tutunamayanlar

entry766 galeri20 ses1
    726.
  1. Oğuz Atay'ın bilinen en mükemmel eserlerinden biridir.

    "Çok şey vardı anlatılacak.

    O yüzden sustum.

    Birini söylesem diğeri yarım kalacaktı.

    Sen duydun mu sustuklarımı?"
    0 ...
  2. 727.
  3. "Kollarımı açıp tüm insanlığı kucaklıyorum.'' der oğuz atay bu kitabında.
    0 ...
  4. 728.
  5. kitabı külttür.

    dizisi ise efsane olma yolundayken kestane olacaktır.
    0 ...
  6. 729.
  7. oğuz atayın bir kitabı ve trt1 de yayınlanan dizi.
    0 ...
  8. 730.
  9. Bir dönem sosyal medyada mevzudan hiç bir haberi olmadığı halde milyonlarca Türk olric ve albayın diyaloglarını paylaştı ki kitaptan nefret ettim.
    0 ...
  10. 731.
  11. Defalarca başlamama rağmen bir türlü bitiremediğim Oğuz Atay romanı.
    4 ...
  12. 732.
  13. 733.
  14. Her tutunamayan garip değildir ama; her garip, tutunamayandır. Zekâları, yetenekleri yetmediği için değil, yaşam mantıkları, bu dünyanın yaşam mantığına uymadığı için "dışarıda" kaldılar.
    0 ...
  15. 734.
  16. Oğuz Atayın güzel eserlerinden biri. Ne zaman başlasam bitiremediğim bir kitap.
    0 ...
  17. 735.
  18. Ben seni görür görmez anlamıştım, bütün kaygısız görünüşünün altında, duygulu, içine kapanık bir insan olduğunu. Bunu beğendim işte.
    6 ...
  19. 736.
  20. Ben seni görür görmez anlamıştım, asla okuyup bitiremeyeceğimi.

    Bitmeyen, tuğla statüsünde bir kitaptır.
    Anca alıntı yapılır ortamlarda.
    8 ...
  21. 737.
  22. "Anlatamadın; belki o insanın yüzüne bakar bakmaz anlatmanın yararsızlığını gördün."
    2 ...
  23. 738.
  24. "Artık yaşamak istemiyorum Olric. Onların istediği gibi yaşamak istemiyorum."
    0 ...
  25. 739.
  26. "ilk yalanı söyledikten sonra bir daha konuşmamalı insan."
    1 ...
  27. 740.
  28. "Başkalarının yaptıklarını silmeye çalıştım, mürekkeple yazmışlar; oysa ben kurşun kalem silgisiydim, azaldığımla kaldım."
    1 ...
  29. 741.
  30. 2013 yılından beri çeşitli zamanlarda okumaya niyetlenip niyetlenip asla bitiremediğim oğuz atay kitabı. bu süre zarfında edebiyat fakültesinde bile okudum bu kitabı okuyamadım.
    2 ...
  31. 742.
  32. Normal bir insan olmaya zorladılar, bana boş yere vakit kaybettirdiler. Olmayınca da anormal dediler.
    1 ...
  33. 743.
  34. "Kalbimin atışının yavaşlamasını istiyorum. Yavaş yavaş atsın ki yorulup durmasın."
    0 ...
  35. 744.
  36. Oysa ben her an sana bakmak, bir sözünü kaçırmamak; bir kıpırdanışını, yüzünün her an değişen bütün gölgelerini izlemek, her an yeni sözler bulup söylemek istiyorum.
    1 ...
  37. 745.
  38. beşinci şarkı

    "tutunamayanların destanıdır bu şarkı,
    dostum süleyman kargı...
    eller boşta kalıyor, tutunamıyorlar toprağa
    anlatamıyorlar anlatılamayanı.
    anlatmak gerek: düşman sarmış her yanı
    oysa, mesela selim ışık
    anlatmadan anlaşılmaya aşık.
    böyle adama
    (darılma ama)
    yaklaşmaz hiçbir güzellik,
    doğduğu günden beri kalbinde bir delik,
    almak için bütün sızıları içine
    her zaman utanmıştır başkaları yerine.
    elim varmıyor yazmaya, inmeyelim derine...
    (...)"

    bugün bu yoktu, içimden geldi.
    2 ...
  39. 746.
  40. ikinci defa başladığım bir oğuz atay şaheseri..

    " Hayallerle boğuşuyorum.... Gün ışığına çıkarıp toz edeceğim onları."
    1 ...
  41. 747.
  42. bütün hayatımı tutunamayanlar dan alıntı yaparak geçiştirebilirim. belki bunu yapsam hiçbir özveriye gerek kalmaz. belki de zaten gerek yoktur.

    "kötülükten ancak kötülük çıkar. bayağılık insan ruhunu
    öldürür. elbette, çok gelişmiş milletler, kötülükten de bir şeyler çıkarıp, onu az gelişmiş milletlere ihraç etmek yolunu bilmektedirler. kötülüğü rasyonalize edip, ya da sanat eserlerinde dondurup, hayata ait bir canlılık bulmaktadırlar kötülükte. burada, tek korunma yolu, kötülüğün üstünden akıp gitmesini sağlamaktır. benim gibi, az gelişmiş bir ilkokul öğrencisinin de başarabileceği tek şey buydu. kötülüğe kayıtsız kaldım; ona içimde yer vermedim. kara ekmeği yemek zorundaydım; ama kötü şiiri okumadan da yaşayabilirdim."
    0 ...
  43. 748.
  44. "bir espri uğruna harcatmayın, alışsın
    selim ışık insana. söylesin şarkısını
    kesintisiz, acemi. oblomov hırkasını
    çıkarsın bedeninden. ey ölü ruh! kıyam et!
    beğendin mi süleyman? beğenmedim, devam et." (sayfa 118)
    0 ...
  45. 749.
  46. "gerçekten de rahatsız oluyordu. diyor esat. aynı zamanda bütün yazarlar gibi olmak, bir anda hepsine birden benzemek onu yoruyordu.
    hepsinin yer aldığı bir roman yazacağım ve burunlarından getireceğim diyordu."(s.358)

    sevdiği yazarlara kızgın olan selim'in durumu tutunamayanlar'ın bir özeti aslında. mükemmel bir üstkurmaca örneği.
    oğuz atay bu kitapla sevdiği yazarların hepsine birden benzemeye çalışmış, önce james joyce un, sonra nabokov, henry james hatta dostoyevski gibi önemli yazarların burnundan getirmiş. tabii benim de burnumdan getirdi. teşekkürlerimi sunarım kendi çapımda.
    1 ...
  47. 750.
  48. yıllarca adını duyduğum kitap.
    bunca övüldüğüne göre bir bakayım dedim.
    lan zerre bi şey anladıysam insan değilim lakin bakıyorum burada her cümlesi atasözü gibi değer görmüş.
    ne diyeyim ben anlamadım diye kötü olacak değil ya binlerce insan şaheser diyor.
    bana şu kitabı bi anlatsana neymiş deseler, bunalımdaki bir insanın her şeye kızması derim.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük