ya amk şu zombi dizilerinde "biz onlar gibi değiliz, öldürmeyelim kimseyi" klişesinden artık gına geldi lan. hayır polyannacılık da değil, düpedüz mallık onun adı. geçen sezon zenci abi yapıyordu, bu sene jesus yapıyor. cidden siktirin gidin. arkadaşlarımı gözümün önünde öldürecekler, kaçıracaklar, işkence edecekler, beni ve bütün insanımı açlığa mahkum edecekler ama ben onları öldürtmeyecem, tüm halkımı karşıma alacağımı bile bile. kusura bakmasın da kimse yeşilçamda dahi böyle embesil bir merhamet çeşidi bulamazsınız.
aynı şekilde 1. sezonda survivorlardan biri geri döndü de, bu adam 1. sezonda fitti lan. ulan kaç sene boyunca zombilerle savaştın, aç kaldın, ordan oraya koşturdun ve neredeyse 10a yakın kilo mu aldın şimdi. zombie apocalypse'de gut hastası olmuş çıkmış eleman...
temponun bir yükselip bir düştüğü, hikaye ilerleyişi ve kurguda otomatiğe bağlanmışcasına devam eden, artık heyecan yaratmaktan uzak fakat nasıl bitecek diye merak ederekten takip ettiğim dizi. bence bu dizinin esas sıkıntısı 5 sezonda anlatılıp bitirilecek hikayeyi lastik misali uzattıkça uzatması. insanların hayatta kalma mücadelesi, devlet ve modern kurumlar olmadığında güç odakları etrafında doğan çatışma ortamı, insanın ilkel güdülerinin, vahşiliğinin aktarılması güzel tamam da hala virüsün nasıl ortaya çıktığı ve nasıl yok edilebileceği üzerine bir şey söylenmedi arkadaş. ve olayların geçtiği bölgelerin dışı koca bir bilinmezlik. ha başka bir iyi yönü de karakter gelişimini iyi işliyorlar onu da belirtelim.
bu doğrultuda diziyi tatmin edici bir sona bağlayabilecekler mi merak ediyorum?. (daha fazla derinlemesine incelenmeyi hak ediyor mu emin değilim)
Geçen haftadan sonra olaylar ne ara o kadar ileri boyuta geldi gerçekten şaşırtıcı. Ayrıca çatışma sahneleri ne öyle ya kurtlar vadisi edasıyla çekilmiş. Bilerek içeri girmediler bize diye ısırılan kadından sonra gösterilecek olan detay bile gösterilmedi. Zombiler sadece kadını ısırsın diye mi uğraştılar. Yok kardeşim ya gerçekten istenileni veremiyor artık dizi. Mecbur izliyoruz 7 sezonun hatırına ama eski heyecan kalmadı.
yine hiçbiryerde bulamadığım dizi. birkaç gün önce sorduğumda bir yazarın attığı dizimag linkinden aylar sonra izleyebilmiştim, dün yine kaldırılmış bölümler.
Telif haklarından sonra her yerden kaldırılınca, şu herkesin merakla beklediği 'kim ölecek' adlı bölümü zor zar izledikten sonra daha da internette tez araştırması yaparmışçasına sayfa sayfa dolanıp telif yememiş bölümü bulmak ile uğraşması zor geldiğinden izlemeyi bıraktığım gavur dizisi. Ama bu gavurlar neler yapıyor öyle ya!
incelememsi spoiler ve nasıl izleyeceğinizin yöntemini içerir:
.
.
.
.
teliften izleyemiyorum yok 8 çıkmış, ben 7. Sezonu izleyemedim diyen kitle popcorn indirip izleyebilirler.
(bkz: popcorn)
Öncelikle jesus vs morgan konusuna değinmek istiyorum. ettikleri kavga bu sezonun tüm bölümlerinden daha çok eğlendirdi beni, normalde morgan eski morgan olsa jesus'ı paramparça edebilirdi fakat jesus ağzına vurdu bizim yorgun zencinin. Yorgun zenci öldürmeye odaklandıkça güçten düştüğünü fark etti, kendi doğasına uygun olmayan o hareketleri bırakarak doğasına döndü. Kurtlarda olur ya alfalar, betalar ve omegalar; rick, negan, maggie alfa, yönlendirilenler, güdülenler, beta, morgan reis ise omegaya örnektir.
Grubu bırakmasını olumlu buldum, rick ve rick'in grubu bu bölümün ismi gibi canavarlaştılar( bölüm adı monster), hiç acımadan katlediyorlar, hepsi kişisel gelişimlerinin son noktasındalar. Jesus'ın da adının boşa jesus olmadığını görüyoruz, gelecek sezonlarda ben mesihim dese şaşırmam..
Gregory karakteri ise iki yüzlülüğün tanımı, çıkarları için yapamayacağı karaktersizlik yok, çok yaşamaz bu demedi demeyin.
Savaş rick için iyi gidiyor fakat negan'ın taşşakklı planları olduğuna eminim. izleyip göreceğiz.
Bu sezon iyice tadını kaçırmıştır. Nerde eski glennli abrahamlı bölümler. Rick, rick değil zaten. Kaç bölümdür bir sonuca varmayan bir savaş izliyoruz.klişeler...Biran önce eski sağlığına kavuşmalı.
şu sıralar buralarda takılma sebebim. sezon 6'nın izleyemediğim son bölümlerinin iniyor olması. inişi çıkışı çok olan bir dizi. insanların bu tarz durumlarındaki karakter değişimlerini izlemek hoşuma gidiyor benim bu dizide. bazı sezonlardan sıkıldım bazılarını sevdim. ama ilk girişteki tadı alamadım sonralarda. sezon 6'yıda sevdim diyebilirim. neganı daha görmedim ama yavaş yavaş çıkıyor meydana.
Biraktigim dizi. Bir iki sezon oncesine kadar ben de pollyannalardandim ve zombiden ziyade hayatta kalma mucadelesini izlemek keyif veriyordu. Ancak artik boku cikti. Mevzu hep ayni. rik gavati galeyana getirsin, saldiri yapilsin, mekan korunsun, yeni mekanlar bulunsun, sonra baska bir gavat ciksin, rik gavati galeyana getirsin, saldiri yapilsin... siradanlik yetmezmis gibi dizi duraganliktan da oldugu icin benim icin bitmistir. soxayim boyle diziye.
güzelim diziyi ne hale getirdiler dedirten bir 8. sezona sahip olan dizi.
--spoiler--
arkadaş hani negan'ın tüm merkezleri basılmış adamları öldürülmüş, silahları ele geçirilmişti, bu herif bu kadar adamı ve silahı nereden buldu yarım günde.
geçin bunları... karakterler için izliyoruz ama konu iyice suyunu çıkarmaya başladı.
--spoiler--
8. Sezonunu foşik fx epeyce bir yerden kaldırttığı ve yurdun interneti yok denecek kadar kötü olduğu için henüz izleyemediğim dizidir. Negan reyizi nerelerden izleyebiliriz bilen yeşillendirsin lütfen.
Özellikle 7.sezon finalinde tam Rick ve Carl teslim olmuş ölümü beklerken King ezekiel'in ve Hilltop'un yardıma gelmesi birkaç saniyeliğine gözleri yasartmıştır. Sonra negan reisin tavırları güldürdü tabi
sezonlar arasında ciddi prodüksiyon farkı hissedilen dizidir. uzun ömürlü bu tarz yapımlarda yönetmen, oyuncu kadrosu, prodüksiyon ekibi vs gibi konularda farklılıklar olması doğal ama twd'de bu cidden göze batar hale geldi. hem senaryo, hem kurgu, hem müzikler, hem özel efektler, mekan kullanımı vs gibi birçok konuda negatif yönde bir değişim var ne yazık ki.
eskiden çatır çatır mermi yaktıkları çatışma sahnelerinin yerini dijital efektle ateş ediyormuş havası verilen silahlar aldı mesela. Yan roller, figürasyon falan da bazı bölümlerde resmen fecaat, arka sokaklar izliyormuş havası vermeye başladı. ilk sezonların hatrı olmasa izlemeye bırakacağım da başladığım işi bitirmek konusunda saplantılı bir tip olduğum için bırakamıyorum da. hadi bakalım hayırlısı.
ya arkadaş, (bkz: andrew lincoln) nasıl bir oyuncusun sen, amk sanırsın kendi sıpası öldü, o nasıl bir oyunculuktur lan. duygusuz bir götoğlanıyım, beni ağlattın ekran başında pis herif
neganın adamlarının bir türlü bitmediği dizi..
dizi 20 bölümdür şu sekilde ilerlemektedir,,
rick:kurtarıcaları öldürecez ekibi topluyoruz haydi millet bambambam
negan: gelin aq hepiniz birden gelin
rick ve ekibi kurtarıcıların mekanını basar 250 kişi ölür ama rick peygamber torunu olduğu icin kendi ekibindeki hollywood tayfaya bir şey olmaz , olan gariban figuran tayfaya olur..