-abi bu ezel çok tuttu, bence azcık değiştirip aynen devam edelim
+e olum müziklerine kadar aynı olmasa bari
-olsun abi nolucak? bu millete ne versen yer
+lan ama konu da çalıntı
-bak hala nereleri düşünüyo ya, e ezel de öyleydi abi?
+valla bence bu kadar da salak yerine koymayalım milleti
-hacı abi yemişim milletini ya, izliyolar işte ne güzel, ver ajitasyonu ver ajitasyonu
+...
-araya bir de ramiz dayı koyduk mu heheheyyyt
+peki madem...
her diziye yapılan kolay kestirip atma yargılarına takılan dizi. ezel ile benzerlik varmışta müzikleri de benziyormuşta. elbet ufak tefek detaylarda hatalar olcaktır bunları görmezden gelmeyi bilmek lazım.
dizide en çok hoşuma gidense üç arkadaşın basit şeylerde aldığı keyfi görmek. o basit şeylere çocukluklarındaki gibi gülmeleri. belki bizleri de bu kadar etkilemesinin nedenlerinden biri de budur.
an itibariyle ecevit.in gurur denen burnu havada çakma polisi g...t ettiği dizidir. özür diletti lan polise.
not: ben avukat değilim ama bir polisin avukatı böyle basit bi şüphe için merkeze çekip sorgulamasını anlamadım, bildiğim kadarıyla bakanlıktan izin filan alınıyo, avukatların özel statüsü var, öyle s...nin keyfine göre avukatı sorguya çekemezsin.
ve ayrıca sarp akkaya ile beraber özellikle murat yıldırım oyunculukta çılgın atmaktadır. kenan imirzalıoğlu'ndan daha iyiyim ya da eksiğim yok mesajını çakmıştır özellikle takoz irfan ile karşılaşma sahnesinde.
Oyuncularin oyunculuklarini kelimenin tam anlamiyla konusturduklari dizidir. Turkiyeden beklenmeyecek guzel bir dizidir. Ancak ben ahu karakterinin zayif kaldigini dusunuyorum. Onun haricinde kadro cok iyi. Konu ve muziklere zaten lafim yok.
acı çekmekten zevk alanların izlediği dizi. sanırım. acıklı bir dizi olduğunu arkadaşlardan öğrenince izlememe kararı aldığım dizi. ne anlıyor insanlar tv karşısında oturup salya sümük ağlamaktan hakkatten anlamıyorum. herkes çok mu mutlu da akşamları ağlama moduna giriyor harbi anlamıyorum.
eşi ve çocuğu tehdit edilen gardiyan mahkemede yalancı şahitlik yapmak zorunda kaldı. flashback ile o sahneyi görene kadar herkes gardiyana küfür etti ama işin aslı ihanet değilmiş. mecburiyetmiş. bilal ise hırsının hakkı olarak gardiyanı öldürdü. gardiyan ölene kadar şahsen rahatsızlık duymuyordum. ama ölünce pişmanlık oldu.
işte böyle bir dizi. zamanında öyle hatalar yapılmış ki masum insanlara, şuan haklı haksız herkes diken üstünde.
5. bölümde suskunlar'ın başına gelen aynı bunun gibi bir olay değil miydi?
istediğin kadar iyi planla istediğin kadar mükemmel oyna bu oyunu, hayat seni her seferinde yener. korkma, bak bir geleceğinden içeri. öyle şeyler görürsün ki, geleceğe ait tek bir görüntü yeter anlamana. bazen hesap etmediğin küçük birşey tüm kaderini altüst eder. herşeyi hesap et. hesap edemeyeceğin birşey çıkacak karşına, herkesi dahil et ustaca oyununa. yinede çıkar oyununu bozacak bir oyunbozan.
--spoiler--
korkma, bir bak geleceğine, bul kendi oyun bozanını ve geriye dönüp sıkıyorsa bitir onun işini. çekinme, herşeyin sonunda düzelmeye başladığı o günü, o saati, o anı hatırla. ve çok sert düşmeye hazır ol. istediğin kadar iyi yerleştir taşlarını, öyle bir oyun çıkarki karşına; en değerli taşını feda etmen gerekir. tek bir görüntü yeter anlamana istediğin kadar düşündüğünü san herşeyi. bazen hesap edemediğin küçücük birşey tüm kaderini altüst eder. olmaz dediğin herşey kapının arkasında seni kolluyor, olmaz dediğin herşey büyük bir sabırsızlıkla olmayı bekliyor. hesap ettiğin herşey yanıp yanıp kül oluyor. hani şanslıydın, hatırla o zaman.! tam bitti derken, nasıl düştün o tuzağa? çünkü biri sana ihanet etti. çünkü elbette birtek şeyi hesap etmeyi unuttun.
çünkü oyunu bilmeden bir oyunbozanı davet ettin.
--spoiler--
tanım : bana göre en güzel türk dizilerinden biri.
neysem tanımı geçecek olursak, fragmanını izlememiştim, konusunu bilmiyordum, orjinalini de ne izledim ne de konusu hakkında bir fikrim vardı. öylece, hakkında birşey bilmeden izledim diziyi internetten. kim oynuyor, olayı nedir, fikrim yoktu. çiviledi beni oturduğum yere. dört bölüm peş peşe izledim, beşinci bölüme yetişemedim, şimdi de onu izleyeceğim.
neler olacağını bilmeden izleyen bir insan olarak, tecavüzü konduramadım önce. yok artık dedim. olamaz dedim. o duvara dayanmış iki minik el. benim erkek kardeşim var. haytanın teki. düşünüyorum, düşünmemi engelliyorum, empati bazen katlanılır birşey olmuyor. korku filmlerinde kendimi avuttuğum birşey vardır, "gerçek değil, gerçek hayatta böyle şeyler olmaz"
bu diziyi izlerken bu cümleyi kurabilmek isterdim.