ister sev, ister sevme... ne sikim sokum yorum yaparsan yap herif sana doğruyu gösteriyor:
--spoiler--
Eğer TFF 5+3 kuralıyla devam etme kararı alırsa nolur?
Bana göre çok kötü bir karar. Bunun milli takıma yardım ettiğini düşünen varsa gerçekten yanılıyor. italyada da yıllarca aynı düşünceyi savunduk. 1982den sonra yabancılar ülkeye gelmeye başlayınca homurtular oldu. Ondan sonra iki Dünya Kupası kazandık, iki kez de finale kaldık. Bence federasyon öncelikli olarak ligimiz nasıl gelişir, Avrupada sesimizi nasıl duyurabiliriz, teknik direktörlerimizi ve futbolcularımızı Avrupaya nasıl gönderebiliriz; bunları düşünmeli. Avrupada kimse Türkiyede oynayan futbolcuları ve takım çalıştıran hocaları tanımıyor. Çünkü kimse bu ligi izlemiyor! TFFnin esas problemi bu olmalı. Genç oyuncular burada Didier, Wesley gibi oyuncularla ya da Fenerbahçede Kuytla çalışma fırsatına sahipler. Bu, dolaylı olarak milli takımınıza da katkı yapar. Bu yüzden bence 5+3 tam bir felaket olur.
--spoiler--
Galatasaray i tamamen kendi sistem denemelerine alet eden teknik adamdir. Bakin aciklayayim; daha iki sene önce man city de hic haberlerde falan duyduk mu uçlu defans oynattigini bu kadar fazla rotasyon yaptigini. Cevap basit ve net hayir duymadik. Ama Galatasaray un basina geçtiğinden beri oynanan futbol ve alinan sonuçlardan çok mancini nin sistem üzerinde ugrasmalari konuşulur oldu ve olmaya devam edecektir. Buradan mancini nin Türkiye ye tamamen gelecekte basina geçeceği takimin bi anda kendi kafasında planini hazirliyo. Ama isin kotu tarafi ki ilgilenmemiş gereken tarafi da bu Galatasaray in zararina oluyo tüm bu olaylar.
yeni takım kurmaya geldim diyen teknik direktör. kusura bakmasın ama burnissoyla mı, ornavitel midir nedir 150'lik bücürle mi salih dursun, veysel sarı ile mi geleceğin takımını kurmaya geldin hacım sen? bırak bu ayakları. kalacağın en fazla 1 sene daha ötesi yok. bırak bu edebiyatı.
nacizane fikrimce seneye takımın kaleden forvete olan iskeletini muslera, semih, melo, sneijder ve ileride top tutabilecek duvar olup verkaç yapabilecek bir forvet etrafında kurması gereken teknik direktör. etrafına da hızlı ve çevik ve iyi paslaşan * bir futbolcu * ve chelsea'daki ramirez gibi maç boyunca durmadan koşan rakibi ısıran kuvvetli bir oyuncu etrafında kurmalıdır. nitekim ceyhun aşkı da buradan gelmektedir ki kendisi olmasaydı bugün selçuk inan'ın anasına bile küfretmeye başlamıştık.
artık top da tüfek de kendisinde yazın yapılacak sağlam transferlerle ve verimli bir yaz kampı sayesinde kafasındakileri takıma daha rahat aktarabileceğini umuyorum.
kendi ayağına sıkan teknik direktördür. aslında dahidir; sikimsonik 4-4-2 sistemini 3 haftada 3-4-1-2 şeklinde revize etmek ve takımı ayağa kaldırmak öyle her babayiğidin harcı değildir. neden kendi ayağına sıkmıştır? bir anda, herhangi bir teknik gereklilik yokken 4-3-3 sistemine dönüp, sneijder'i sol kanada hapsetmiştir. işte bu sebeple tüm taşlar yerinden oynamıştır.
bunun nedenini bilirsek, şu anki kaos ortamının da çözümünü buluruz. ama yok. çünkü çalışan bir sistemi durup dururken değiştirmenin açıklaması olamaz. özetle, mancini'nin futbol görüşü, türkiye'den çok ileridedir. fakat ülke futbolundaki psikolojik unsurların en önemli etken olduğu gerçeğini görmezden geldiği için bu hale düştük bana göre.
türkiye deki sikimsonik futbol anlayışına, düşüncesine kurban gidecek bir başka hoca.
burda taraftar 2-3 maç kazanamadın mı zırlamaya başlar. önce bu kafa yapısını değiştirmek lazım. istersen dünyanın en iyi hocasını getir.
