Başka hiç bir içkide bulamadığım keyfi verir, biraz da hüznü. Rakı kokan bir şehirde olup rakıya aşık olmamak ayıp olurdu herhalde, peynir ve haydari ve biraz da müzeyyen senar ile ek olarak daha bir güzeldir.
an itibariyle geceme eşlik eden dost. bildiğin dost lan. ne sesi çıkıyor, ne şikayet ediyor, derdi yok tasası yok. ama muhabbeti çok iyi. çenem düştü. yaramı deştikçe deşiyor.
akşam gün gibi doğmuştur gönüllere, cebinde paran vardır kendine yetecek kadar, atlarsın arabaya gidersin tekele. bir ufak dost, biraz füme et, bir paket sigara, biraz beyaz peynir, litrelik soğuk su, kızılay soda...
tekelci ile erenlerden muhabbet sallandırırsın dondurma dolabının başında. " içme fazla" der erenlerden nameler.
çıkarsın terasa, hafif bir ateş yakarsın, çalar arkadan zeki müren ' elbet bir gün buluşacağız, bu böyle yarım kalmayacak... '
tek kadeh kullanırsın, sende yalnızsındır çünkü. dostlar gelir aklına, sadece aklına gelir.
füme etin o enfes tadını aldıktan sonra bir sigara yakarsın, masaya vurursun kadehi, " şerefine" diyecek dost kalmamış diye.
seversin yine, ama yalnızken seversin.
gece olur, dostun biter, uyumak istersin, yazarsın.
yazarsın, yazarsın, yazarsın.
bir daha ' o' olmayacak.
yazmaya devam et canım benim.
zeki müren demiş ya
' elbet bir gün buluşacağız, bu böyle yarım kalmayacak... '
bunu Eskiden içen adam, "bu fakirliğin gözü kör olsun" diyordu. Şimdi içen adam," acaba hesap kaç lira gelir" diyor.
Turistik içki parasına milli içki mi olur lan?