bugün
- erecto'nun trafik kazası geçirmesi10
- türkiye cumhuriyeti islam devleti olarak kuruldu13
- hakemsiz galatasaray8
- icardi190522
- fulya öztürk8
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl15
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası38
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz11
- fenerbahçe büyüklüğü9
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması11
- anın görüntüsü22
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı111
- panathinaikos'un atatürk düşmanlığı9
- fenerbahçe taraftarı26
- jayden oosterwolde9
- dursun özbek9
- dokunmaya kıyamadan sevmek21
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz22
- bik bikinize ne dikersiniz13
- mühendis erkeklerin genel özellikleri12
- bik bik'in cinsiyeti16
- ruh varsa neden görünmüyor13
- aşık olmadan sevişmek17
- en çok yaşamak istenilen şehir11
- ibrahim reisi11
- bik bik için diktiğim keten pantolon10
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur11
- erkolar kapatılsın15
- galatasaray'ın yaşaması muhtemel facia15
- fred'in gs orta sahasını kucağa alması14
- nurcuların fetöcü olduğu gerçeği10
- fenerbahçe13
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz14
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur12
- mauro icardi11
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi8
- manitayla yapılacaklar16
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması11
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur11
- alex de souza13
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor14
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- karıya kıza doymuş erkek26
- travestilerin genelde kürt olması16
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz13
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- çok üzgünüm sözlük9
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi15
- taktik verin16
“Sinema, genellikle anlaşılması zor, yüksek bir ibdâcılık gerilimi içeren bir orijinal sanat biçimidir. Bu, ben anlaşılmak istemiyorum demek değil, ama Spielberg gibi, meselâ genel kitle için bir film yapamam.
Eğer yapabileceğimi keşfetseydim acı duyardım. Eğer genel bir izleyici kitlesine ulaşmak istiyorsanız, Star Wars ve Süperman gibi, sanatla hiç ilgisi olmayan filmler yapmalısınız. Bununla halkın aptal olduğunu söylemek istemiyorum, ama onları memnun etmek için de kesinlikle böyle bir ıstıraba katlanamam.”
Eğer yapabileceğimi keşfetseydim acı duyardım. Eğer genel bir izleyici kitlesine ulaşmak istiyorsanız, Star Wars ve Süperman gibi, sanatla hiç ilgisi olmayan filmler yapmalısınız. Bununla halkın aptal olduğunu söylemek istemiyorum, ama onları memnun etmek için de kesinlikle böyle bir ıstıraba katlanamam.”
“Şiire ilişkin bütün çabaların ürünü genellikle şairden o kadar uzaktır ki, onun bir insan elinden çıktığına inanmak bile güç olur. Bir aktörün durumunda bunun tam tersi geçerlidir. Aktörün kendisi, kendi ibdâ ettiği bir sanat eseridir.”
“Büyün hayatım boyunca sanki tren istasyonunda bekler gibiydim. Bütün bu zaman boyunca, sanki yaşadığım hayat gerçek değil de bir tür bekleyiştir. Hayatı sahici olanı, mühim olanı bekleyiş.”
“Bence çağımızın en üzücü özelliği, sıradan insanın bugün, güzeli ve geçici olmayanı yansıtmakla ilgili olan her şeyden koparılmış olmasıdır. Tüketicilere göre biçilmiş günümüz kitle kültürü,-bir protezler medeniyeti-, ruhları sakatlıyor; insanın kendi varlığı ile ilgili en temel soruları sormasını, bir rûhî varlık olarak kendisinin şuuruna varmasını giderek artan bir şekilde engelliyor.”
rus yönetmen,yazar andrey tarkovski'nin sinema ve sanat hakkında ki görüşlerini yazdığı kitap.
agora kitaplığı basmıştır kitabı.
bir yönetmen ne kadar dolu olmalıdır sorusunun cevabıdır bu kitap aynı zamanda. felsefeden psikolojiye ,edebiyata nerdeyse her alanda bu kadar dolu bir adamın tarihteki en büyük yönetmen olarak geçmemesi sacma olurdu.
