gün itibariyle spikerin yanındaki yorumcunun türk olduğunu anladım. bakmayın ingilizce konuştuğuna. kaçan bir pozisyon sonrası : "even i score from there!"
evet evet. "ben bile atarım oradan" diyor lan.
helal olsun diyor, oyun sektöründe bir türkün daha bulunmasından fevkalade gururlanıyorum.
pro evulation soccer serisinin yıllardan beri yapmasını beklediğim birşey var ama hiçbir seride yapmıyorlar pes 2009'da da yapmadıkları gibi.
şöyleki, oyuncuların moral durumları hiçbir kurala bağlı kalmadan bilgisayarın kafasına göre ayarlanıyor. örnekle açıklayacak olursam henry ile bir önceki maçda 3 gol birden atıyorsunuz ama bir maç sonra bakıyorsunuzki moral olarak tamamen düşüşte. veya bir önceki maç messi kırmızı kartla oyun dışı kalıyor ama bir maç sonra bakıyorsunuzki moral olarak tamamen yükselişte.
umarım konami pes 2010'da bu konudaki gerekli hassasiyeti gösterir.
ps2 de 2 kişi oynama zevkini hiç bişeye değişmem. Arkadaş var sürekli gittiğimiz alıyoruz sigaraları giriyoruz içeri dolaba yönelip 2 şer cola 1 biskrem alıyorz sora kasaya gidip pes 09 dedikten sora başlıo 4 5 saatlik serüven.
gerçekten ps de olmasa nerde sinir atıcaz. küfürler havada uçuşur ps cafelerde ...
bilgisayardan ev arkadaslarıyla sabahlara kadar oynandıgında vizelere ve finallere ciddi etki yaptıgı gozlemlenmis oyundur.birde transfer olayı vardır efendim. herkes bir takım secer ve 5 transfer hakkı verilir, kimin ilk transferi yapacagı ise pisti kagıtlarıyla adil sekilde kararlastırılır.* birde barcelonayı secen kisi en son transfer yapar. gerci adamların transfere de ihtiyacları yok ama neyse.
ulan kafayı sıyıracam arkadaş, ya ben anlatamıyorum, ya insanlar beni anlamıyor, diyorum ki; amca, dayı, abi, bana bu pes denen oyunun, bilgisayarda oynanabileninden lazım, lakin ps 3 değil, ps 2 versiyonu, tamam diyor adam, alıyorum cd yi, götürüp kuruyorum lanet makinaya, her şey iyi güzel, pes 2009.. amaaa bir bakıyorum ki, playstation 3 versiyonu... yahu bir değil, iki değil, 4 tane cd aldım hepsi aynı çıktı, yok mu arkadaş bu pes 2009 un playstation 2 versiyonu?
edit: zaten oynayacak adam da yok, tek başıma kupa ve lig yapmaktan gına geldi a.q
bu akşam itibariyle bir adet edinip oynamaya başladığım, uzun yıllar fifa serilerinden başka futbol oyunu* oynamamış biri olarak; ani bir kararla, ilk kez satın alıp kurduğum oyundur. windows vista ultimate yüzünden, pencere modunda oynayabilmekteyim. henüz yeni kurdum, yoksayınca giriyor falan dediler, bakacağım. bilgisayarda oynuyorum anlayacağınız üzere. 512 mb ram ile olduğu kadar işte hacı, ne yapalım. bir boka benzetemedim ben pencere modunda, ama yine de oyuncuların hareketleri fifa'ya göre çok daha gerçekçi. şu haliyle dahi fifa'ya beş çektiğini söyleyebilirim. fakat insan alıştığı ortama uzak hissediyor kendini.
öncelikle, mouse ile oynayamadım oyunu. pencere modunda olduğundan ötürü, oyunun üzerine getirince kayboluyor meret. belki mouse yoktur, bilmiyorum; ilk pes deneyimim. tuşlara uyuz oldum. controller settings'ten değiştiremiyorum. sağda bir joystick kolu var abi, ancak atanmış tuşların fonksiyon yerlerini değiştirebiliyorum. a şut d ayağa kayma mesela, a ayağa kayma d şut yapabiliyorum; farklı birşey atama falan yok. yani toplasan 5 tane zaten ancak var. ben klavye istiyorum, fifa'daki gibi a-s-d-w kombinasyonunu kullanmak istiyorum. nasıl yapabileceğim konusunda fikrim yok, yardımcı olun be.
beginner ile başladım, şampiyonlar ligi moduna daldım; 5 dakikalık yapıp kaptım zenit'i. ilk 3 maçımda, slavia prag deplasmanından 0-0 döndüm. ikinci ve üçüncü maçımı kendi evimde, önce twente, sonra juventus'a karşı oynadım. o maçları da 2-0 ve 1-0 aldım, 3 maçta 7 puanla altımdakilerin kafasına osurdum.
