roberto mancini

entry1057 galeri189
    597.
  1. iyi bir takim kurma hedefini sinyor terim de surdurmekte idi, neyse.. her seye ragmen atarini yapmistir.
    1 ...
  2. 596.
  3. selçuk ve burak ikilisi ile uğraşıyor, bu da yetmezmiş gibi, gol umudu da burak yılmaz!
    ulan burak yerine fırsatları değerlendirebilecek bir forvet olsa galatasaray hala gayet iyi yoluna devam edecekti. mancini'nin suçu ne?
    burak yılmaz'ı chelsea'de forvet yap, mourinho'yu bile kovdurur.
    her maç 5-6 net pozisyon harcayan adamla mancini ne yapsın? kaçırdıklarını atsa takım tıkır tıkır gidecek.
    2 ...
  4. 595.
  5. Sahadaki 11 beceriksizin günahını çeken adam.
    3 ...
  6. 594.
  7. Birinin kendisine sistem ve amaç edinmesi gerektiğini söylemesi gereken teknik direktör. Artık uykusundan uyanması gerekiyor.
    1 ...
  8. 593.
  9. 592.
  10. kaynak doğrulanmasa da milanla anlaştığı söylenmektedir, mancini galatasaraydan alacaklarından da feragat edecekmiş sezon sonunu bekliyorlarmış.
    1 ...
  11. 591.
  12. kalmalı diyenler galatasaraylıdır, merak etmeyin.

    ama niye diyoruz, onu da anlatalım.

    şimdi bu adamı gönderdin. ne opsiyon var elinde?

    a-gerets tipi hoca

    b-şenol güneş tipi hoca

    c-ertuğrul sağlam tipi hoca

    d-yine mancini tarzı bi hoca

    ortalama 15 seneden 35 seneye kadar futbolla ilgilenen insanlarız. gelin kafamızda oynatalım maçı, bakalım nasıl bir şey olacak.

    a-gerets tipi hoca

    ne kadar işi bilse de kariyerinde büyük başarılar yoktur. fatih terim'e yakın, türk taraftarının sevdiği klasik hücum futbolu oynatır ve başarır da. şampiyonluğun favorisi olur ve büyük para harcamazsınız. ne var ki bu adamı getirmeseniz de şampiyonluğa favori olabilirsiniz ama avrupa'da geleceğiniz yer bellidir. şampiyonlar liginde 2.tur, uefa'da çeyrek final limittir. avrupa'nın b sınıfı bi takımı olup, çok da masraf etmek istemiyorsanız olur bu adam. taraftar da sever. ama o kadardır olayı. benzerleri dick jol, sam allardyce tarzı adamlardır. bilic de bunlara iyi bir örnek olup başarılıdır da.

    b-şenol güneş tipi hoca

    türkiye'de bulunan 3-5 hocadan biridir. bu adamlar ülke çapında kariyerli adamlardır, taraflı tarafsız herkes de bu adamlara asgari saygı duyar. kimdir bunlar? şenol güneş, mustafa denizli, fatih terim gibi. bu adamların hemen hepsiyle de galatasaray'ın bir geçmişi vardır. fatih terim zaten olmaz. mustafa denizli denendi, yönetimle yapamayacağını baştan anladı. şenol güneş denenmedi ama trabzonspor'un sembol ismi olarak mutlu gibi bir hali var ve açıkçası bu duruma saygı duymak da sanki doğru gibi.

    bunun dışında bu hoca modeli, bilhassa şenol güneş türkiye'de baskıyı rahatlıkla kaldırır, türk futbolcusuna iyi top oynatır, alttan adam yetiştirir ufak tefek. bunları bir yana koyuyoruz.

    bir yana da avrupa'da büyük ihtimalle büyük bir başarının yine hayal olacağını, muhtemelen de 1.turun bile atlanamayacağı bir tablo ortaya çıkacak. bu da ben bu işten para kazanıcam, vizyoner kulüp olucam diyorsan mantıklı bir şey değil. idare edeydin o zaman fatih terim'i, gerekirse 6 milyon euro verseydin, takımda tutsaydın.

    yok yapmadın, profeyonellik dedin, avrupa dedin, iyi de ettin; o zaman bu seçenek olmaz. yönetimin istifasına gidersin.

    c-ertuğrul sağlam tipi hoca

    bu aslında şenol güneş tipi hoca'nın tahmin edebileceğiniz gibi bir-iki kuşak küçüğü. türkiye'de de bu ekolden giden iyi hocalar var. ertuğru şampiyon oldu, şifo'nun geleceği var, sergen büyük takım çalıştırabilme şansını bence haketti. adam yok değil yani, var.

    gelgelelim mevcutların en risklisi bu. ne olacağı hiç belli değil. tam papatya falı. kulüp böyle bir seçeneği ne kadar kaldırır bu saatten sonra bilinmez.

    ama artıları da var. eğer vizyon küçültüp ileriye dönük düşünürüm dersen türk futbolcusu üstüne kurulu yeni bir model deneyebilirsin. kısacası fatih terim'in artık bittiği yerde yenisini yaratmak gibi bir şey. şampiyonluğa da oynarsın, derbilerde üstünlük sağlatır adamlar hırslarıyla. gençtir, enerjiktir, sahalara veda edeli daha pek de zaman geçmemiştir.

    ama hiçbir riskin tutmazsa çok pis kovarlar adamı. bir de tabi çok büyük şanslar ve büyük zeka ürün adımlar olmayacaksa avrupa işini 2-3 sezon boşvereceksin.

    d-mancini tarzı başka bir hoca

    bu yapabileceğin en aptalca hareket. mancini'nin şartları ve tarzı herkesin malumu. a sınıfı takımlardan olmaya oynayacaksın, ama hoca ne istiyorsa da a'dan z'ye yapacaksın. yıllık da bi 5 milyon euro vereceksin yenisi gelirse.

    eee? adam diyecek ki ya bana 1-2 sezon zaman verin, bu benim kadrom değil.

    bunu bana şu anda mancini de diyor zaten. hem adam 1 sezonunu da dolduruyor. seneye birazcık sabırla harbiden iyi bir takım, iyi bir sistem oturtabilecekse bu adam niye gelsin? gelip napıcak? kimle gelecek? ve bu adam kim olacak?

    bu adam için örnek vermeye gerek yok. lippi'sinden, hitzfeld'ine 5-10 isim rahat çıkar.

    gerçekten de bu adam seni olduğundan ötesine götürebilir. bu adamlar defansı siktir edin hücum edicez, ya da gol nasılsa atarız herkes defansa demez takıma. iki işi de hep beraber ve adam akıllı yaparken, aynı kondüsyonda olacaksınız der. en iyi olmasa da en iyiye en yakın futbolculardan en iyi takımı kurmaya çalışırlar.

    disiplinli ve radikaldirler, başarı odaklı çalışırlar. antin kuntin duygu durumlara, aslolan tırı vırılara ihtiyaçları olmaz.

    yarım saat çok iyiydik demezler, çünkü maçın genelinde iyi olmayı tercih ederler.

    kısacası galatasaray yeni mancini'yi kaldıramaz ama eskisinde istek ve hırs varsa mutlaka o kalmalıdır. kalırsa doğru düzgün bir avrupa kulübü haline geliriz. bunda şüphe bile duymuyorum.

    ve şunu sakın unutmayın. sir alex ferguson ilk 7 sezon şampiyon bile olamadı. sonrasını herkes biliyor.
    5 ...
  13. 590.
  14. uludağ sözlük yazarlarının kendisi hakkındaki görüşlerini merak ettiğimiz sinyor.

    mancini yeni sezonda takımın başında olmalı mı olmamalı mı?

    http://strawpoll.me/1373359
    1 ...
  15. 589.
  16. iyi bir hoca.Fakat açıkçası son 4 maç sıçtı sıvadı.
    3 ...
  17. 588.
  18. son maçta oyunculara küçük not kağıtları ile taktik vermiş olan hoca. ev ödevi veriyo la sanki adama bak.
    açıkçası geldiğinde umutluydum ama gitgide sıvıyor.
    2 ...
  19. 587.
  20. 586.
  21. galatasarayın başına gelmiş en kötü şey.
    0 ...
  22. 585.
  23. takımın başında kalırsa, ki kalacaktır, selçuk'undan sneijder'ine kıyım yapacak hocadır. son mağlubiyetten sonra durum bunu göstermektedir.

    hakkında çok şey söyleyebilirsiniz, sefil hisleriniz tatmin olsun diye aykut kocaman muamelesi de yapabilirsiniz..

    ama sorun mancini'nin hocalığında değil, sorun türk futbolcusunda.

