Tabi lan manyak mıyımdır Dünyanın en zengin 8 nsanı dünyanın yarısının sahibidir ve bu adamlar savaşların asıl nedenidir ve bence para burda şu soruyu sormaktır kim lan bu ammına koduğumun adamları.
para nefis bir şeydir. hayatta yerine başka birşey ikame edemeyeceğin nadir şeylerdendir. ya vardır, ya yoktur. hemen hemen herşeyi satın alır. satın alamayacağı şey yoktur zira satın alamayacağı bir şeyin muadilini mutlaka satın alır.
ne olmuş yani gözümü para ile açtıysam. onlar gibi kör mü kalsaydım?
Yuvamı dağıtan rezil materyal. Ve çoklarının yuvasını da...
Ve arttıkça insanda kaybetme korkusu yüzünden cimrilik husule geliyor. Bu cimriliği yenmenin yolu ise sadaka vermektir. Sadaka verin eviniz yuvanız hayatınız kurtulsun.
para, para işte. " her şey para mı" derken bile paraya önem vermiyor gibi gözüküp, paraya daha çok önem vermiş oluyoruz aslında. yani sanki her şey paraymış ki, zaten öyle. bu dünyada her şey para aslında ama hadi bu seferlik para geri planda kalsın dercesine. çocukken alıştırıyorlar bizi. bayramlarda çocukların harçlıklarına mizasen de olsa, "oo hadi zenginsin iyi iyi" diyoruz mesela. tamam aldıkları şeylerle sevinsinler diye yapıyorlar bunu çoğunlukla ama her şeyin ucu yine de o paraya dayandırılıyor. bunun üzerine şikayet veya böyle olmalı zaten demiyorum. sadece bir değerlendirme.
eski çin ve tibet'te, preslenip bloklar haline getirilmiş çay, para yerine kullanılıyordu. metal para icat edilmeden önce insanlar süs boncukları, deniz kabukları ya da buğday gibi onlar için değerli malzemeleri de kullandılar.
dünyada en sevmediğim nefret ettiğim meta paradır.
din iman olan aklı kaçırtan herşey olan bu paradan
ben hiçbir zaman hoşlanmadım. yalanım yoktur.
para hayır samimiyet tebessüm benim için herşeydir.