en üst katta oturuyorsanız ve çevrenizde rüzgarı kesecek yakın bir bina yoksa ayrıca pencereleriniz benimkiler gibi dandikse, evin içini tesisat patlamışcasına su doldurabilecek hadise.
yağmur sesiyle uyandım, ya da bacaklarımın ağrısıyla, ikisinden biri işte. şehrime kış gelmiş.
gökyüzü karanlık. yataktan kalkmamalıydım. bir daha böyle firsatı nereden bulurum. iş güç yok bugün. yatmalı, tadına varmalı havanın ama dedim ya bacaklarım ağrıyor.
Şu bacak ağrısı bırakmadı yakamı.
yine de yağmur güzel, kış güzel.
niyeyse hüzün basmadı daha.!
iyi iyi, böyle iyi...
sıcak kahve, güzel bir müzik, yağmur sesi ve toprak kokusu...
ben bu sabah anladım, meğer nasıl da çaktırmadan dönüyormuş, ne güzel kokuyormuş dünya.!
bir gece arabayla gezerken yağmur yağmaya başlamasından sonra radyoda bertuğ cemil'in yağmur şarkısının çalmasını hatırlatır bana hep. zaten gece arabayla gezmek harika bir şey, bir de yağmur ve bu şarkıyla birlikte tadından yenmez olmuştur.
içinde bir çok hissi barındırandır yağmur. o kadar çok anlam taşır ki içinde, ne zaman ne ifade ettiğini duygularınız belirler. siz ne hissediyorsanız, yağmur o hissi arttırır. çünkü o yağmurdur. bazen gülümsetir, bazen ise ağlatır. öylesine güzel bir şeydir ki bu.
o 6'harften her zaman fazlasıdır daha fazlasıdır ve fazlasıdır.
yağmur saftır, rabbin emriyle hayat getirir yeryüzüne.
acıları, unutamadıkları, imkansızlıkları, hayalleri, olanlar bakakalırlar yağmura öylece.geriside gelir zaten düşün düşün düşün..ağla ve kendine bir bakıma işkence et.
(bkz: ne dedim ben şimdi)
doğa olayları içerisinde insanı sebepsizce hüzne sürükleyen bir doğa olayıdır. memleketimde* en soğuk kış ayında bile yağış birkaç saati geçmediğinden olacak ki, yağmurun romantizmini yapmam kaçınılmazdır. ancak dün çanakkale, bursa, istanbul vb şehirlerde tanık olduğumuz "sel yağışı"nın romantizmini yapacak insan çıkarsa, dilesin benden ne dilerse.
yağmur mu sen mi?
bilemiyorum ki hanginiz daha ansızın geliyorsunuz..
hanginiz daha temiz anlayamadım.
sen mi yoksa yağmur mu ?
hanginize şemsiyemi açsam bilemedim..