    şampiyonluksa her sene şampiyon olunabilir. ama kulüp ve milli takımlar düzeyinde global başarıların peşine düşeceksek bu mantıkla olmaz bu iş.

    ve mancini günü geldiğinde bunları bir bir söyleyecek. çok öncesinde söylemek istemişti ama mevcut dinamiklerle oynamak bu sezonu tamamen kaybetmekti.

    önümüzdeki sezonun planlamasında da selçuk'tan matthaus yapmak varsa bence de arkasına bakmadan siktirip gitsin, bunu ben de memnuniyetle karşılarım.

    ama galatasaray'ı yavuz hırsız kılıklı yarı amatör türk futbolcusundan kurtarıp melo, muslera, semih gibi her ortamda elinden geleni yapmak için uğraşan, hangi kültürden gelirse gelsin profesyonellik veya helal bir rızk için oynayan adamlarla dolduracaksa mahal memnuniye kalsın.

    emin olun kariyeri türkiye'deki bütün hocaların ötesinde. bunu kabul edememek trollüktür.
    2 ...
  24. 584.
  25. uzun yıllar galatasaray'a hizmet etmesi gereken italyan futbol dehası.
    1 ...
  26. 583.
  27. Seneye yerini lucescu ya birakip bol miktarda tazminatla italya ya döner.
    0 ...
  28. 582.
  29. 30 eylülde yazmışız...

    --spoiler--
    adını daha dün duymuş şansal - erman izleyicisi kitle tarafından sevinçle karşılanan teknik direktör...

    calciopoli'den beri iyi kötü takipteyiz.

    bundan bir cacık olmaz.

    gerçi bizde futbol sadece sahada oynanmıyor bakacağız, göreceğiz ama türk futbolu çöküşte. avrupa ve dünyada oynanan oyundan haberimiz yok. oyuncularımız modern futboldaki saha içi parselasyonlarını bile bilmiyor.

    fenerbagçeli egemen, trabzonlu aykut, galatasaraylı semih hakkında pozisyon bilgisi yok, kötü oyuncu derseniz lümpen taraftar sanki cebinden parasını çalmışsınız gibi öfke kusuyor üzerinize.

    geçen seneye kadar beşiktaş taraftarı ibrahim toraman'ın neden milli takıma alınmadığını sorguluyordu. bu oyuncunun ne kadar teneke bir oyuncu olduğunu yazanlara da küfrediyordu. slaven bilic geldi ve adam futbolu biliyor, yeni geldiği için de kulüp içi dengelerle işi yok. kesti attı toramanı ve beşiktaş vites büyüttü.

    bugün beşiktaş'ın orta saha ve defansının rakip üzerindeki ofans ve pres baskısı en büyük silahı. ibrahim toraman denen mantafonun kesilmesi ise takımı el freni çekik araba durumundan kurtardı.

    bu işin sorumlusu ise artık mafyalaşan yerli hocalar. terim de dahil hepsi 15 yıl öncesinde kalan hantal bir futbol anlayışıyla takım kuruyorlar. arkaya kümelenip, hızlı forvetlerle gol atarsanız atıyorsunuz (yüzde 80'i defans pozisyon hatalarından) avrupa'da defans kurgusu zayıf veya o kurgu sakatlıklarla bozulmuş bir rakip çıkarsa işler yürüyor, takım savunması yapan bir rakip çıkarsa pozisyon bile bulamadan yeniliyor takımlarımız.

    mancini bu anlamda da verimli olamayacak. o da 4'lü defans kurgusunun önüne çift ön libero dizip (ön-stoper aslında) , kendi orta-saha oyuncularını kendi ön stoperlerinin kademesine sokup konya gibi rakipler karşısında bile 1 buçuk forvetle oynayacak. bilic belki inter veya city gibi takımları çalıştırmadı ama "yeni bir oyun" anlayışı oturtmaya çalışıyor. sadece geçen seneki aybaba takımı ile bilic takımı arasındaki kurgu ve alan paylaşımı anlayışına bile baksanız farkı anlarsınız.

