksel içeceği çay değil, kahvedir.
bulunduğu ortamın samimiyetini arttıran, harareti azaltan değil, vücutta suyu toplayan, sallanması değil demlenmesi gereken, muhabbetlerin ve sohbetlerin vazgeçilmez içeceği.
Çay adını duyduğum da bile içime tuhaf bi mutluluk veren, anavatanı nere bilmiyorum ama artık bizim milli içkilerimizden biri olan, üzgünken, sevinçliyken, yalnızken, kalabalıktayken kısacası her zaman içilebilen tek içki.