''Ben ne yaptıysam nikahı bastım öyle yaptım. Tabi bir babanın korkusundan yusuf yusuf önüme gelene nikah kıydım. Ondan sonra adım 'çok evlendiye' çıktı."
hamiş: ne meraklıymışsınız kardeşim şu ''nikah kıydım ama ben'' demeye. bir de böyle seda sayan var.
şarkısını söylerken aynı zamanda elini göğsünüzden geçirip kalbinizi avuçlayıp ıslak çamaşırı sıkar gibi sıkarcasına canınızı yakma yeteneğine sahip sanatçı. evet sanatçı. bu kadın sanat yapıyor. diğer çoğu meslektaşlarının aksine. bazen bir anne bazen bir komedyen çoğu sıfata bürünebiliyor. hem hüzünlü anlarınızda hem mutlu anlarınızda size şarkılarıyla eşlik edebiliyor. müziğinle çok yaşa sezen. dünya gözüyle bir kere dinleyebilirsek iyi.
siyasi fikirlerine hiç itibar etmediğim, o konuda ne düşünür, ne söyler, kimi savunur umrumda bile olmayan kadın.
lakin müziği ve cümleleri her zaman kalbimde yerini bulmuştur.
yıllar evvel çok hastalandığı zaman osman müftüoğlu ile aralarında geçen dialog şu şekildeymiş:
"Son altı yıl boyunca Sezen Aksu'nun tedavisiyle yakından ilgilenen doktoru
Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, tanışmalarını şöyle anlatıyor. "Bir gün gazeteci
dostum ismet Berkan Sezen Aksu'nun rahatsızlandığını söyledi ve istanbul'a
gidip sanatçıyı muayene etmemi rica etti. Ancak bir başhekim ve Süleyman
Demirel'in doktoru olarak derhal istanbul'a gitmem mümkün değildi. Bir iki
hafta sonra istanbul'a gelebileceğimi söyledim. O ana kadar kendisini şahsen
tanımıyordum ama herkes gibi ben de şarkılarını büyük bir keyifle
dinliyordum. Sonraki günlerde eşimle bir davete giderken telefonum çaldı.
Karşıdaki ses Sezen Aksu'nundu. Ona üzgün olduğumu, kendisini en kısa sürede
göreceğimi belirttim. Bunun üzerine beni çok etkileyen şu sözler döküldü
dilinden. 'Hocam geç kalırsanız beni görebileceğinizi zannetmiyorum, çünkü
galiba ben öleceğim.' Ben de bunun üzerine şu cevabı verdim: 'Sizi şahsen
tanımıyorum ama tüm bu şarkıları yapan Sezen Aksu'nun böyle küçük
hastalıklara pabuç bırakacağını hiç zannetmiyorum. Bir kere siz kolay kolay
ölmezsiniz, bundan emin olun. Ayrıca diyelim ki tıpta hastalığınıza bir çare
yok. Ama mucizeler hâlâ var ve ancak bu evreni yaratan güç tarafından
korunmuş insanlara giderler. Siz çok özelsiniz. Dolayısıyla bu mucizeler
için şansınız çok yüksek Ama sizi bir iki gün içinde göreceğime söz
veriyorum.' Yaklaşık on dakika sonra telefonum yeniden çaldı. Arayan yine
oydu. 'Hocam isterseniz acele etmeyin, gelecek hafta bile gelebilirsiniz.
Çünkü şimdiden kendimi çok iyi hissetmeye başladım' dedi."
muhteşem şarkı sözleri yazan muhteşem kadın. ama niye çalıntı müziklere bu sözleri eklemektedir diye de düşündürür kendileri. ama saygımız sonsuz o ayrı.
şarkılarındaki uzun nağmeler, efektler ve boğuk şarkıcılık yüzünden şarkı sözlerinden türkçe bilmeyen biri kadar anlayabildiğim şarkı yazarı. müzik sektörünün baronlarından. son enteresan yandaşlıklarla orhan gencebay gibi kendini biraz paçavra etmiş insan. bunlar gençken solcudurlar, halk, dolmuş, fabrika işçisinin platonik aşklarının şarkılarını dillendirirler, ne zamanki paranın amına korlar gevşemeye, aşırı rahatlamaya ve can sıkıcı iktidar flörtlerine başlarlar, tam tipik yağlı ballı sağcı olurlar. hep aynı hikaye.
Son açıklamalarından sonra şunu demek isterim: sen neden nefesini ıslah edip de allah ın emrine uyup örtümüyorsun Sezen hanım ? çok bilmişlikte üstüne yok ama...
beyni boş bir kuş gibi cikler çoğu zaman. nerde terör-anarşi, orada hovarda. topluma ve toplum değerlerine saygısız.
son günlerdeki "başörtüsü serbestliği"ni "beni niye örtüyorsunuz" diye yorumlamış, densiz.
niye örtmeyecek mişiz ki. seni peçeleyip dinlemek gerekir. bizim de gözümüz, izanımız var.
çirkin ötleğen kuş seni. yazık değil mi bu gözlere...
babası pensilvanya müdavimlerindenmiş. hocasıyla aynı düşünceyi taşıması da bu yüzdendir. (bkz: başörtüsü teferruattır)
din kültürü ve ahlak bilgisi dersi almayanlar nasıl da belli oluyor.
toplumun bir kesimine öküz diyerek onları aşağıladığını sanıyor.
söylediği bu sözlerle ne kadar kalitesiz olduğunu ve halkına karşı ne kadar saygısız olduğunu da ispatlamıştır.
insanları küçümsemek, lakap takmak, saygısızlık, hakaret vs bunların hiçbir dinde yeri yok. sezen aksu Müslüman olmayabilir ama Müslümanlara ve onların inançlarına saygı göstermek zorunda.
ey sezen aksu! o küçümsediğin aşağıladığın halk seni bir yerlere getirmiş olabilir. ama merak etme o halk seni alaşağı etmesini de bilir.
zeki müren, barış manço gibi 'kalıcı' olacak sanatcılarımızdandıriyi bir söz yazarı ve bestecimizdir.ama sesi son yıllarda iyice kısırlaşmıştır. sözler ve besteler harika. ikinci bahar, ah istanbul vs.....