orhan gencebay

entry1107 galeri381
    920.
  1. 921.
  2. sırf tayyipçi diye adama edilmedik küfürleri
    bırakmayan ortamın secereli kodumun
    yavşaklarının beğenmediği sanatçıdır. evet..
    1 ...
  3. 922.
  4. yoksul çomarlardan tokatladığı parayla saçını boyayıp eşofmanla koşuya çıkan yoz müzik icracısı.
    3 ...
  5. 923.
  6. müziği meyveyi andıran şarkıcı.
    0 ...
  7. 924.
  8. Eskidendi "batsın bu dünyalar!" Orhan Bey uzun zamandır dünyayı batıranlar tarafında.
    6 ...
  9. 925.
  10. 926.
  11. fetö'nün yazdığı şarkıları binali yıldırım, kadir topbaş ve diğerleriyle söyleyen kişi.

    https://pbs.twimg.com/media/CplEQ30WEAAL5ZG.jpg
    0 ...
  12. 927.
  13. hitleri:hatasız kul olmaz,mevsim bahar olunca,yağmur olsan,ayşen,iç benim için,dertler benim olsun,,cennet gozlum,vazgeç gönlüm,bedensiz aşk,bilmesin o felek,bilseydim,bir teselli ver,dokunma,beni böyle sev,dilenci,kaderimin oyunu,batsın bu dunya,akşam guneşi,ziyankar,aklım takildi,sende haklisin,akma gözlerimden(album),cana doğru,hangi ruzgar,kır gönlünün zincirlerini,al hançeri,ayrılık nikahi,aşk mezari,aşk sensiz olmaz,aşkın hesabi..,besmeleyle basla,bulunur,demedim mi,duymadın ki,emaneti alda gotur,eski kavak yelleri,gönül dağı,gönülden gonule bir yol varki,gülünce daha guzel,guneşimsin,hey yabanci, kader cikmazi,mubarek,
    1 ...
  14. 928.
  15. yaşayan efsanedir. sanıyorum ki, 2012 yılında rahmetli neşet ertaş'ın cenazesinde göz yaşlarını tutamayışı, bu kadar sevgi selinin allah uzun ömür versin kendi içinde olabileceğinin düşüncesinin gelmesidir belki de. hataları olmuş mudur. bizzat kendi hatasız kul olmaz diye nam salmıştır. bağlama solosuyla, çok sevdiği kankası rahmetli neşet ertaş'ın, aydost deyince parçasında ki girişini çalmasını çok isterdim.
    7 ...
  16. 929.
  17. relamlarda görünce sinirlerimi hoplattırandır.
    1 ...
  18. 930.
  19. 931.
  20. 70 den sonra itibarını rezil etmiş kişi. yaşlılıktan oluyor bunlar belki. genç olsa yapmazdı belki.

    en basitinden son reklamı.
    4 ...
  21. 932.
  22. https://galeri.uludagsozluk.com/r/1925803/+

    Sadece 9 saniyelik finaliyle bile insanı uçuracak derecede notist ve Bağlama icracısıdır. Müziğe kazandırdıkları işin heykeli dikilmesi lazım, dikilecekte.
    1 ...
  23. 933.
  24. 1978 yılında trt ye yılbaşı özel programına çıktığında ki trt de aynı zamanda yasaklıydı, kendisine sorulan "bestelerinizi araplardan aldığınız iddia ediliyor bu konuda ne diyorsunuz" sorusuna, gayet kendinden emin "böyle bir şeyi ispat etsinler, bulsunlar, getirsinler müziği bırakırım" diyerek tabiri caizse aparkatı indirmiştir. gencebay 1978 den sonra 30 un üstünde albüm 500 ün üstünde de beste yapmıştır. sene 2019 baba yeni albümünü hazırlıyor..

    türk müziğinde bir örneği daha yok.. getirin tartışalım..
    8 ...
  25. 934.
  26. hint müziğine arabesk adını takıp zamanında iyi paralar kazanmış

    akabeli bağlamacı.
    1 ...
  27. 935.
  28. 936.
  29. akepe ile tarihin boktan sayfalarına karıştığını göreceğimiz ünlümsü.
    1 ...
  30. 936.
  31. samsunda doğması hasebiyle, sürekli samsunlu hemşehrileri tarafından "samsun' a ne yaptı ki amk" şeklinde sitem edilen adam. siz kimseyi karışıksız sevemeyecek misiniz yahu? ne yapması gerekiyordu samsun a afedersiniz? orhan gencebay ı yakından tanımaya gerek yok ki 1000 tane beste yapmış, müziği açtığın zaman zaten konuşuyorsun onunla, dinliyorsun adamı. neden birşeyler bekleniyor bu adamdan samsun için? ben de samsunluyum ama hiç öyle bir sitemim yok, ben onu müzikleriyle, yenilikleriyle seviyorum.

