çay

entry1670 galeri174
    823.
  1. sevmediğim içecektir, bunun tirkayisi oturdu mu 10-15 bardak içer, sindirimi hızlandırmaktan başka faideside yoktur, ağzı kurutur insanı susatır.
    0 ...
  2. 822.
  3. çay veren adam hiç kötü olur mu ya. adamlar bana çay verdi çay.
    1 ...
  4. 821.
  5. kaçak ve yerli ve bandrollü ithal olarak üçe ayrılır, kaçak olanı çuvalla ve kutularla geliyor, yerlisi ucuz olur, bandrollü ithalleri yerli 6-7 ken bunlar 30-35 olur elitler içer.
    0 ...
  6. 820.
  7. bir türlü sevemediğim ama seven bir birey olmayı çok istediğim içecektir.
    1 ...
  8. 819.
  9. olmazsa olmazim olan içecektir. Günün her saatinde içilir bizim ailede. aksam muhabbetinde findik ile çok güzel olur.
    0 ...
  10. 818.
  11. edebiyatı olmasa harikulade bir içecek. ayrıca sütle denenmese iyi olur.
    2 ...
  12. 817.
  13. yazar oluşum adına, herkese benden çay! lakin ben içmeyeceğim, pek sevmem mereti.
    0 ...
  14. 816.
  15. 815.
  16. 814.
  17. Hayatın eklentisi gibi bir şey. Hani şu Chrome'a falan yüklediğinizde spamların çıkmasına engel olan eklentiler var ya. Hayat için de çay o resmen.
    Sabah uyandığında ayılmak için 1 bardak, kahvaltı yaparken sıcak sıcak 2 bardak, dşarıya çıkıp sokakta birilerini beklerken buluşmak için, seyyarın ısrarlarına dayanamayıp 1 bardak, birileriyle vakit geçirsem ve minimum bir saat dursam 4 bardak, işe, okula, sahneye gittiğimde her birinde muhakkak 5 bardak, akşam çayı 1 bardak, yemek ardından içilen çay 1 bardak, gece iş yetiştirmeye ya da sevgiliyle mesajlaşırken sıcacık 2 bardak, ha bir de bunun sigara kuru kuru gitmezi var, ay hava çok sıcak harareti alsını var, madem beş dk daha oturuyoruz ben bir çay söyleyeyim mi var, ne güzel kar yağıyor dur ben bir çay koyayım çayı var. Sanırım günde 30 bardak içiyorum, su neydi onu hatırlamıyorum.
    Vazgeçilmez içeceğim... ( Laz olmanın da etkisi büyük olsa gerek )
    1 ...
  18. 813.
  19. Ne guzel demis sair;

    "geleydin bir cay icimi,
    Sen cay dokeydin ben icimi..."
    1 ...
  20. 812.
  21. başkalarının keyif alarak yudumladığı rizelilerinse keyif vermeyen öyküsünü yaşadığı sıcak/soğuk içecek.
    2 ...
  22. 811.
  23. 810.
  24. üst üste en fazla 5-6 bardak içebildiğimiz sabah kahvaltılarının vazgeçilmezidir.
    0 ...
  25. 809.
  26. 808.
  27. Çay ki kelime topluluklarını muhabbet yapar, şaire ilham verir ve düşünce adamına güç verir. bana gelince damağıma tat verir.
    0 ...
  28. 807.
  29. kimi caydan hareketle ülkücülere laf atar, kimi çayın şakirt mazotu olduğunu söyler. velhasilikelam, milletçe çayı çok severiz.çay sevmeyenler neydi, lezzo mu oralet mi ne hıh iste onu icsin.
    1 ...
  30. 806.
  31. konyakla beraber içilirse soğuk öğrenci evlerinin baş tacı olur.
    onun dışında günde 3-4 bardaktan fazlası demir eksiklğine yol açan, müptelalarına anlam veremediğim, sevmediğim bir bitki.
    0 ...
  32. 805.
  33. bir gün çay içelim seninle çaylar benden manzara senden olsun.
    1 ...
  34. 804.
  35. rizede yetişen, anadolu halkının özellikle çok sevdiği içecek. çok çok süperdir.
    0 ...
  36. 803.
  37. kimilerine göre bergamotlu olanı pek güzeldir.
    0 ...
  38. 802.
  39. soğuk gecelerin yoldaşıdır.
    0 ...
  40. 801.
  41. Eser miktarda lokistri, siskolip ve liltyun içeren bir içecek.

    Nereden mi biliyorum tamamen salladim.
    1 ...
  42. 800.
  43. (bkz: camellia sinensis).
    sadece gürcistan sınırından başlayan ve fatsa'ya kadar uzanan alan içerisinde yetişen bir bitki.
    giresun-ordu karayolunun giresun çıkışında sağda küçük bir çay fabrikası var.
    adını şimdi hatırlayamadım ama aldığım özel harman çayının adı tam olarak şuydu: kızıl büyü.
    hayatımda içtiğim en güzel çay, tamamen naturel üstelik.
    1 ...
  44. 799.
  45. Yeni demlenmiş olmalı bir defa. Altındaki ateş kapandımı, bir daha açıp ısıtmak aynı lezzetli tadı vermez. Sonra şeker şart. Kullanmayanlar demekki çay seviyorlar. Ya da az şekerli çay..
    Ben çay sevmiyorum. Demliside, açığıda, paşasıda bol şekerli olacak. Şeker seviyorum ben, içine şeker karıştıracağım şeyleri dahaçok.. Çay sevmem ama demli olsun, yeni olsun, sabah uyandığımda bi alıyım güzel kokusunu.. Şekerimle eşlik ederim.
    Küp'le 7, tatlı kaşıkla 3.. Zaten tadımız hepten kaçık, çayıda mı tatlandırmayalım.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük