deniz mahsüllerini çok seven bir arkadaşımın yanı başımda yediği ve adeta nefret ettiği deniz ürünüdür. satıldığı tezgahların çok pis olduğu ve satanlarında çoğunun kürt olduğu aşikardır.
edit:o kürtler eksiliyor ahahahah eksileyin ben gerçekleri yazıyorum burda.
ne kadar pisse o kadar güzel olan, asıl tadını içindeki pilavın üzerinde bulunan karabiberden alan ( yedikten sonra ağızda kalan tat) alkolle birlikte süper giden (özellikle bira) yiyecektir.
söğütlüçeşme metrobüs istasyonunun oradaki abide iyi yapıyor tavsiye ederim.
kadıköy mercanda efes tip bira ile misler gibi yenen deniz mahsulü. ayrıca içinde ki pilavının denizden çıkıp çıkmadığı konusunda ki çocukluk sanrısı ile tramva etkisinde izler bırakmıştır.
dünyanın en güzel yiyeceklerinden biri olup bol ekşilisi ve büyük olanları makbuldür. bir oturuşta 50 tane yedirtecek lezzete sahiptir. hala yememiş insanlar büyük kayıp içindedir.
midye dolma satanlar genelde mardin'lidir; mutlaka sosyolojik bir açıklaması vardır. yemesini bilmeyen için kabukta kalan son pirinci almak zulümdür. üst kabuğu açıp onu kaşık gibi kullanarak tüm dolmayı onunla sıyırdıktan sonra limonu sıkıp tek seferde ağza atmak lazımdır.
En güzelinin Kadıköy Mercan' da yenilebileceğini düşündüğüm, midye kabuğu içerisine özel baharatlı pilavın yerleşmesi, tüm bunlar yetmez gibi birde limonla zirveye ulaşan lezzet.
bol limonlusu makbul yiyecek. kendisini seven asiri sever sevmeyen hic sevmez. sevmeyenin marur sebebi de hic yememis olmasidir. cunku yiyen eli mahkum sevecektir, goruntusunden, adet olayindan ya da pisliginden tiksiniyor ve onyargili davraniyorlardir aksi halde yaprak sarmasinin icindeki pilavdan pek bir fark gorulmemektedir. ***
dolmasının muhteşem olduğu kesin. ama az bulunabilen asıl lezzetli hali şöyledir : mangalın üzerinde kendi suyuyla piştikten sonra ekmeğin arasında bol limonla yenir. mükemmel.