bruma'ya geleceğin ronaldosu derken adamı geleceğin cafusu yapmaya çalışıyordu heralde. ulan ne diye bu adamı sağ bekte oynatmaya ısrar edersin son maçlarda. savunma özelliği olmadığı ayrıca tecrübesiz de olduğu için bugünkü maçta gereksiz bir müdahale yapayım derken gitti adam.
iyi güzel şekilde takımı düze çıkardı ama bazı şeyleri inatla görmüyor. geldiğinde ısrarla ceyhun'u oynatırken bir bildiği vardır diye kendimce haklı gördüğüm gerekçeleri yazmıştım ama artık cidden anlam veremiyorum ceyhun ısrarına. bir tılsım mı var bu ceyhun'da nedir. ortasahada oynatamayınca herifi stopere yerleştirmeye çalışıyor şimdi de mancini. ya daha ilk maçına çıkan emre can coşkun bile ceyhun'dan çok daha faydalı. mancini geldiğinde takım savunmasında ciddi bir sorun vardı. ceyhun'u da önliberoya dikince nisbeten rakip atakların kesilmesi ve iki stoperin alan kaybetmemesi sağlanıyordu bir şekilde. ama selçuk ve melo ekstra eforla, uyumlu oynayınca stoperler de daha dikkatli, daha sorumlu olunca takımda ceyhun'a hiç gerek kalmıyor. ceyhun oyunda olunca da takımın ritmini bozup, yavaşlatıyor. oynatılması anlamsız bence. savunma yönü olan bir oyuncu olabilir ama yine de buna verilen şanslar engin'den, yekta'dan kesilince olmuyor. adaletsizlik oluyor. fatih hoca nasıl emre'yi evlat edindiyse mancini de ceyhun'u edindi heralde.
Galatasaray n başında uzun vadeli kalmasını istediğim teknik adam.
Ha pek mümkün değil ama pahalı transferler yapılacağına yılda 6 7 milyon avroya 5 yıllık anlaşma yapılp genç ve yetenekli maliyeti az oyunculara yönelinmesi halinde 5 yıl içinde gs yi Avrupa nın en iyi 10 kulübünden biri yapacaktır.
takima hala bir sey oynatmayan veya oynatamayan hocadir. arkadas juve galibiyeti tamamen sans aksini soylemek cahillik olur ligde biraz karsi koyabilen her takima karsi zorluk cekiyoruz. drogbada bir ciddiyetsizlik pozisyonlarin yuzde 80'ini kendisi halletmeye calisiyor adam bildigin ligi kucumsuyor ama bir halt yapabildigi se yok. oyle yildizlik bir performansi yok boylu poslu ortalama bir forvetin yapacaklari kadar katki yapiyor ama uyaracak bir hoca yok. kimse demiyor ki ceza sahasinda her topta calim ve sut dusunme cikar birine yazain diye.
kendisini övmek veya yermek için fatih terim'in kullanılması gereksiz.
iki teknik adamın da kariyerleri ortada zaten. neyin peşindeyiz ki? burdaki çoğu yazarın hayatları kadar teknik adamlık kariyerleri var, kupaları var, şampiyonlukları var.
e o zaman bu başlık altında sürekli bi ''versus'' yapma girişimi nedir?
fatih terim her zaman bu taraftarın gönlünde imparatordur. bunu hiçbir şey değiştiremez. ama şartlar bir şekilde yine onu bu takımdan uzaklaştırdı. sebebi ne olursa olsun.
mancini hakkında herkesin bir takım öngörüsü vardı. ben başarısız olacağına inananlardandım. hala bir takım şüphelerim olsa da genel itibariyle göt oldum. lig sonuna kadar da göt olmaya devam etmek istiyorum.
nihayetinde galatasaray artık kadro kalitesi olarak da eski galatasaray değil. ayhan akman, barış özbek, mustafa sarp triosuyla 4-3-3 oynamaya çalışmıyoruz.