her cümlesinde tarkovski 'ye gıpta edersiniz.
günümüz yönetmenleri şöyle bir kitabın giriş yazısının ilk paragrafını bile yazamaz.
adama şu soruyu sordurtur
(bkz: neden tarkovski olamıyorum)
agora kitaplığı basmıştır kitabı.
bir yönetmen ne kadar dolu olmalıdır sorusunun cevabıdır bu kitap aynı zamanda. felsefeden psikolojiye ,edebiyata nerdeyse her alanda bu kadar dolu bir adamın tarihteki en büyük yönetmen olarak geçmemesi sacma olurdu.
her cümlesinde tarkovski 'ye gıpta edersiniz.
günümüz yönetmenleri şöyle bir kitabın giriş yazısının ilk paragrafını bile yazamaz.
adama şu soruyu sordurtur
(bkz: neden tarkovski olamıyorum)
'Bence çağımızın en üzücü özelliği, sıradan insanın bugün, güzeli ve geçici olmayanı yansıtmakla ilgili olan her şeyden koparılmış olmasıdır. Tüketicilere göre biçilmiş günümüz kitle kültürü,-bir protezler medeniyeti-, ruhları sakatlıyor; insanın kendi varlığı ile ilgili en temel soruları sormasını, bir rûhî varlık olarak kendisinin şuuruna varmasını giderek artan bir şekilde engelliyor.'
sayfa 49
insan bir başyapıtla karşılaştığında kendi içinde,sanatçıya da ilham veren sesi duymaya başlar.böyle bir sanat eseriyle karşılaştığında izleyici,derin bir sarsıntı yaşar,adeta temizlenir.sanatsal bir başyapıtla onu algılayanlar arasında oluşan o özel gerilim alanında insanlar,varlıklarının,o andan itibaren serbest kalmak için baskı yapan en iyi yanlarının bilincine varırlar.böyle anlarda,olanaklarımızın tükenmezliğinde,kendi duygularımızın derinliğinde kendimizin farkına varır,kendimizi keşfederiz.
bugün sinemada, karakterlerin içsel gerçeğini kavrama ve canlandırma anlamında ruhbilim kadar yüzeysel kalmış ve
hmale uğramış başka bir şey yoktur. Halbuki olay, bir insanın yürürken neden birden en rahatsız bir tavırla donup kaldığını , ya da beşinci kattan aşağıya atladığını anlatmaktadır.
andrei tarkovsky
sayfa 49
insan bir başyapıtla karşılaştığında kendi içinde,sanatçıya da ilham veren sesi duymaya başlar.böyle bir sanat eseriyle karşılaştığında izleyici,derin bir sarsıntı yaşar,adeta temizlenir.sanatsal bir başyapıtla onu algılayanlar arasında oluşan o özel gerilim alanında insanlar,varlıklarının,o andan itibaren serbest kalmak için baskı yapan en iyi yanlarının bilincine varırlar.böyle anlarda,olanaklarımızın tükenmezliğinde,kendi duygularımızın derinliğinde kendimizin farkına varır,kendimizi keşfederiz.
bugün sinemada, karakterlerin içsel gerçeğini kavrama ve canlandırma anlamında ruhbilim kadar yüzeysel kalmış ve
hmale uğramış başka bir şey yoktur. Halbuki olay, bir insanın yürürken neden birden en rahatsız bir tavırla donup kaldığını , ya da beşinci kattan aşağıya atladığını anlatmaktadır.
andrei tarkovsky
andrei tarkovsky'nin sinema ve sanat hakkındaki görüşlerini yazdığı mükemmel bir başyapıt. yönetmenin özellikle ayna ve ivan'ın çocukluğu gibi filmlerini izlemeden önce okunması * gerekir. ayrıca sanat, sanat eseri, sanatçı ve sanat-bilim konularında kendi düşüncelerini de yazan tarkovsky, tolstoy, hesse, gogol, dostoyevsky gibi birçok sanatçının yapıtlarına ve görüşlerine de yer vererek okuyucusunun ve izleyicisinin sanatsal fikirlerine de yön veriyor.
güncel Önemli Başlıklar