Facebook fan grubuna uzun süredir üyeydim fakat 12-15 yaş arası çocukların mekanı olmuş adam bana dikleniyor lan adresini ver gelicem diyorum saçmalıyor bunlar yüzünden diziye çocuk dizisi olarak bakıyorlar.
birazcık ara verdiğim dizidir. yalnız bilerek ara verdim. haftada bir bölüm izlemek hoşuma gitmiyor. başladığım zaman 6-7 bölüm izlemek istiyorum. şu an 10. sezon 9. bölümündeyim. sezon finalini de baya sağlam yapmışlar herhalde. şu aralar başlar bir iki günde sezon finaline gelirim muhtemelen.
ilk 3 sezonu efsane olacak derecede güzel dizi. 3'ten sonra dünya üzerinde duyup duyulabilecek her türlü doğa üstü öğeyi kullandılar. hepsi de güzel konulardı ancak hep oldu bittiyle kolayca çözülüverdi. her sezon sonu vay babanın kemiğine diye bitirdikten sonra sezon başları hep hayal kırıklığı yarattı. tahminim yine öyle olacak. sam ve dean ölümü öldürerek karanlığı saldılar bakalım nasıl yenecekler şimdi. benim fikrim bir kibrit çakarlar olur biter.* hayırlısı.
şimdi efendim aslında 6. sezondan beri konu ikiniyorlar ki bu sezonda öyle geçti.
10 sezon spoilerin gözünü çıkaracağım suan izlemeyenler direkt atlasın.
ilk baslarda mark of cain dedik konu sarar dedik ama yok yine boka sardırdılar. Sezon finali ve başlangıcı olarak en iyi baslangıçlardan biriydi Dean'in siyah gözlerle sezonu kapattığını görmüştük açıkçası bu sezon uzun bir süre deanmonla uğraşacaklarını daha sonra mühürden kurtulmaya çalışacaklarını hayal etmiştim. ama gelin görünki öyle olmadı.
dean bir kaç bölüm sonra eski dean oldu mührün etkisi bir anda geçiverdi işe koyuldular boş bölümler dizesi başladı derken castiel geldi atraksiyon dedik özünü bulacak metatronun canına okuyacak dedik yine olmadi. Cain çıktı ortaya bloodline'i izleyip herkesi yok ediyor derken 2 bölümde onun da icabina baktılar. Crowley'in önceki sezonda oğlunu görmüstük bu sezon rowenanin crowley'in annesi olduğunu öğrendik onun entrikaları crowleyin aklını zehirlemesiyle geçti bütün sezon. castielin özünü bulacağız derken bobyyi de gördük neyse işte...
ve geldik en güzel bölümlere bu dizinin efsane bölümleri ilk bölüm ve son üç bölüm oluyor genelde. dexter gibi çekseydiniz de maddi kaygı yaşamadan efsane bir dizi izleseydik.
frankesteinların efsane olmadığını öğreniyoruz ve kendilerinin elinde book of damned diye büyüyle korunan bir kitap var. Charlie şifreyi kıracağım derken bok yoluna gidiyor. (cidden bok yoluna gitti sam'in bok yemesi tamamen) büyü yapılacak ama Dean Charlie'ye olanlardan sonra kontrolü kaybedip bütün Frenkişleri harcıyor. ve olay yine klasiğe bağlıyor Sam big brother'i Dean'i dünya batsa kimse kalmasa bile kurtaracak. biri ölmüş olsaydı dünya daha iyi bir yer olacaktı yemin ediyorum.
şimdi kafamda deli sorular...
Death öldüğüne göre azrailler başı boş mu dolaşacak yoksa insanlar hiç mi ölmeyecek ?(gelin lan ölümsüzlüğü kesfettim ölümü öldürüyorsun sorun ortadan kalkıyor)
Rowena o kadar güce nasıl sahip oldu bir anda yoksa numara mı yapıyordu başından beri kevaşe ya da bu güç kitabın olayı mı?(adamlar kitapla durdurulamaz olduklarını söylemişlerdi)
Castiel crowley'i harcayacak mı harcamasa bile o wild animal efektifli kızlar hep ölmüştü Cas'e nasıl etki edecek?