teknik direktör kim olursa olsun bu kadronun hakkını vermek zorunda.
mancini'de şu ana kadar hakkını vereceğinin sinyallerini gösterdi.
daha sonrası için, daha sonra yorum yapmak doğru olur.
terim'E göndermede bulunması garipsenmemeli hatta tebrik edilmelidir.
juventus maçı öncesi yaptığı %80 lik açıklama daha faciadır benim gözümde.
adam geldi ilk maç taraftar terim diye slogan attı. demek ki etkilenmiş ve kendince hırs yapmış. bu iyi ve galatasaray'ı önemsediğini gösteriyor bana kalırsa.
Begen ya da begenme fatih terim devrini sonsuza kadar kapatacak kadar teknik direktordur.
Evet, herkes kendisiyle ugrasirken isine bakiyordu.
Taraftar aylarca terim'i sayikladi, o sitem etmek yerine inadina onlari ovdu.
Bugun yavas yavas kamuoyunu arkasina aliyor, yarin da boyle devam ederse herkesi alicak. Hakkidir da zaten.
Hee roberto mancini epl'in gordugu en buyuk kelime kasarlarindan biridir ve mourinho'nun oldugu yerde bunu yapmazsa gariban konumuna duser zaten.
Ama su an ne soylese kendini korumak icin bence hakli olarak soyluyor, cunku taraftar artik biraz da olsa arkasinda durma zamani gelmisken hala bu gerekliligin farkinda degil.
Hee bana kalirsa da ersun yanal'in 7.haftadan sampiyon belli ikinci kim diyerek kustahlastigi bi ortamda roberto mancini istedigi gibi konusabilir, konusmalidir da.
Fatih terim oldugunda boyle konusmayi bosver, buyuk takim calistirmaya korkan insanlarin sirf roberto mancini yabancidir diye bu kadar curetkar olmasi ayip bir sey.
Once rakibe saygi. Ilk defa sampiyon olmayacaksin.
tabii, gazla çalıştırmıyor ya takımı; belli bir taktik ve sistem üzerinde duruyor ya, hoşuna gitmiyor tabii terimci keko taraftarların. yemin ediyorum böyle adamlar türkiye'ye fazla. ne işin var mancini'yle falan, çağır ziya doğan'ı yanında ayman ile birlikte gelsin. sneijder'i gönderir ayman'ı oynatırız.
sen daha fatı oca diye yan dur güzel kardeşim, fatı oca'n da saçmasapan reklamlarla ünal aysal'a laf sokmaya çalışıp milyonları cukkalasın.
he bu arada; maymuna muz atar gibi dediğin transferler drogba ve sneijder'se eğer, fatih terim'in aldırdığı amrabat, yiğit gökoğlan gibi transferler ne oluyor acaba çok merak ediyorum.
kendisi ile ilgili sürekli olarak "efendi gibi işine baktı" "kimseye ses etmedi" gibi sözler duyuyorum. tavsiyem lig tv abonesi olun, maç sonrasını kaydedin, maçtan eve dönünce izleyin ya da bekleyin nadasa yatın vicdan yeşerir belki hafif.
adam lig sonuncusunu yeniyor, "ben geldiğimde ligde gerilerdeydik şimdi ikinciyiz" (lige zımba gibi giren beşiktaş'ı yenen namağlup takım, beraberliklerinde onar gol kaçırmış şanssız takım hani) "şampiyonlar ligi'nde gruptan çıkamıyorduk, şimdi bakın" diyor (şl'de sadece bir maç oynanmış hattrick yapan ronaldolu madrid'den 6 yenmiş, mancini ronaldosuz madrid'den 4 yedi diyen yok)
dün grande için ağlayan, bugün lig sonuncusunu yenmenin hezeyanına kapılan taraftar için kazanınca "mancini süper", yenilince "takımı o kurmadı". iyiymiş be. beyler bu mancini gider, hani kazanırsa hemen gider hatta. madrid'den 4 de 6 da yenir, daha önce de söyledim, sana dördü altıyı atacaksa madrid, barsa atacak zaten. mancini gruptan çıkarak kariyeri açısından da büyük iş başarmıştır bu da tamam. ama o gözleri açın artık. bu takım son iki senenin, birini de aydınlarla emrelerle şampiyon olmuş takımı. neyin enkazı amına koyayım ya, iki deplasman galibiyeti almışsın ikisi de ligin dibine, bu neyin atarı? haftalarca takımı tanıyorum ayağına ecdadımızı sikti, bırakın da şu takımın ölüsü 2. olsun şu ligde.
