Katil olmamak için gitmeye başlayıp muhabbet çok sardı gitmeye devam ettiğimi fark ediyorum ufaktan. Keşke kanka olsaydık para vermek canımı sıkıyor diye bırakıcam.
bir çoğu işinin ehli olmayıp, empati duygusundan yoksun o 70'li yıllardan kalma kokuşmuş masasında ve artık ezile ezile taş gibi olmuş deri koltuğunda oturup karşısındakini dinliyor gibi yapar. tanrı bunların bir çoğunu da sevmez.
kişinin kendini ve yaşadıklarını daha sağlıklı anlamasına yardımcı olan ruh sağlığı uzmanıdır. Ben terapi sürecimde uzman klinik psikolog Doğuş Yılmaz hocamla çalıştım, özellikle farkındalık kazandırma konusunda ciddi katkı sağladı. elbette bu işin en önemli kısmı kişinin kendi isteyecek. psikologlar sadece fitili yakmanızı kolaylaştırıyor, sihirli değnek beklemeyin ama ilk adımın o kadar zor olmadığını o odada anlıyorsunuz işte. merak eden olursa bi kontrol etsin derim: https://icelpsikoloji.com/
en iyi psikoterapist, insan ruhunun ve içsel monologların kendisidir. psikoterapi de, hasta olan içsel monologlarınızı terapi yoluyla sağlıklı yapmayı amaçlar.
depresyon dahil birçok ruhsal problemin sebebinin yanlış inançlardan kaynaklandığına inanıyorum. mesela kime sorsak, birçok konuda ihtiyacı olduğunu ve ne kadar muhtaç olduğundan yakınacaktır.
ama bi insan tüm evrenin, kainatın, hatta anne babasının allah'ın arzusu ve ihtiyacı doğrultusunda yaratıldığına inanıyorsa,
onu kendisini atıl bi şeymiş gibi sebepsiz yere seven bi efendiden ziyade,
kendisine ihtiyaç duyduğu için, belirli bi amaçla yaratan ilahi kudret olarak algılayacak,
ve doğal haliyle benden ne istiyorsun diye soracaktır: https://vimeo.com/1126865393
tüm varoluşun püf noktası, çevrenizde gördüğünüz her şeyi yaratan rabbin size ihtiyacı olduğu gerçeğidir, dışarıdaki herkesin, tüm varoluşun (belirli bi gayeyle, bunu kabullenmeye hazır olmalısınız ) size ihtiyacı var. size ihtiyaç duyan insanlara hizmet ederseniz ve bu yolla ihtiyaçlarınızı karşılayarak güzel bi hayat yaşarsınız.
Terapiye ne zamandır bir şans vermek istiyordum ama hep erteliyordum, kafama yatmayan tarafları vardı ki onlar dahi toksik. Neyse geçen biriyle konuştum bi saat anlattım, kadın bana dedi ki x hanım ben size yardımcı olamayacağım bunların daha yakın mercekten, uzmanlığını buna göre yapmış biri tarafından incelenmesi gerekiyor.
Bi dahakine olduğu gibi anlatmicam her şeyi aq. Yemin ediyorum geçen akşam bedavaya kafasını sktiğim arkadaşım bundan daha faydalı oldu. Hayatımda harcadığım en boş para oldu.
Hasta mesleklerine göre ihtisaslaşmış alt kolları olması gereken doktor türü.
Adam mesela asker, polis herhangi bir güvenlik görevlisi ve işinden kaynaklı ruhsal problemleri var, bu problemi çiçeği burnunda pıtı pıtı bir psikoloğa aktarması mümkün değil. Aktarsa bile psikoloğun sağlıklı tanılayabilmesi ve rehabilite edebilmesi de olası değil.
Lan adamın önünde arkadaşının beyni uçmuş yüzüne bulaşmış, ağzına burnuna gözüne kaçmış, işaret parmağının tersiyle silmiş işine devam etmiş, psikolog buna majör depresyon diyecek geçecek, onu ben de derim amk! Sonuç? Sıfıra sıfır elde var sıfır!
Bugün itibariyle en düşük 11.402 tl alan kişi. Belediye de işçi kadrosunda çalışan deneyimsiz psikolog 13.400 tl alıyor. Deneyimli psikolog ise 15.000 tl alıyor. Psikolog memur ise 27.000 tl alıyor.
"en iyi arkadaşınıza rahat bir ortamda iki biradan sonra anlatabileceğiniz sorunlarınız" en iyi arkadaşınızın zerre umurunda değildir, size vereceği tepkileri söyleyeyim " koy götüne gitsin, boşver, sıkıntılı bir durum, takma kafana".
Merkezi sinir sisteminin ortaya çıkarttığı şizofreni, paranoyak, çoklu kişilik bozukluğu, narsist kişilik bozukluğu, major depresyon gibi rahatsızlıkların dışında günlük yaşamımızda kaynaklandığı ruhsal sıkıntılarımızın çözümü için en iyi iki yöntem fikirlerine ve yaklaşımlarına güvendiğimiz dostlarımız ile vizyonumuzu geniş tutup sorunlarımıza alternatif çözüm yolları bulmaktır.
bir ara çok gitmek istediğim, aslında hâlâ gitmek istediğim ancak onlar olmadan da kendi sorunlarımı çözmeye karar verdiğim kişiler. en azından haziran ayındaki psikolojimden daha iyiyim. başım bile dönüyordu psikolojim bozuk olduğundan.
Gereksiz bir meslektir. Hiç bir insandan 4 yıllık klasik bir egitimle insan ruhunu anlayan bir insan çıkaramazsınız. Bu nedenle cogu klise kaliplar kullanir. Amerikan psikoloji derneginin olceklerini kullanip size tani koyar falan. Psikologu 300 liraya sizi dinleyen bir arkadas ya da icinizi doktugunuz bir kilise papazi gibi dusunebilirsiniz. Bu gibi kurumlar yok oldukca, sizi dinleme isini parayla yapan bu meslek uydurulmustur.
iyi ki gitmişim çünkü bu tam olarak sorunumu çözmese de beni biraz rahatlattı. eskiden her gün olay aklıma gelir ve üzülürken daha az gelmeye başladı. sonuçta beni 200 tl verdiğime pişman da edebilirdi.