Dean ve Sam o kara bulutlardan nasıl kurtulacak yine tanrı bunları en sikimsonik yere mi ışınlayacak?
death herşeyden önce karanlık vardı dedi bunları gizli tutan bir anahtar bir mühürle tanrının mühürledigini ve bunu Lucifer'e emanet ettigini soyledi . lucifer insanoğlunu kıskandı geçen sezonlara göre abel e kendini tanrı olarak tanıttı ve ondan kurbanlar hediyeler istedi cain kardeşini bu durumdan kurtarmak için luciferden mührü aldı ve abel'i öldürdü ilk katil ve ilk biçak (cain'in anlattıkları baz alınmıştır) böyle ortaya çıktı. şimdi darkness ortaya çıktı. lucifer ve micheal bir kafeste kilitli hileci diye bildigimiz gabriel öldü mü emin olmamakla birlikte öldü kabul edelim kimlik değişimi yaşadı çünkü e raphael'i de çocuklar harcadı arcangel kalmadı cennetin ordusunun komutanı kafeste tanrı mız mız çocuk gibi ortalarda yok. melekler düştü kanatları yok e ulan kim savaşacak bu darknessle. şeytanlar gibi içine mi girecekler insanların acaba
Ergen dizisidir. Evet ben de izliyorum. Ergenken başladık ama bırakamıyorsun valla bir kere başladın mı. Diziyi kısaca tanıtmak gerekirse ölen kişiler cennetten cehheneme geçiyorlar. Biraz takılıyorlar canları sıkılıyor ordan arafa geliyorlar. En son hiçbi yer sarmayınca ben canlanayım en iyisi diyor tekrar canlanıyor. insanlarla melekler kanki. Şeytanlarla da kanka oldukları oluyor arada. Oyle bir dizi işte.
10x22 ile gönüllere su serpmiş, 23.bölüm fragmanıyla hadi be oradan eşek dedirtmiştir.
--spoiler--
Kabil'in mührü ile silahları eline, mührü bileğine dolayan Dean, frankeştayn kılıklı ailenin kökünü bir gün içinde kuruttu. castiel mühür daha azıtmasın diye engel olmak istese de kavgayı ayıran en çok dayağı yer misali bir güzel sopa yedi. bu arada boyu uzun aklı kısa sam, koskoca cehennem kralına taşak kadar torbayla kafa tutmanın bedelini de ödedi. yaşına rağmen taş mı taş rovena cadısının torbası crowley'i öldürmek yerine uyandırdı. kıp kırmızı, kan kusan gözleri parlayınca sevinmedim değil. insanımsı şeytan mı olur ulan? ben rovena'nın oğlunu öldürmek değil de uyandırmak istediğini düşünüyorum bu arada. neredeyse el ense olacakları winchester'lardan haince darbe yeyince şeytanlığı geri döndü crowley'in. rovena zaten hep bundan dem vurmuştu, yumuşuyorsun diye. amacına ulaştı bence. cadı da olsa ana yüreğidir, istemez oğluna zeval gelsin.
eklme: 23.bölümde eskilerden bildiğimiz mahşerin atlılarından''ölüm'' reyiz geldi ve tırpanı dean'e uzattı. ya bana çalış diyecek ya yerime geç diyecek ya da daha fantastiği ''kill me'' diyecek. gerçi ''ölüm'' nasıl ölür bilemem.
--spoiler--
dean ve sam kardeşlerle beraber büyüdük 10 sezondur, ilk gençlik yıllarımızdan beri yanımızda olan dostlar gibi.
dizi uzadıkça boka sarsa bile her yeni bölüme kadar özletirler kendilerini.