soğuk ve yaşanılası ülke kişi başı milli gelir ile tepededir
trabzonsporun 2000 yılında 14milyon mark karşılığında aldığı Rune Lange isimli futbolucunun sözleşmesinde geçen
''itilaf durumunda tek yetkili norveç mahkemeleridir'' maddesindeki norveç bu norveç.
kuzey kısmında yaz mevsimi boyunca 14 hafta boyunca hem gündüzler hem de geceleri güneşli geçiren iskandinav ülkesidir.
dünya üzerinde en yaşanabilir coğrafyalardan olan norveç; işsizlikten sorunu yaşamamaktadır. petrol üretimi hat safhada ve ekonomi oldukça güçlüdür. ayrıca ab üyeliğini reddeden ülkelerden biridir.
eskiden black metalin başkentiydi ama grupların çizgilerini bozup şeytancı tavırlarından vazgeçmeleri yada müziklerini sikkolaştırmaları sebebiyle onu da keybeden ülkedir. Son kaliteli grubu urgehal'i de nefas'ın ölümüyle beraber kaybetmiştir.
boş boş işlerle uğraşılmayan süper bir ülke. ayrıca kuzey ışıkları da görünüyor. insanlar bencillikten arınmış, eğitim sistemi müthiş, müslüman falan değiller ama bırakın yolsuzluğu yanlış karar veren bir yönetici anında istifa ediyor, sophie nin dünyası kitabı yazarının memleketi, sıcaktan bunalmıyorsun hep soğuk, bikaç ay gündüz, bikaç ay gece yaşanıyor, kızları güzel. daha ne olsun.
Şunda hemfikiriz ki birçoğumuzun gitmek istediği ülke lakin her isteyenin duası kabul olsa Norveç Türkiye'ye dönecek. Buna vicdanım elvermez. O yüzden oturuyorum oturduğum yerde.
nüfusu yazın çok büyük oranda azalır ; nedeni yaz tatilinin gelmesidir, zaten ülkedeki herkeste para bok gibidir yaz tatiline hep başka ülkelere giderler türkiyeyide sıcak oldugu için çok severler malum orası buz gibi ihihi.