pes 2009

entry216 galeri11
    99.
  1. become a legend modu ile tek başınıza saatlerce sıkılmadan oynayabileceğiniz oyun. eskiden öyle değildi. açardık oyunu, 2-3 maç yapardık top playerde sonra sıkılırdık. şimdi şampiyonlar liginde yeni bir oyun açıp, çeyrek finale çıkınca sıkıldığımızda, usul usul cl oyunumuzu save edip, muhteşem genç yetenek karakterimizle forma kapmaya çalışıyoruz. hastasıyız.
    0 ...
  2. 100.
  3. bütün hatalarına rağmen bağımlılık yaratacak ölçüde haz verebilen ender oyunlardan.

    hakemler avantaj nedir bilmiyor olabilir, tam orta açacakken ceza sahasındaki oyuncularınız kedi görmüş fare edasıyla geri kaçıyor olabilirler... ama asla başka bir oyunu bir arkadaşınızla oynarken bu oyundan aldığınız hazzı alamazsınız. ve asla başka bir oyun pes'te 94'üncü dakikada atılan bir golün sevincini yaşatamaz size.
    0 ...
  4. 101.
  5. legend modu ile insana saat kavramını yitirten psp slim de insanın ellerine kramp girmesine neden olan oyun. ancak regular seviyesinde sanki biraz haksızlık yapılmıs karsı takım daha güçsüz gözükse bile daha sağlam oynuyor . herşeyi de legend yapamaz ki canım.
    0 ...
  6. 102.
  7. 103.
  8. ps3'de oynaması bir hayli zevkli olan aha bu sefer tamam derdirten futbol oyunu.
    1 ...
  9. 104.
  10. 105.
  11. capaniz pipıl hala avantaj nedir bilmiyor. adamlar yakında aya çay içmeye gidecekler amma ve lakin pes oyununa avantajı doğru dürüst ekleyemiyorlar. kardeşim zırt pırt ofsayt sebebiyle oyun duruyor. bırak rakip ofsayta yakalansa da top bana geçtiyse kaptırıp gideyim, ne bölüyorsun? ayrıca süpermen rakip defans oyuncularının bu oyunda da maaşallahları var. adamı çalımlayıp kafadan 5-6 metre fark atmış kalaye coşuyorum, saniyesinde herifler ışınlanmış gibi önümde bitiyorlar. hayır henry ile oynuyorum kardeşim, sergen ile değil, bu ne hız bu celal?
    0 ...
  12. 106.
  13. "şşşt lan elle oynadın, çık dışarı" olayı yoktur, elle oynamak serbest, ciddiyim.
    1 ...
  14. 107.
  15. grafikleri ve become a legend modu ile aşmış oyun.
    1 ...
  16. 108.
  17. become a legend modu yüzünden insanı uykusuz gecelere sürükleyen, zombileştiren oyun.
    3 ...
  18. 109.
  19. konami'nin bekletileri hayli hayli aştığı oyundur. kesinlikle şu ana kadar oynadığım en iyi futbol oyunu.
    1 ...
  20. 110.
  21. ps2 versiyonu çıkmış oyun. pes 2008'den çok fazla farkı yok.

    artıları ;

    barcelona, milan, manchester united , inter gibi büyük takımlarla oynamak çok zevkli messi, ronaldinho, henry , christiano ronaldo gerçek hayattaki gibi bu oyundada ön planda.

    kaleci refleksleri güzel olmuş.

    yağmur olayıda iyi olmuş ama daha iyi olabilirdi.

    eksileri ;

    arda turan galatasaray kadrosunda yok. yine aynı stadlar, yine aynı hakemler, yine aynı toplar.

    oyunun bug'u ; 50.ci dakika'da inzaghi'yi çıkarıp pirlo'yu oyuna alıyosunuz 65.ci dakikada bi bakıyosunuz pirlo'nun yerine ortasaha'da inzaghi oynuyo. yani çıkan oyuncunuzu yeniden oyuna alırken oyuna giren oyuncumuzu ps2 miz kendi kendine saha dışına alıyo.
    0 ...
  22. 111.
  23. ps3 te dandik bir forvetle üst yön tuşu+ rakip kalenin olduğu yön tuşu na basıp bir taraftanda alt yön tuşuyla ilerleme tuşuna bastığınızda ferdinand , puyol gibi adamları bile madara edebileceğiniz oyundur.

    edit: olsun biz sevdik bu oyunu.
    0 ...
  24. 112.
  25. didier drogba'nın paranoid android olarak yapıldığı oyun. adamdan top almak mümkün değil yahu.
    1 ...
  26. 113.
  27. fenerhahçe ile konami cup'ı kazandığım oyun.
    0 ...
  28. 114.
  29. 115.
  30. beni pes 2008 kadar tatmin etmemiş oyun.bu nedenlede artıları eksileri kadardır,

    artıları;

    become to legend modu hakikaten güzel iyi tasarlanmıs bagımlılık yapabiliyor,

    pes 2008 de olduğu gibi güzel bir 4-3-3 ile ezeli rakibinizi(fb) maymuna cevirebiliyorsunuz,

    her bi skme faul calan hakem gitmiş yerine sadece gördüğünü calan oyunu kesmeyen avantaj kuralını tam randımanla uygulayan hakem gelmiş,

    benim gibi fantezi arayanlar için 45-50 metreden vurus yapanlarda düsünülmüş 1.85 den kısa kaleciler yine iş basına gecmişler "yok artık lebron james ordan da mı atıcan" diyen arkadaslar madara olmaya yine mahkum kalmıslar,bu en hosuma giden yönü oldu oyunun.

    eksileri;

    (kafadan bunu söylezsen catlarım)tüm yaz boyunca yapılan transferlerden sonra kuruduğum bi cümle vardı:"e zaten kadro sampiyon olmus birde morgan,harry,milan alındı süper oldu.bu kadro normalde sampiyon olmasa bile ben pes 2009 da ucururum bu kadroyu" diyordum.ama gel görki konami (oyunu yapanların içinde kesin aziz in adamları var) kadroya arda turan almamıs görünce sok oldum adeta.yine hasan sas a talim olduk.milan baros yok.tamam kardesim adam transferin son günü gelmiş olabilir ama beni nonda ya mahkum etmeye hakkınız yok(yazar burda küfür ediyor).

    golcü tanımadan her önüne geleni yıkan türkü baba gitmiş onun yerine raul gibi ultra yavas bi adamdan bile calım yiyen servet gelmiş.

    topu sürerken ayagınızdan acılmıyor.ilk göze carpan bu olmus oyunda tamam güzelde her takımda da messi yokki.defansda sağlam bi adam varsa her türlü alıyor topu sizden.

    pes 2008 den en cok zevk aldığım yönlerinden biri uzak cekilen sutlardı.adamlar bunu biraz kısmıslar.10 suttan anca 1-2 si giriyor kaleye.(jay jay justified in bahsettiği lamerden biri benim)

    statlar,gol sevinçleri ve toplar aynı bi değişiklik yok,

    not:her türlü herkeslede mac yaparım burdan pes cilere selam ederim.
    0 ...
  31. 116.
  32. bilgisayara karşı maç yaparken kaleye genç ve fazla yetenekli olmayan bir kaleciyi sokarsanız, sürekli uzaktan şut çekme eğilimi gösteren oyundur. yamadan önce şutlar zaten bok gibi olduğu için büyük taımlara karşı maç yaparken kötü kaleciyi avantaj olarak kullanabilirsin. bazen o kadar abartıyorki ai, önünde kimse olmamasına rağmen 30 metreden abanıyor topa. sonuç, sabri sarıoğlu*. ancak bazen attıkları toplar kaleyi buluyor ve fantastik goller yiyebiliyorsunuz.
    1 ...
  33. 117.
  34. paranız olmadığında dışardan ziyaretinize gelen arkadaşınızı eve bağlamanın dayanılmaz hafifliğini yaşatan oyun. sonrasına ağzına yüzüne çalabilirsiniz.

    (bkz: pes misavirperliği)
    1 ...
  35. 118.
  36. yirmi gün oynanıp sonunda disk'in ücra köşelerinde kaderine terkedilmiş oyun. konami' nin artık her yıl pes serisi çıkartmaması gerektiğini anlaması lazım.
    0 ...
  37. 119.
  38. yanlış eleştirilere maruz kalan oyun. bu yanlış eleştirileri pes'in yapısını bilmeyenler yapıyorlar genelde. mesela ikili mücadelelerde defans yapan oyuncu topa sahip oyuncunun arkasından geliyorsa, topa sahip oyuncu durmadan, defans oyuncusunun onun önüne geçemeyeceğini, defans oyuncusunun bu pozisyonda kilitlendiğini söyleyenler var**. yanlış biliyorlar, yanlış söylüyorlar. halbuki r1+r2 tuş kombinasyonu diye bir şey var ki bu kombinasyon ile oyuncuyu oyunun biçtiği güzergahtan çıkarabilirsiniz. "top ayaktan açılmıyor" şeklinde serzenişlerde bulunanlar da var. bunun da ilacı r1+r2 kombinasyonudur efendim. oyuncular x tuşuna basarken mal gibi pres yapıyor diyenler ise hazırcıdırlar. pes'te pres yapmak x ve "kare" tuşlarına yüklenmek değildir. velhasıl biraz araştırmak, denemek, görmek ve ondan sonra yorumlamak gerekiyor.

    (bkz: bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak)
    0 ...
  39. 120.
  40. kız başıma oturup oynadığım, nice kapışmalar yaşanan şahane futbol oyunu.
    7 ...
  41. 121.
  42. pes için yapılan en profesyonel yamalardan olan "evolution patch" isimli yaması çıkan oyun. yamanın disk boyutu yaklaşık 2 gb. rapidshare'den "19 part" olarak* indirilebilir.

    işte pes şimdi pes!
    2 ...
  43. 122.
  44. öğrenci evi için, yemek, su ve sigara kadar elzem bir ihtiyaç. bir nevi uykusuz gecelerimizin katili..

    bu oyunu parasına oynayan üç ev arkadaşının gözlemlerine dayanarak birkaç yorum da ben yapayım istedim. (evet, o üç insan evladından biri de benim)

    bir kere benim için pes 2008'den çok daha keyif veren bir oyun bu. daha gerçekçi, daha canlı, belki biraz daha zor. ama bu yorum barcelona fanatiği biri için pek geçerli olmuyor. buna, takımları incelerken ayrıyetten değineceğim.

    oyunda uzaktan vurulan şutlarda gol oranı çok yüksek. yeterki doğru adamla, doğru açıdan, doğru hızda ve doğru sertlikte vurabilin. emin olun, zamanla bu çok kolay bir hale gelebiliyor. hızlı başlama, atılan gole sevinirken ofsayt bayrağını görüp g.öt olma, topun direğe çarptığı andaki o müthiş ses (gol olmasından daha keyifli geliyor kimi zaman), frikik vuruşlarındaki organize (r1 + r2), yağmurlu havalardaki muhteşem görüntü, nike top göze çarpan detaylardan birkaçı.. pas yapmadan gol atmak zorlaştırılmış, ki en önemli artısı bu pes 2009'un. böylece oyunu bilen kazanıyor, tek bir adamla ipe dizer gibi çalım atmak ortadan kalkıyor.

    bundesliga'nın, bazı premier lig ve laliga takımlarının lisanslarının alınamaması kötü olmuş. ama "edit" modundan takım isimleri, stad isimleri, takım formaları, numaraları düzenlenebiliyor. bu sayede chelsea'den başka takımla oynamayan ev arkadaşınıza bir güzellik yapabilirsiniz. tek ihtiyacınız olan bir memory kart.

    become to legend modu, tam da hayallerimize göre tasarlanmış, beklediğimize değmiş. saatlerce hiç sıkılmadan oynanabiliyor. (genç yeteneğimiz uğur sofra -ki kendisi ev arkadaşımız- evvela deportivo'da el turco lakabı ile tribünleri ayağa kaldırmış, görevini tamamlayınca herkesin hayalini süsleyen premier lig'e gitmiş, newcastle utd. formasıyla st. james park'ta bir nevi "munez" olmuş.. ilk sezonunda sonradan oyuna dahil olarak 8 gol atmış, ikinci sezonunda on birin değişmez ismi olarak 18 gol kaydetmiş ve şimdi de kun aguero'nun yanına yeni torres olmak için madrid'e gitmiştir. "gör be ferguson artık bizi")

    bazı adamların hayvan gibi güçlü yapılması bize göre büyük hata. zira ibrahimovic'i ve eto'o'yu bırak durdurmayı, yavaşlatabilen herhangi bir defans oyuncusu yok. bunun üstesinden de "joga bonita" oyun tarzını benimseyerek gelebilirsiniz. onlar adamı hayvan yapmış diye, alıp başını gitmek gerekmiyor yani. tek amacımız güzel futbol..