    ben ve benim gibiler onun; enstrumanına olan hakimiyetini , müziğin toerisine yorduğu beynini, aranjörlüğünü, söz yazarlığını, orkestra şefliğini, müzikal ve müzik dışındaki derin bilgisini seviyoruz. zaten istanbulda müzik için yaptıklaır ortada.

    sezen aksunun ilk 5 kaseti gencebay refakatinde çıkmıştır, daha niceleri, volkan konak, linet, adnan şenses, erkin koray, neşe karaböcek, zerrin özer, ahmet özhan, ferdi özbeğen, o zamanlar ünlü olup şu an tanınmaya bir sürü sanatçı var. gencebay kendi adına 35 albüm yapmıştır fakat 600den fazla piyasaya albüm kazandırmıştır.

    kaldı ki gencebay aslen samsunlu değil, kırım-tatar göçmeni bir eskişehirlidir. kırım tatarları sivrihisarda iskan ederler. babası 20 li yaşlarda samsuna göç eder. ve hasbelkader samsunda doğar gencebay.

    edit: gencebay samsuna bir adet ortaokul yapmıştır ve 2019 yılında olmamıza rağmen hala giderleri gencebay tarafından ödenmektedir. inanmayan http://orhangencebay.meb.k12.tr/ sitesine girip okulun müdürü ile de görüşebilir.
    1 ...
  32. 937.
  33. üçüncü sınıf hiç sesi olmayan sıradan bestelere imza atmış vasatın altı çakma sanatçıdır.
    0 ...
  34. 938.
  35. müzik öğretmenimin sınıfa girerken bak orhan açtın beni çağırdın dediği kişi.
    1 ...
  36. 939.
  37. Kula kulluk edene yazıklar olsun deyip, kula kulluk etmiş adam. Akil adam olduğundan beri şahsım için yok hükmündedir.
    3 ...
  38. 940.
  39. kula kulluk edenleri eleştirip

    kenan evren de dahil

    ondan buyana koltukta oturan kim varsa

    hepsini pek bir sevmiş bağlamacı.

    yazıklaaar olsuuunnnn

    yazıklaaaaar oooooolsuuunnn

    türkü böyleydi galiba.
    0 ...
  40. 941.
  41. yıllar yılı dert yolunda ne ilk ne de sonuncuyum. kahrediyor dert beni ,ben acılar çocuğuyum.
    - sevmiyorum ben orhan gencebay.
    orhan gencebay değil ki bu.
    - bilyiroum da sevmiyorum ben orhan gencebay. çok hesaplıyor bir şeyleri. hesaplıyor derken, tamam memlekette en iyi bağlamayı o çalıyor ama yada ne bileyim, bazan bir şarkının sırf giriş kısmında 4 makamı birbirine çok iyi şekilde bağlıyor falan ama, sonra gitarı niye sokuyorsun ki işin içine? duyduğu gibi davranmıyor bence, samimi gelmiyor bana. ferdi öyle değil misal, o bana olduğu gibi daha içten geliyor. hesapsız kitapsız paldır küldür ne gelirse. bilmediği şeylere hiç bulaşmıyor. belki üçtane şey biliyor ama o üç şeyi en iyi o biliyor. orhan bende biliyorum diye yırtıyor kendini. bende özledim diyor da, fazla bir şey demiyor.
    3 ...
  42. 943.
  43. Sizi bir odaya atıp üzerinize kapıyı da kilitleseler, dışarıya çıkmak için herşeyi yapar, kapıyı da kırmaya çalışırsınız..

    Ancak kapıyı ufacık aralık bırakıp sizi o odaya atsalar, günlerce hatta aylarca o odadan çıkmadan durabilirsiniz..

    -orhan gencebay.

    Özgürlüğün, ümidin ve umudun tarifi bir insanın anlayacağı şekilde ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi.
    3 ...
  44. 944.
  45. ilk gençliğimi Orhan Gencebay'ın gençliğine benzetiyorlardı çekik gözlerim seyrek sakallarım bıyıklarım saçım vs sebebiyle.

    Ne ara recep ivediğe döndü ibre anlamadım aq
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük