ilk çıktığında sıra arkadaşımın, yanlış değilsem 1 milyarı aşan bir para vererek sahip olduğu telefondu. sene 2003, sınıfça şok olmuşuz, başka sınıflardan bakmaya gelenler var, bildiğin uzaylı muamelesi. o zamanın teknolojisine göre yok yok. çocuk allah bilir anca akşam eve gidince telefonu eline alabiliyordu, öğretmenler bile inceliyordu ders içinde. yalnız çok şükür liseliliğim tutupta aileme alması için baskı yapmamışım, kafalarını ağrıtmamışım, çok paraydı meret.
zamanının iphonesi. bir milyardan fazlaydı fiyatı ilkin. forumlar bunun programları ile kaynardı.hoş ondan öncesinde de ericsson 788 ler falan için millet banka kredisi çekip alıyordu o da bizim milletin telefon manyaklığının ezeli ve ebedi olduğunu gösteriyor.
edge özelliği bile yoktur.evet internete bildiğiniz grps üzerinden bağlanır.anlık indirme hızı 1-2 kb/s arası.tasarımı nokia 3310'nun modern haline benzer, tombulcadır.açabildiği en büyük hafıza kartı 512 mb olandır.1 gb taksanız kartı görmez.usb girişi yoktur.bilgisayara bağlayamazsınız.kulaklık girişi 2.5 mm jacklidir.nokia nedendir bilinmez bu telefona mp3 codeci yüklememiştir.mp3'leri telefon direkt görmez.sonradan sizin mp3 player programı yüklemeniz gerekir.ayrıca maksimum video kaydı 14 saniyedir.sonradan video kayıt programları yükleyebiliyorsunuz ama onlardada videolar takılarak kayıt ediliyor.en büyük numarası ise kızılötesi üzerinden televizyon kanalı değiştirebilmesidir.ama kanalı değiştirebilmek için televizyonun, telefonun kızılötesini görmesi lazım bunun için televizyonun 30 cm kadar yakınına kadar gitmeniz gerek.tabi bu kadar yakına geldiyseniz telefonlar uğraşmazsınız direkt televizyonun üzerindeki tuşlardan kanalı değiştirirsiniz, orasıda ayrı bir olay.ama sonuçta bu olayı iphone yapamıyor değil mi ?
6 senedir kullandığım telefon. tuş kısmını işlemeyince çıkardım. direk temasla işimi görüyorum. joyistik sol tarafa işlemiyor. arka kapağı bantla zaptediyorum. sesi konusunda biraz sıkıntım var. ama kararlıyım son damlasına kadar kullanacağım.
okul yatakhanesinde bu telefonu ilk gördüğümde telefonun etrafında mevcut bulunan kalabalık hala zihnimdedir. telefonun sahibi olan çocuk bir fabrikatör edasıyla etrafındakilerin telefonla ilgili sorularını cevaplamaktaydı. hey gidi günler hey.
zamanında babama 590 lira'ya aldırdığım telefondur, hala evin bir köşesinde durur ve arada nostaji yapmama sebep olur. ne kızlar geçmedi ki o telefondan, şimdi o paraya ne telefonlar alırdım ama bir başkadır 6600 şimdinin telefonlarına benzemez.
gerçekten de bir döneme damgasını vurmuş bir telefondur. hatta bir ara bildiğin statü farkı yaratan bir telefondu. hergüzel şey gibi modası geldi ve geçti.
8. sınıftan lise sona kadar 5 sene kullandığım telefon.sağlamlık konusunda daha iyisini görmedim.nerelerden düştü de bir şey olmadı.arkası metal olan şuan kullandığım e71'den daha dayanıklı olduğunu idda ediyorum.mp3 desteklememesi en büyük eksiğidir.yoksa her şey tamam.