    aramızda yaptığımız milyonlarca turnuva sonunda bazı takımlar hakkındaki düşüncelerim şöyle;

    evvela benim oynadığım takımlar:

    inter: az önce de dediğim gibi ibrahimovic insan üstü yapılmış. adam hem uzun hava topu alıyor, kafa golleri atıyor, hem hızlı inanılmaz dribling yapıyor, hem de yaradana sığınıp füze gibi şut çıkarıyor. tamam, gerçekte de hakketen böyle ama, oyun için fazla olmuş biraz. adriano'nun da ondan aşağı kalır hali yok. quaresma tam bir hayal kırıklığı, en kötü transfer seçilmesi tesadüf olmamış yani. 4-4-2 (çift ön libero, vieria-zanetti, solda mancini-sağda stankovic, tandemde materazzi-cordoba, sol bekte chivu-sağ bekte maicon) ile yenilemeyecek takım yok gibi.

    juventus: pes 2009'da belki de en sevdiğim takım. her aldığımda, içimden "sizi o eski günlerinize döndürücem olm" diyorum. del piero çok gerçekçi yapılmış, yıllanmış şarap gibi. yay üzerinden hiçbir kalecinin çıkaramadığı bazen süratli, bazen de teknik şutlar çıkarabiliyor. 75 yıllık takım arkadaşı nedved de aynı kapasiteye sahip, üstelik hızlı da. amauri, junior ibrahimovic gibi yapılmış, 8 numaralı formasıyla çok büyük işler yapabiliyor. tek sıkıntı savunmada. ama arkasındaki kaleci buffon olunca buna bile üzülmüyor insan. ne demişler; "takım alma, kaleci al."

    roma: totti'nin olması bile alınması için yeterli bir sebep. benim gibi 10 numara hastalarını fazlasıyla memnun edebilir. zira del piero tarzı ceza sahası dışından şut atma olayı, totti'de bir level daha yukarıda. tek dezavantaı del piero kadar çabuk olmaması. denklemek lazım işte, boş kaldımmı oturtuveriyor.

    atletico madrid: eğer siz hala oyunun en iyisini messi sanıyorsanız, bir de aguero'yu deneyin derim size. inanın barcelona ile maç kazanmaktan daha fazla zevk alacaksınız. ve inanın aguero sizi asla mahcup etmeyecek, uçup gidecek..

    rakiplerim;

    barcelona: 2008'den daha kötü olduğu söyleniyor. messi'nin şut özelliği hala yok denecek kadar az. sol bekte abidal dökülüyor. deco'nun eksikliği fazlasıyla göze çarpıyor. yine de alves takviyesi çok yerinde olmuş. puyol zaten barca'nın ta kendisi.. eto'o, hala ibrahimovic ile birlikte en etkili, en isabetli şut atan iki adamdan biri. default taktiği hiç bozmadan, birkaç oyuncu değişikliği ile tam bir takım olabiliyor. fantaziyi sevenlere..

    chelsea: bir bütün olarak bakarsak, oyunun en kuvvetli takımı. en iyi değil bak, en kuvvetli takımı. orta sahaya gel: essien, lampard, ballack, deco; savunmaya gel: carvalho, terry, bosingwa, a. cole; kaleciye gel mına koyim: cech.. forvette drogba ile anelka'yı durdurmak için 2 tane puyol'a ihtiyacınız oluyor.. edit kısmından formasını, sahasını ayarlayınca tadından yenmez bir takım haline geliyor. özellikle soldan a. cole, joe cole bindirmeleri çok can yakıyor, uyandiriyim.

    milan: beklentilerin en altında kalan takım milan olmuş. ne ronaldinho eski gücünde ne de sheva. pato tercihi çok daha yerinde oluyor. diğer bütün mevkilerde klasik milan oyuncuları mevcut. pirlo'nun kornerlerine ve frikiklerine dikkat. kaka bile gerçektekine uygun düşmemiş, bir aguero, bir messi kadar oynayamıyor..

    velhasılı kelam, adamlar yine son sözü söylemişler;

    (bkz: biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu)

    bu da bizden gelsin;

    (bkz: gavur yapmış abi)
    1 ...
  45. 123.
  46. pes için sürekli söylenen oyun içi çok güzel ama fifa'nın görselliği pes'te yok lafının söylenemeyeceği oyun bence görsellikte fifa'yı da aşmışlar.
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük