birbirinden gereksiz takımların bir arada maç yaptığı yer. bir gün topluca oturup herhangi türkiye süper lig maçını takip etseler '' ulan bizde kendimizi futbol oynuyor sanıyoruz '' deyip utancından mesleği bırakıp kendilerine yeni iş arayacak insanları barındıran oluşum.
(bkz: 26 aralık 2014) hemen iki gün sonrası (bkz: 28 aralık 2014) arası 2 haftanın maçları oynanacak lig. yılbaşı döneminde premier ligde maçların hep devam ettiğini biliyordum da 3 gün içinde 2 haftanın oynanacak olması sanki ilk defa olacak gibi. mesela united cuma günü evinde newcastle ile oynayacak hemen ardından pazar günü tottenham deplasmanına çıkacak. ilginç.
Daha cuma günü oynadılar ama yarın yine 10 mac var. 1 gün arayla yani. Makine misiniz be arkadaş, helal olsun saygı duruşu eşliğinde alkisliyorum sizi.
Dünyanın en zevkli ligidir. Adamların en sonuncu takımı bile gelse bizim ligde şampiyonluğa oynar heralde. Bu lig tamamen göze hitap eder ve gücsüz takım diye bisey yoktur bu ligde. (bkz: manchester red) (bkz: manchester blue) (bkz: arsenal) (bkz: tottenham) (bkz: liverpool) (bkz: everton)
ingiliz futbolunun en üst seviyedeki ligidir. Toplam 20 takımın mücadele ettiği Premier League'de normal sezon karşılaşmaları Ağustos-Mayıs ayları arasında oynanır. Her kulüp bir sezon boyunca toplamda 38 Premier League karşılaşmasına çıkmaktadır.
1992 itibariyle kurulan Premier Lig tarihinin en başarılı ekibi ise Manchester United'dır.
3 yıllık yayın haklarını 6,9 milyon euro ya satmışlar. Bu sayede 2016/17 sezonunda lig sonuncusu 135 milyon euro kazanacak. Geçtiğimiz yıl küme düşen Cardiff City 76 milyon euro kazanmış. Bayern Münih ise Almanya'da kazandığı para 37 milyon euro. Türkiye şampiyonunun alacağı ücret ise 20-23 milyon euro sevilerinde.
gelişmişliğin sebebi ekonomik dinamiklerde ve spor felsefesinde yatan futbol ligi. pek çok futbol liginden farklı olarak sezon sonunda lider olan ve ligden düşen takım arasındaki gelir farkı çok azdır. bu sayede takımlar arası uçurumlar oluşmaz *. kulüpler örneğin türkiye'deki gibi başkanlarla değil yöneticilerle idare edilir. takım sahibi olanlar bile çarşaf çarşaf televizyonlarda gözükmez. afrika, kuzey avrupa, amerika ve uzak doğu'da bile yerleşmiş oyuncu izleme ekipleri barındırır.
fm'de oynadığınızda ne kadar zor ve kaliteli lig olduğunu daha iyi anladığınız lig. oyunda bile futbol daha hızlı fikstür o kadar dolu ki resmen bir maraton. adamlar boşa iyi lig değiller. evet.
yayın hakkı gelirleri yıllık 2 milyar €'nun üzerindedir. bu yüzden, avrupa ligleri'nde en fazla yayın geliri elde eden ilk 20 kulüp içinde 16 ingiliz takımı bulunmaktadır.
aldıkları parayı sonuna kadar hakeden oyunculara sahip ligtir.
en düşük futbol takımından, en kaliteli futbol takımına kadar adamlar koşuyor, basıyor mücadele etmedikleri bir dakika yok. bizim armutlar gibi ayda 650 bin alıp, yedek klübesinde yaşlanmıyor.
lig gibi ligdir be. lig tv ye gıcık olduğum için daha doğrusu fenerbahçeli oldukları için abone olmuyorum bazen o nefretimin bile önüne geçiyor bu ligi izlemek için abone olmak.
leicester şampiyon olamayacaktır büyük ihtimal aynı liverpool gibi son haftalarda takılırlar kaldıramazlar. şampiyon tothenham ya da arsenal olabilir.
2 üzerimdeki entry de futbolsever bir kardeşimiz premier lig'in şu anki karışık ama harika durumunu özetlemiş. ilgilenmiyorsan okumazsın, ama entry i kötülemek nedir lan? bir görüş belirtmemiş, şöyle böyle dememiş.
Lig gibi ligdir. Kimse bunlar tırışka takım 5 atarız diyemez atamaz. Herkes herkesten fark yiyebilir. Güçsüz takım yok. Real barça Bayern psg gibi ligi tek taraflı domine edebilen takım yok. Seyirci kültürü de var. Daha ne olsun?
Futbolun beşiği , her macta tribunlerin tiklim tiklim olmasi , ve ozellikle diregi siyiran sutlarda uuuuvvvv diye bi anda kale arkasndan cikan sestir Premier League.