    galatasaray bu paraları saçacaksa capello gibi bir adamla anlaşmalıydı. çünkü gerets -terim- feldkampf kafasındaki anlayışla bir yere varmak mümkün değil. hatta gittikçe geriliyoruz.
    --spoiler--

    futboldan en fazla anneannem kadar anlayan saçma salak yazarların ve çakal yöneticilerin gazına gelip bu herif için sağa sola hakaret eden ergenler utanmıştır umuyoruz... dünyada hoca gibi hoca denecek zaten en fazla 20 adam var ve bu adam onlardan biri değil. mourinhoları, capelloları falan geçtim angelotti'nin bile tırnağı olamaz...
    1 ...
  30. 581.
  31. rezalet teknik direktör. ya arkadaş her hafta başka 11 ile oynarsan lig sonuncusu kayserispor bile seni madara eder. sonra twitter'de kızına ''embrassing manager'' denince kızı millete küfür ediyor. takım 3 maçtır gol atamıyor zaten deplasmanlarda cacık 3 galibiyeti var gelen geçen puan koparıyor.

    puan kaybedince bu takımı ben kurmadım yok hede hödö kardeşim dalga mı geçiyorsun bizimle? sen bu takıma 6 ay önce geldin afedersin 6 ayda takımı hala tanıyamadın mı veya ünal aysal sana teknik direktörlük teklifi yaptığında bunu bilmeden mi geldin?
    0 ...
  32. 580.
  33. terim mantalitesi taşıyan futbolcularla anca bunları yapabilen hoca.

    fatih terim' in pohpohladığı türk oyuncuların şimdi performansları ortada. terim takımlarını bu yüzden yönetmek kolay değildir çünkü tamamen kendine göre takım kurar fatih hoca.

    bu yüzden bıraktığı zaman geride kalan takım büyük bocalamalar yaşar düzgün bir sistem olmadığı için çarklar işlemez ve enkaz oluşur.

    mancini' de bu enkaz oluşumu dönemine girdi. geldiğinden beri adamın yaptığı açıklamalara bakın, maçlarda ki tavırlarına bakın. kadrodan memnun değil, oyuncuların kafa yapılarını değiştirmeye çalışıyor ama nafile.

    sene sonu kalırsa ünal aysal kendisine iyi bir bütçe vermeli ve takımı tamamen kendisine göre kurmalı.

    bu oyuncularla bu kadar arkadaş kimse fatih terim böyle yaptı yeaaa diye cırlamasın. bu kadronun temelini kuran fatih terim. ikinci senesinden bahsediyorum tabi.
    5 ...
  34. 579.
  35. vasat altı teknik direktör.

    sneijder'i çizgiye hapsediyor, götümü yırttım o adamı oradan çıkar diye o görmedi, neyseki ikinci yarı çözdü de iş işten geçti.

    böyle basit çok hatalar yapıyor ve fm oynuyormuş gibi durmadan oynuyor...

    o yüzden olmaz, git kumda oyna.
    0 ...
  36. 578.
  37. vasat teknik direktör. bu adam galatasaray'ı fm'de bile şampiyon yapamaz.
    0 ...
  38. 577.
  39. türkiyeye geldiği gün demiştik kendisinin buraya azcık para kasmaya ve kafa dağıtmaya geldiğini.hoş daha önce yazdığım entryi nasıl bulacağımı bilemediğim için kanıt gösteremiyorum.hacı adam diğerleri gibi yine türk halkını siklemedi ve dalgasına baktı sezon sonuda tazminatını çatır çatır alıp ülkeden döviz çıkışına neden olacak.tek başarısı juventusu oda bala göte erteleme maçında geçmesidir.kimse bana ezdik siktik soktuk edebiyatı yapmasın juve maçında şansınız yaver gitti yemediniz sneijder sıkıştırdı bitane araya.başarıyı küçümsemek olarak değerlendirilmesin bu dediğim ama şu da bir gerçek ki o maç ertelenmesiydi mancini ligte bu haftayı göremezdi.
    0 ...
  40. 576.
  41. tenkis baltasını kadroya savurması gereken kişi.
    0 ...
  42. 575.
  43. kendisini gelecek sezon göstereceğini düşündüğüm teknik adam. sonuna kadar güveniyorum.
    2 ...
  44. 574.
  45. Fatih terimden daha çok futbol bilgisi olduğu aşikar.

    Tek sorun otoritesiz. Terim gibi topçulara ana bacı sövse bu takım uçar.
    2 ...
  46. 573.
  47. bir fenerbahçeli olarak söylüyorum fatih terimi aratan teknik direktör.
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük