silahli bir oyun.sanirsam ya 97 yili yapimi. sega dream cast de oynamasi pek bir zevkli olan oyun.yoshimitsu kahramanina uyuz oluyordum bu oyunun.bir de igrenc bir tayt i vardi bu karakterin.
(bkz: uktedir)
taki, ivy, rock, astaroth gibi karakterlerle tam bir görsel zenginliğe sahip oyun. son versiyonuna yoda gibi sürpriz krakterler de eklenmiştir. her karakter mutlaka bir silah kullanmaktadır.
ilginç ve bir o kadar da güzel bir dövüş oyunu. değişik değişik silahlarla, sopalarla dövüşüyorsunuz. denenmeli bence. tavsiye edilir. grafikleri de tatmin edicidir.
soul calibur deyince aklıma ilk ivy geliyor, o kırbaç kılıcıyla ne dolaşıklıklar çıkarıyor öyle. karakterlerin her biri bir sanat eseri gibi, silahlarıyla bütünleşip adeta dans ediyorlar. dövüş oyunu denince akla gelen klasik yumruk yumruğa kavgalardan sıkılanlar için biçilmiş kaftan. grafikleri de öyle tatlı ki, her vuruşta kıvılcımlar saçılıyor ekranda. ben daha çok kilik ile oynuyorum, asasıyla şöyle bir savurup rakibi tokatlamak keyifli oluyor.
soul calibur'da ivy'nin kırbaç kılıcıyla yaptığı hareketler var ya, aynı depodaki rafları toplarken benim koli bandı rulosuyla yaptığım artistik hareketler gibi.