dün eboue takımda yokken neden 3-4-1-2 yi değiştirdiğine anlam veremediğim hoca. diyeceksiniz ki rakip iyi ve önlemini almıştır ama o zaman büyük takımların tamamının her maç taktik değiştirmesi gerekir. dün çıktığı 4-3-1-2 taktiğinde ilk yarı baya bi bocaladık, sonradan ne hikmetse toparlayarak maçı kazandık.
18 e çektiği chedjou yu 3 lü defansa ve sabri yi sağ kanata koymuş olsa -ki dün en iyilerden biriydi- gökhan yerine hakan da ısrarcı olsa ve riera yı sol kanatta yerinde oynatsa çok da güzel olacaktı. bu şekilde selçuk da kanata yakın oyuncu olarak verim vermedi maalesef. sürekli taktik değiştirirsen takımı oturtamazsın, iki iki dört budur...
yine de kritik bir 3 puan alarak liderin puan kaybını iyi değerlendirmiştir. önümüzdeki hafta erciyes i de rahat geçer ve biraz toparlarız diye düşünüyorum.
bütün teknik direktörlerde olduğu gibi dünya hata bulabileceğiniz adam. herkesin görüşü başka başka, o ayrı.
ama hakkında tartışılamayacak birkaç şey var, en azından bugün için.
1-hallaç pamuğu kıvamındaki defansı allem edip kallem edip bu adam bir şeye benzetti mi? evet.
2-geldiği günden beri takımın oyunu pozitifleşip, takımı olduğu kriz ortamından çıkarttı mı? evet.
3-devamlı birbirine sallayan, bir hafta birinden, bir hafta ötekinden sorun sıkıntı akan adamlar, bugün canı gönülden birbirleri için oynayıp, takım olduklarını hatırladılar mı? evet
bunlarda mancini'nin ne kadar payı vardır, onu senin benim gibi sokaktaki adam bilemez. tahmin yürütebilir falan filan.
gelgelelim bunlar bir şekilde bu adamın döneminde oldu. hiçbir etkisi yok denebilir mi? mantığa da, vicdana da sığmaz.
ki daha bir oyuncu aldırıp, bu takıma yerleştirecek fırsatı olmadı bu takıma geldiği zaman itibariyle. yani bu iş transfer işi falan da değil.
takımın bu oynadığı topu da her maçını izleyen biri olarak ben nerden baksan 1 yıldır görmedim. varsa gören şu maçtır desin, ama öyle bir maç yok.
hep söylediğim şeylerle de bitireceğim.
bu mancini iyi insan, ahlaklı adam. biz kimlere güvendik, bu adama güvenmeyip arkasında durmazsak ayıp bize.
22 aralık 2013 galatasaray trabzonspor maçı nda oyuncu değişikliklerinde saçmalayan.
takımın en iyi oyuncusu sneijder i oyundan almasını eminim kimse anlamadı. adam tam ritmini bulmuş en iyi maçını oynuyor. şutları harika, belki 1 tane daha vursa gol olacak.
riera yı ilk 11 de tutmalı hep. forma buldukça form tutuyor, sağlam oynuyor.
aynı şekilde yekta yı da 11 de denemeli. bugün maç eksikliğinden dolayı sadece top kesti. olumlu top kullanamadı. attığı paslar dengesizdi. müsait pozisyonlarda maç eksikliğinden dolayı bocaladı.
sabri nin alternatifini paftan bulmalı.
eleştirenleri anlamıyorum. adam bildiğin ofansif oynatıyor işte. defans yaptırsa '' gs böyle mi oynar '' ofansif oynatınca '' bu ne ya defans yok ''. bu mudur yani ? 2-1 de bitebilirdi o maç. mesela geçen sene olsa burak o golü atardı. anlamsız eleştirilen teknik adam.
Gençlerbirliği maçında Hakem yardımıyla takımı 1 puan kazanmasına rağmen, hakemler konusunda dert yanmış.
Tipik gs yönetimlerinin algı yaratma çabası gibi. işler kötü gidince birilerini hedef göster politikası. Ne de olsa inanacak Çok mal var.
Geldiği günden beri juventus'u elemek haricinde bir katkı yapmayan teknik direktör. Onda da iki maçta şans yardım etti. Hem yabancı hocaların başarısızlığı hem de kendisinin italyan olması nedeniyle zaten başarıdan yana umudum yoktu. Bakalım daha neler göreceğiz.
futboldan anlayan teknik adam.
futboldan anlıyor fakat galatasaray'ın kadrosu çok kötü. burak yılmaz, umut bulut'la gol bulamazsın.
defansı saymıyorum bile semih hariç gerisini ver u2'de oynasınlar.
takımda muslera melo, sneijder, eboue ve selçuk var. gerisi hikaye.
kafa var herifte ve çalışıyor da. bir buçuk sezondur bizim götümüz çıktıydı savunmada derinlik yok, danyler, şecular, semihler alıp başını gidiyo göbek bomboş kalıyo, oraya yapılan her koşu savunmayı kabak gibi yarıyo diye diye. bu adamları satalım yerine teryleri alalım diyordum ben şahsen ama arkayı üçledi herif ve 3 tane stoper ceza sahası önünde olunca illa ki derinlik oluyor, alan kapatıyorlar. savunma sağlam olunca melo'nun da oyunu daha etkili oluyor. bu taktikte eboue sağ tarafı kotarır ama solda riera zorlanır. oraya iki yönlü oynayabilen bir transferle iyi bir sistem olur bu. adam iyi taktisyenmiş hakkını vermek lazım.
3'lünün sağında dany bile çok faydalı olabilir bu sistemle.
ya ben bu adamlara çok sövüyorum ama yine de hiçbirine kıyamıyorum. dany dany diye itin götüne sokuyoruz ama ben bunun antep'teyken bize karşı oynadığı oyunu da hatırlıyorum. necati'ye sanki kamyona kafa tutuyormuş gibi anlar yaşatmıştı. dursun kenarda bence.
savunma kısmı hallolunca takımın eksiği yokmuş gibi göründü gözüme. hücumda 3 tane çok kıymetli, her zaman gol tehlikesi yaratabilecek adam var. drogba, sneijder ve burak. bu adamlar 90 dakika içinde bir şekilde gol atıyorlar. savunma sağlam olursa maç kazanır bu takım, büyük rakip küçük rakip demeden.
bruma da fazla değil bu sisteme. ronaldo gibi, neymar gibi forvete doğru evrilmesi lazımdı zaten büyük topçu olucaksa kanatta değil daha ceza sahası yakınında oynaması lazım. burak'tan nasıl defansın arkasına koşu yapılır, top oyun kurucuların ayağındayken nerde durulur dersi alırsa o sürati, o tekniğiyle anasını sikertir ortalığın.
başarılı mı başarısız mı anlaşılamayan italyan.
kurduğu yeni sistem tam olarak galatasaray kadrosuna uygun bir sistemdir.
zira üçlü savunmada başarılı olabilecek stoperler mevcuttur. ortanın sağında eboue ileri geri mekik dokur. ara transferde de sola ona benzer bir takviye yapılacaktır.
ortanın ikilisi melo-selçuk zaten uyumlular kendi bölgeleri. önlerinde serbest sneijder ve uçta drogba-burak.