hiddink kötü hoca mıydı? del bosque cahil miydi? arkadaş hayat basit, terim'in varsa camianda yetiştirdiğin, onunla çalışırsın. yenersin yenilirsin. terim'e kurban olsun, galatasaray mevzubahisse dünyadaki tüm teknik direktörler.
ben bu takımı her maçı kazansın diye değil mümkün olduğunca galatasaraylı futbolcu, galatasaraylı hocalar komutasında terinin son damlasına kadar mücadele etsin diye seviyorum. yöneticisi kumpas çevirsin, yabancı sınırı için lobi yapamasın, istenen yerli transfleri elinden kaçırsın sonra maymuna muz atar gibi iki yıldız bir italyan büyük hoca getirsin diye değil.
geldiği zaman da yazdık bu adam şanstır. öyle zor bir dönemde iş alması da taşak gerektiren bir davranıştır. futbolculuğundan, cv'sine, tevazusuna, giyimine her şeyiyle güzel adam. alaturka coşkuları bırakın artık. tribünler terim terim diye bağırırken bile efendice işine bakmış, onunla ilgili sorulan sorulara hep saygıyla cevap vermiştir. yedek klubesi kendine gelmiş, grupçuluk kalmamıştır. daha da iyi olacak.
yekta'yı hazırlatıp ceyhun'u oyuna alarak yekta'ya ayıp etti biraz bu akşam. yekta da içerlemiş olacak ki son dakika konsantrasyon eksikliğinden kaynaklı berbat bi geri pas yaptı, kayserili oyuncu kaleciyle karşı karşıya kalıp değerlendiremedi posizyonu. takımın havası, isteği, hırsı, futbolu çok iyiydi bugün. göze batan tek nokta ikinci yarının 5-10 dakikası ve yekta'yla kafa bulur gibi yapılmasıydı. mancini takımı düzeltti, zaten elinde çok karakterli ve kaliteli oyuncular var. eksikleri de giderirse iş yapacak.
takımı benim beklemediğim derecede iyi toparlayan teknik adam. o ilk günlerdeki saçma beyan verme, mazeret üretme hastalığından da sıyrıldı.
özellikle her oyuncuya forma vermesi ve herkesi aynı anda diri tutması kendisinin en büyük artısı oldu şu son bir kaç haftada.
rakiplere bakıyorsun kaybetmeyi adet haline getirmiş ersun yanallı bir fenerbahçe ve harap haldeki beşiktaş. doğru takviyelerle şampiyonluk şansımız çok yüksek.
Joachim Löw ve vicente del bosque türkiye'de ne kadar eleştirilip gönderildi ve sonra çok pişman olunduysa aynı şekilde gönderilip sonra çok pişman olunacak olan teknik direktör.
galatasaray kariyerinde ligde 10 maça çıkarak 6 galibiyet 2 beraberlik 2 mağlubiyet ile 20 puan toplayabilmiş hocadır. bu haftasonu oynanacak kayseri erciyesspor maçı ile 11 haftada 23 puan toplamış olacak inşallah ve bakıldığında çok da kötü görünmüyor. umarım ara transferde istediği adamları alırlar da çok daha iyi yerlere geliriz.
önemli olan chelsea fc karşısında ne yapacağı, ki bu da ciddi merak konusu...