bunun dışındaki en büyük ve yanlış algı, forvet transferi. istersen en iyi defansı, orta sahayı getir, taraftar tatmin olmaz, illa golcü alınacak rekor paralara. çünkü taraftarın, yada yönetimlerin anlayışı bu. iyi transfer yapmak, sadece forvet almak bazılarının gözünde neyse.
söyleyecek çok sözüm var da, hakaret etmek istemiyorum.
sonuna kadar arkasında olduğum hoca. artık şu fatih terim ayaklarını bırakalım evet o giderken ben oturdum ağladım var mı ötesi. ama olan oldu artık önümüze bakalım. takım bugün başarısızsa iki sebebi vardır. birincisi yabancı sınırlaması. onun yüzünden adam istediği onbiri sahaya süremiyor. 6 yabancıyı en iyi şekilde harmanlamaya çalışıyor. o da bu kadar sonuç verdi işte. yoksa mancini bilmiyor mu sneijder i ortada oynatmayı. kendi keyfinden mi solda oynatıyor sanki. bu kadroyu mancini kurmadı yerliler yeterli seviyede değil. ikinci sebep ise futbolculardır. inanıyorum ki takım içinde bi lobicilik var artık. bunun başını da maalesef Selçuk çekiyor gibi. arkasından burakı umutu sürüklüyor. oynamıyor işte adamlar oynamıyor mancini napsın. yedek var da oynatmadı mı. burakla umutla oynamazsa kimle oynayacak. selçukla oynamazsa tek yekta kalıyo elde. napsın umut gündoğanla mı emreyle mi başlasın. mancini ve yönetimin bugün bir suçu yok. yönetim napsın her türlü fedakarlığı yaptılar bide girip gol mü atsınlar.
yok arkadaş yok yaklaşık 1 buçuk yıldır türkiye ligi maçlarını izlemiyorum gs de dahildi buna. sadece gs nin özetleri ve şl maçları. iyi ki ligi izlemiyormuşum. biz futboldan anlamıyoruz biz haketmiyoruz dünya kupasınına gitmeyi. manciniyi harcamaya kalkıyolar. ulan bi dur adam yepyeni bi yapılanmaya gidecekti belli işte. bi müsaade et bi izin ver be.* yıllardır ama yıllardır bu kadar gençlere önem verildiği bir dönem oldu mu türkiyede yok olmadı işte. mancini bunu yapacak gibi bi müsaade et be. hemen istifa et dersen biz futbolda tek adım atamayız. hem başarı hem sistem aynı anda olacak şeyler değil. sistem kuracam diyorsan biraz sabredecen armut piş ağzıma düş yok işte görün artık.
fatih terim zamanında oynadığımız futbolla mancini dönemindeki futbolun farkına bakalım bi. yav biz terim döneminde hurraa hücumdan başka bişe yapmıyomuşuzki. her maç 2 gol yerdik nerdeyse. musleranın adı bile kötüye çıkacaktı nerdeyse. taktik futbol oynamıyoduk o zaman. mancini geldi takım savunmasına dair bişeler görür olduk. ligin en az gol yiyen takımı olduk. ve adam bunları 6 ayda yaptı sadece bi sabredelim be. evet realden 6 yedik ama yine takımın fosluğuydu ilk golden sonra maçı bırakmışlardı. mancini öyle gazla futbolcu oynatmaz bağıra çağıra değil. bizim futbolcular gazla çalışıyor. işte adam bunu değiştirecek belki de.
3 5 2 oynatayım dedi bizim takım sistemi anlamadı. futbol seviyemiz oralarda işte görelim şunları.
mancini nin askerleyiz.
edit: belki kimse sonuna kadar okumayacak ama olsun.
futbolculuğu on numara olan ama maalesef iyi teknik direktör olamayan m.city teknik direktörü. m.city'le de defansı düşünürsen olmaz bu işler mancini. aykut kocaman gibi korkak futbol oynatıyorsun. zaten aykut'un da gitmesi yakındır. seni de çok tutmazlar city'de.
türkiyedeki yabancı sınırlamasına alışamayan teknik direktör. belli bir tarzı olabilir ama asla dünyanın sayılı hocaları arasında olduğunu düşünmüyorum. inter, manchester city gibi bütçeleri stsl deki tüm takımların bütçelerinden fazla olan, yabancı sınırlaması az olan veya olmayan liglerdeki takımları çalıştırmak basit olsa gerek. bonservis bedellerinde gözü kapalı 60 milyon euro ve üstüne çıkabilen takımlarla başarı elde etmek çoğu teknik direktörün yapabileceği iş. yönetimin yanlış seçiminden dolayı hem galatasaray'ı hem de kendini heba etmektedir.
ekleme: hatta manchester city için ne 60 milyon euro su. Given (6M), Savunma; Kola Toure (15M), Lescott (22M), Boeteng (11M), Kolorov (17M), Orta saha; Yaya Toure (24M), Barry (12M), Johnson (6M), David Silva (24M), Forvet; Carlos Tevez (25M), Adebayor (25M). 187 milyon yuro.
sürekli olarak bok atılan ancak daha bir sezonu tamamlamadan istifa etmesini isteyen kişilerle karşılaşan adam..
oğlum bi sakin olun lan! adam sırf selçuk daha fazla kırılmasın belki kendini toplar diye kaç maçtır kötü oynamasına rağmen oynatıyor.. takıma gelecek sezon büyük katkı yapacak oyuncuları yavaştan takıma ısındırıyor az sabredin lan.. prematüre misin amk? gelir gelmez takımı şampiyon mu yapacaktı?
takım arasında yerli-yabancı kavgası başlatıldığını söylemiş.. ben yanlış gördüm herhalde sneijder gol attıktan sonra hakan balta, ceyhun, telles sonrasında melo ve selçuğun yanına gitti.. hemen gaza geliyorsunuz hemen aha sıçtık moduna giriyorsunuz bi sakin amk..
hacı sen bakma bunlara bizim insanımız duygusaldır ve her şeyi anında ister.. sabretmeyi bilmez.. sen biraz daha sabret meyvelerini gelecek sezon alacaksın inşallah..
dipnot : fatih terim gelir gelmez şampiyon yaptı diyen olursa ağzına fırıncı küreğiyle vururum.. fatih hoca daha önce galatasarayı 2 dönem ve uzun süreli çalıştırmış türk ve bu doğrultuda sadece ligde oluşturulabilecek manteliteyi iyi bilen bir adamdı..
"galatasaray'ın kadrosunu ben kurmadım" diyor, adamın biri de haklıdır, elini öpün diyor. Ulan tikik, Fatih Terim bu kadroyla iki sene üst üste puan farklıyla şampiyon olup, iki sene üst üste feneri kupada eleyip, fenerin stadından şampiyonluğu kutlayıp, şampiyonlar liginde çeyrek final oynayıp, madrid'i nerdeyse eleyecek olan da bu kadro değil miydi üç aşağı beş yukarı?
Adamı hasta etmeyin. Burda mancini, Drogba, Selçuk, Terim vs. Vs. Sempatizanlığının yeri yok. Aslolan Galatasaray'dır.
Ama adam gelmiş, aklınca kadroyu eleştirerek bize büyük başarılar sağlamış bi önceki hocamıza laf atıyorsa... Orada duracak! Yedirmeyiz.
takımda açık bir gruplaşma var ama ama bizim sinyor 'hop hemşerim gelin bakayım nedir sizin derdiniz?' falan demiyor demek ki aylardır göz göre göre.
oğlum melo ile riera yumruk yumruğa kavga etti lan. nasıl birlik oldular ondan sonra hepimiz şahidiz. bunun yerellikle falan alakası yok. bir teknik adamın görevi oyuncuların saha içine de yansıyan belirgin bir sıkıntıları varsa onları halletmektir. halolmuyorsa da gereken kelleleri kopartmaktır en son çözüm olarak. bizimki sadece izledi maşallah.
beyimiz sadece kenardan bağırsın, canı sıkılınca bacak bacak üstüne atsın, iki maça bile üst üste aynı 11 ile çıkmasın, takımı bir dolu yeteneksiz futbolcu ile doldursun, maç sırasında dizilişleri ve futbolcuların mevkilerini 30 kere değiştirsin çorba misali dalga geçercesine
ondan sonra da 'ama futbolculara bakın abi sabote ediyorlar takımı' diye savunulsun.
galatasarayın kadrosunu ben kurmadım diyerek çıkışan hocadır, haklıdır, öpülüp başına koyulasıdır. juventus'u yenerken iyiydi de chealse'ye elenince mi kötü oldu sorarım dostlar.
galatasaray'ın bulabileceği en iyi hocadır. mal mal lucescu hayalleri falan kurmayın. zaten lucescu gelse de mancini'nin oynattığından farklı bir futbol oynatmayacak. sanki mourinho gelmek için yalvarıyo da aysal almıyo amk.