Ukrayna’da yolda yürürken esmersen saldırıya uğrayabilirsin. Öyle sikik ırkçılar.
Belgrad’da yürürken hiçbir sırp sana saldırmaz. Ama gece dışarı çıktığında kalitesiz mekanlara gidersen sırp’ın barzosuyla karşılaşman kuvvetle muhtemel.... ve evet olay çıkar.
Bilinenin aksine türk düşmanlığı taşımazlar.
Hatta türk olduğunuzu duyunca, türkçe kelimeleri ard arda sıralayarak, şirinlik filan yaparlar.
Belgrad, Türkiye' de gezer gibi rahatlıkla gezip, eğlenebileceğiniz, ırkçılıkla uzaktan yakından ilgisi olmayan bir şehirdir meselâ.
Edith Piaf:
1) Sırp kızları güzel filan değildir, kim demişse kuyruklu sallamış ve milleti inandırmîştır. Yok öyle bişey annemm!
2) Taksicileri, dünyanın en soyguncu yamyam adamlarıdır.
Pazarlık etmeden, sonuca bağlamadan asla binmeyin!
Bildiğin şerefs..zler yani!
tamam sütten çıkmış ak kaşık değiller ama nerede bir kan akıyorsa hemen suçlu sırplar olur.
ss boşnakların akıttığı kanlar hiç konuşulmaz mesela.
yugoslavyanın dağılışına bakın; hırvat, boşnak, sırp hepsi bir yerlerde kan akıtmıştır ama bütün hengamenin faturası sırplara kesilir. diğerlerinin yaptığı sivil katliamlar görmezden gelinir.
ilginç bir mesele.
ab'ye de almadılar zaten adamları.
ayrıca yıldırım'ın ordularındaki türk birlikleri bile dağılırken sırplar kanlarının son damlasına kadar savaşmaya devam etmiştir. savaş adabını, sadakati bilirler.
ek bilgi: savaş meydanında ölen tek padişah olan 1. murad da bir sırp tarafından(milos obilic) hançerle öldürülmüştür. (bkz: kosova savaşı)
ayrımcılık gibi olmasın. ama bu sırp kelimesini duyduğum anda kafamda direk suikast şiddet savaş tetikçi kelimeleri beliriyor. sebepleri herkesce malum. sırpların ruslarınsadık tetikçileri olmaları, dünya savaşının çıkmasına neden olan kişinin yine bir sırp olması, bosna savaşında milleti kuş gibi avlayan sırp keskin nişancıları, vs... kısacası karşımdaki sırpsa eğer her zamankin daha da temkinkinli olmakta yarar var diye düşünüyorum.
polat alemdar ve adamlarını ormanda kıstıran ve uzun soluklu çatışmadan sonra çekilen millet. aynı zamanda polat alemdar'ın ağzındaki sigarayı tüfekle vurmalarıyla ünlenmişlerdir.
hayvan gibi bir şeydirler. erkeklerinin boy ortalaması 185, kadınlarının 170 küsür.
vücut kitle endeksi ortalama kilonun üstü.
ekseriyetle kumral. esmer ve sarışın olanları da vardır.
renkli gözlü olanları çoktur.
beyaz ya da sarı ten.
türk düşmanlığı pek kalmamış.
mutfak kültürleri hamur işi ile sınırlıdır. pişi, börek, poaça türlerini çok yerler. yine domuz eti ve alkole düşkündürler.
iş çalışmaya gelince tembel bir millettirler. üretmeyle araları yoktur.
jeopolitik konumları iyi olmasa açlıktan ölürler.
ortalamanın üstünde yakışıklı ve güzeldirler.
insani yönleri gayet iyidir. pekçok dünya devleti görmüş olan beni tatmin etti. en azından türk olmama rağmen ırkçılık görmedim birkaç küçük hadise dışında.
pekçoğu ingilizce bilir. yine rusçaya da hakim olan popülasyonu vardır. tabii bu karadağ için geçerli. belgrad'ta bu oran düşer. insani yönleri de aynı şekilde.
bir telefona gecenin bir vakti kalkıp yanınıza, yardımınıza gelirler arkadaşlığını kazandığınız biri. vs vs.
sonuç olarak iyi insanlar. srebrenitsa olaylarını, ya da osmanlı'dan kalan savaşları unutmuşlar.