takımının en iyi oturduğu 4-2-3-1 veya 3-4-1-2 sistemi dışında 4-3-3 gibi bir ofansif taktik izlemeye devam ederse sadece avrupa dan değil, ligden de olacak olan teknik direktör. chelsea maçında sneijder i forvetin solunda heder etmiştir, halbuki gerçek mevkisi forvet arkasıdır. şöyle bir dağılım ile başarının gelmesi daha yüksek ihtimal dahilindeydi diye düşünüyorum:
bugün turu geçerse galatasaraylılar tarafından yere göğe sığdırılamayacaktır, elenirse de sene sonu kovulsun denilcektir. sizin yapacağınız taraftarlığı sikeyim.
not: galatasaraylıyım, nankör olmayanından.
futbol cahilleri tarafından eleştirilen teknik direktör.
mancini bu ülkeye fazla, bataklığa gömülmüş olan türk futboluna fazla.
aynı lucescu gibi. ilk geldiği zaman bende bu futbol cahilleri arasındaydım ama adamın açıklamalarını, tespitlerini, saha içinde yapmaya çalıştıklarını gördükçe anladım ki yanılmışım. birde bu adamı aykut kocaman gibi vasatın altı bir antrenör ile bir tutmuyorlar mı? işte futbol cahilliğinin en belirgin göstergelerinden biri.
aslında bu adamı eleştiren kesime de bir şey dememek lazım çünkü futbolu çok hücumcu oynarsan gol atarsın, çok defansla oynarsan defans yaparsın gibi sığ bir mantaliteyle benimsedikleri için bunlar normal. mancini geldiğinden beri türk futbolcusunun bu sığ zihniyetiyle uğraşıyor başka bir şeyle değil! dikkat edin fatih terim döneminde oldukça pohpohlanan yerli oyuncuların şimdi ki performanslarına bakın.
o yüzden hala fatih terim' i arar oluyoruz, bir şey oldu mu hemen ona koşuyoruz. mancini geldiğinden bu yana kısa bir süre geçmesine rağmen türk futbolu hakkında o kadar güzel tespitlerde bulundu ki, o kadar iyi anlattı ki olayı kimse bir şey diyemedi. yani kısaca 'kral çıplak' dediği için yerden yere vuruldu ve hala da vuruluyor.
en sonunda ne yapıyoruz getiriyoruz yeniden fatih terim' i mustafa denizli' yi türk futbolunun gelişmesini bekliyoruz. belki yerel olarak başarı geliyor ama uluslararası olarak kırk yılda bir başarı yakalıyoruz. sonra da diyoruz türk futbolu neden böyle?
bu yüzden demem odur ki mancini bize fazla gelen bir teknik direktör. yapmak istedikleri şey o kadar uluslararası seviyede ki bünyemize ters. aynı lucescu gibi. isterse şampiyon yapmasın, hatta türkiye kupasını kazanmasın ama bu adam kalsın. çünkü yapmak istedikleri şey türk futbolunun çok çok ötesinde şeyler. eğer bu adamı gönderirsek ikinci bir lucescu vakası daha yaşarız. tabi türk futbolunun hıncal uluç zihniyetinde olduğunu düşünürsek bunun olması maalesef çok zor.
geldi gruptan çıktı Galatasaray ki bu zaten juventus'un kaybettiği puanlar sebebiyle normaldi. ikinci maçta şansa bir galibiyet aldı. fatih Terim'e deli gibi giydirdi Galatasaraylılar neymiş taktik bilmiyormuş. neymiş mancini taktisyenmiş falan filan. öyle işte. iyi taktisyendir. *
dediklerinde çok haklı. burak, selçuk ve yekta gibi oyuncuların potansiyellerini yeteri kadar kullanamadıklarından bahsetmiş. daha iyisini yapacak yetenekte oldukları söylemiş. haklı.
Geldiğinden beri fatih terimi aratmayan teknik adam galatasaray ın içsahada neredeyse tüm maçları galibiyet ama deplasmanda inter ve manchester City'nin günlerini özlüyorum dedi.
kendisi roma üniversitesi istatistik bölümü mezunudur.
istatistiği çok sever. olasılık hesaplarına ve kombinasyona tapar. gs kadrosundan en fazla kaç çeşit kadro çıkartabilirim diye çabalıyor.