baş karakter ölmez. bizim filmlerimizde dizilerimizde baş karakter ölmez. hatta her ne kadar oc de miranın canlandırdığı karakter ölmüş olsa da mira da ölmiycek sanmıyorum. ölse bile finalde ölür dizi onsuz devam etmez.
o yüzden yaman da ölmiycek hele ki şimdi. nooluyoruz yani.
selim'in baldızına açık açık yürüdüğü dizi. tamam sedef hoş, sempatik, taş gibi kadın ama selim'in baldızı amk.
şimdi böyle bir olay doğu'yu konu alan bir dizide yaşanmış olsaydı buralar nefret dolu entrilerle doluydu. ama söz konusu popüler kültür olunca hiçbir şey göze batmıyor. yarın öbür gün aynı dizinin oyuncuları çıkıp ''kuma'ya hayır'' gibi bir projede boy gösterirlerse hepimiz yine onları alkışlayacaz. bu kültür kendi yarattığı tanrıları, yine kendileri öldürerek beslenen bir kültürdür..
Oyuncularinin reel hayatta g*tü kalkık olduğu dizi.
Burda evin cocugunun yan komşusu mira nin annesiyle evlenmek isteyen bi adam vardi yasli biseydi boyle.bugun o adami emirgan sütiş de gördüm bi havalı bi kibirli anlatamam etrafa b*ka bakar gibi bakiyodu yaninda da genc sevgilisi vardi sanki dersin hollywood da oynuyo kro alt tarafı medcezir diye g*tu boklu bi dizi yani.
kim kime dumduma bir dizi yaman diye sığıntı bir ipne var güya gururlu, onurlu ama zengin evinde sığıntı gibi yaşamakta bu zengin evinde kafayı insan sevgisiyle bozmuş şımarık karikatürist bir veledi zina var . bunların yan villadada mira adında bir kaşar yaşamakta oda fakir gururlu ipne yamana gönlünü kaptırır. işte tüm olay örgüsü bunlar üzerine gururlu öyle sikimsonik bir dizi.
Yanlış şeyler üzerinden reklam yapan dizi,geçen bölüm yamanın şarkıcı olduğu bi sahne vardı ve bi ton reklamı döndü ama dizide sadece 20 saniye gözüktü,ondan önceki bölüm miranın saçının siyahlığıyla bi ton reklam yaptılar ve sadece 15 saniye gözüktü,ha bunlar ilgi çekici şeyler ama bütün hafta bu küçük şeylerin reklamını yaparsan bunların bu kadar kısa gözükmesi seyirciyi rahatsız eder.
Gerçeklikle uzaktan yakından alakası olmayan klasik türk dizisidir. Behzat ç. , leyla ile mecnun, kardeş payı gibi diziler varken bunları izleyen insanlar çok itici geliyor .
bu dizi de şöyle bir tuhaflık var bence: yaman ile mira, mert ile eylül, adeta cinsiyetsiz aşklar yaşıyorlar. hiç cinsellik yaşanmadı bu çiftlerin arasında, en azından bize gösterildiği kadarıyla.
şimdi düşünün bir şöyle: burjuva ortamları.. özel üniversiteye gidiyorsun. 20'li yaşlardasın. kızsan yaman gibi veya erkeksen mira gibi sevgilin var. sabah akşam, dans, parti, içki vs.. ve sevişmiyorsun. biraz olsun o ortamları bilen kişiler, böyle bir şeyin gerçek hayatta karşılığının olmadığını bilirler. bırak yalnızca sevgilisini, hem yaman'ın hem mira'nın en az 4-5 kişiyi daha elden geçirmesi lazımdı karşı cinsten. dizinin ısrarla muhafazakar bir tercihte bulunmasını, belki de baş roldeki karakterleri seyircinin zihninde kirletmemek endişesiyle açıklayabiliriz. onları sanki çizgi film karakteri gibi tutuyorlar, cinsellikten muaf. öpüşme, sarılma, el ele tutuşma var ama cinsel ilişki yok.
dizinin kurmay takımı bunun reel hayatla bağdaşmadığının farkında olmalılar ki, son bölümde yaman'a mira'ya evlenme teklif ettirdiler. ama cinselliği gene evlilik dışı değil, evlilik dahilinde onlara yaşatacaklar, eğer tabii evlenirlerse. toplumun büyük çoğunluğunun evlilik dışı bir cinselliği tasvip etmediğini düşünüyor olmalılar. muhafazakar ahlakın iki yüzlü tavrı burada da kendini gösteriyor. formelde herkes ahlak bekçisidir, 'ben öyle şey yapmam'dan 'zaten evlilik dışı öyle şeyler olmaz'a uzanan bir ahlaki çizgi. bir karıştırsak şöyle geçmişlerini, neler neler çıkar aslında da. muhafazakar olmayan insanları ben bu konuda daha çok takdir ederim. dürüsttür, ne yaptıysa geçmişinde, saklamaz söyler o an ilişki yaşadığı kişiye.
Aklı selim biri olarak izliyorum ben bu diziyi. Ve baya da zevk alıyorum. iyi ki nadir baktiroglu öldü de dizi mafya dizisi formatından çıktı. Lütfen sevgili senarist mafyaya bağlama şu diziyi. Orjin aldığın yabancı dizideki gibi olsun format. Bir gençlik dizisi. Bu diziyi ergenler de izliyor onların beynini saçma sapan vurduyla kırdıyla doldurmayalım derim ben.