merkezinin yatıp kalkıp duacı olduğu adam sıtkı koçman'dır. buradaki krom madenlerini işletmiş, karşlığında vefa borcu olarak muğla üniversitesi'ne toplamda 53 trilyonu aşan çılgın bir bağış yapmıştır.
merkezi 1-2 saat yürüyerek tavaf edilebilir. istanbul'dan geliyorsanız eğer önce, nereye düştüm lan ben dersiniz ama geçen 1 yılın ardından ayrılmak istemezsiniz.
üniversitesi sakin ve huzurludur. üniversite deniz kenarında değil denize minibüsle yarım saat mesafededir ve kampüs 700 metre rakımlı kötekli yerleşkesinde kurulmuştur. şehir olarak da sakindir trafik, terör, güvenlik sorunları bulunmamaktadır. insanları sıcakkanlıdır.
12 mayıs 2010 muğla da kürt saldırısının yüzünden emniyet hala gsm şebekelerinin aktif olmasına izin vermemiştir.
resmen olağan üstü hal gibi dün geceden beri cep telefonları şebekelere kapanmıştır.
zaten en son dün gece arkadaşımla konuşurken bariz hışırtı vardı. muğla emniyeti haberleşmeye kısıtlama getirmiştir.
an itibariyle içinde bulunduğum ve yaklaşık bi 6 ayda kadarda içinde bulunacağım egenin küçük,güzide ve bir o kadar da ünlü olan şehri.ünlü olmasının nedeni ise efendim merkezi hariç neredeyse tüm ilçelerinde deniz bulunması ve bu ilçelerin önemli tatil beldeleri olmasıdır.gelin görün seveceksiniz.tabi merkezde uzun süre bulunmazsanız.
eğer aradığınız yeri bulamadıysanız bilen birine sorduğunuz da öyle güzel tarif eder ki şıp diye elinle koymuş gibi bulursunuz. usanmadan üşenmeden anlatırlar size. haa bir de trafik ışıklarına dikkat edin, cünkü nerde ışık var nerde yok belli değil. pisi pisine gitme ihtimaliniz var.