pencere modunda oynadığımdan olsa gerek, açıkçası pek beğenmedim. yani hareketler falan fifa'ya beş basar, ama ne bileyim; garip geldi abi. bir kere, a'ya basıp çekmek gerekiyor; yoksa abanıyor hayvan gibi. kaleciler karşı karşıya hiç kaçırmıyor, nasıl vurursan vur, en fazla seken topu tamamlayarak gol atabiliyorsun. arshavin müthiş yapılmış zenit'te, gerisi tırış. tymoschuk uzaktan süper vuruyor bir de. topu arshavin'le ortasahadan alıp, kaleciyle karşı karşıya abanıyorum; giren girer, girmeyeni pogrebnyak tamamlar. zevkli olmuyor, yakın zamanda yükseltmeyi düşünüyorum seviyeyi.
ama gerek pencere mod, gerekse tuşların ayarlanamıyor oluşu. çıldıracağım.
dün sabah hakkında 9 bin karakterlik entry gireceğim sırada elektriklerin kesilmesi sebebiyle bütün hislerimi içime atmama sebep olan; böyle bir talihsizlik yaşama sebebim, ilk pes deneyimim.
dün söyleyeceklerimi şimdi bir özet geçeyim. beginner seviyesinde, zenit petersburg'u kaptım ve şampiyonlar ligi macerasına atıldım. normalde, yıllardır fifa oynayan adamım; her oyunun başında ilk maçımı ya berabere kalır ya kaybederdim, ne kadar bilsem de zorlanırdım. bunda öyle olmadı. tuşları bilmediğim, göt yordamıyla oynadığım halde 0-0 beraberlikle bitirdim ilk maçımı.
13 maç sonunda tahmin edebileceğiniz gibi kupayı müzeme götürdüm. yarı finalde manchester'ı 6-0 ve 4-0 ile geçtim. toplamda 34 gol atıp 2 gol yedim ve iki beraberlik aldım. yediğim goller de kornerden geldi.
yani demem o ki, sakın beginner seviyesinden başlamayın. bilgisayara karşı oynuyorsanız, çoğu şeye tepki vermediği için zaten fifa'dan farkı kalmıyor. her neyse. bu sabah regular seviyesine alıp, 10 dakikalık maçımı başlattım. galatasaray. grubumda şansıma zayıf rakipler geldi, sanırım regular'a alışayım diye özellikle düşünmüş beni konami eheh. twente, slavia prag ve cfr cluj takımlarıyla aynı ortamda bulundum.
zenit'te, gelene geçene 5 attığım o saçmasapan sezonda yaşamadıklarımı bir günde yaşadım; kandil günü konami'ye dua ettim, dedim ki olamaz lan böyle birşey. gerçekten mükemmel, inanılmaz gerçekçi. profesyonelde falan ne olacağını düşünemiyorum.
galatasaray 2-1 twente
galatasaray 2-2 slavia prag
cfr cluj 0-1 galatasaray
***
üç maç sonunda bu skorlarla grupta 7 puanla liderim. haha, işte böyle sözlük yazarı; al oyna, ben başka hiçbir şey demiyorum.
inter oyuncusu adriano'nun normal bir insan ve futbolcu özellikleri dışında özelliğinin olması, intere karşı çırpınan oyuncuların en azından "sıkıyosa fifa ya gel" demesini sağlayan oyundur.
takım kalitelerinin pek bir düzensiz olduğu, insanı çıldırtan oyundur.
galatasaray ile şampiyonlar liginde 6 maçta 14 pua toplayabilirken, liverpool ile 6 maçta 4 puan toplayarak sonuncu olarak kupa dışında kaldım. diyeceksiniz ki sen devlerin grubuna düşmüşsündür. panathinaikos, galatasaray ve slavia prag'ın grubuna düştüm.
sergio agüero'yu üstün bir yaratık haline getirmiş oyundur.top ayağına yapışır ne ferdinand'ı ne puyol'u alabilir test edilmiş onaylanmıştır, denemekte fayda vardır.
barcelona ve m.united efsanelerini inter ile yerle bir edebileceğimiz oyundur. son zamanlarda kafe olur ev olur nereye gidersem gideyim bir barcelona , m.united hegamonyası hakim. inter takımı üstünde gerekli kadro oynamaları yapıldıktan sonra durdurulmaz bir takım yaratıyorsunuz.
oyunculara tafsiyeler
chivu sol bek , ivan cordoba sağ bek e alınır , samuel ve materassi cb olarak yan yana oynatılır , david suazo ve adriano ibo'nun arkasında sağlı sollu oynatılır. son olarak tercihe göre viera ve dejan değişmeli oynatılır. ben bu oyunu iyi oynuyorum arkadaş diyebilen herkesin bu taktiği uyguladığı sürece bu oyunda inter ile rakibi yoktur.