bu dizi de şöyle bir tuhaflık var bence: yaman ile mira, mert ile eylül, adeta cinsiyetsiz aşklar yaşıyorlar. hiç cinsellik yaşanmadı bu çiftlerin arasında, en azından bize gösterildiği kadarıyla.
şimdi düşünün bir şöyle: burjuva ortamları.. özel üniversiteye gidiyorsun. 20'li yaşlardasın. kızsan yaman gibi veya erkeksen mira gibi sevgilin var. sabah akşam, dans, parti, içki vs.. ve sevişmiyorsun. biraz olsun o ortamları bilen kişiler, böyle bir şeyin gerçek hayatta karşılığının olmadığını bilirler. bırak yalnızca sevgilisini, hem yaman'ın hem mira'nın en az 4-5 kişiyi daha elden geçirmesi lazımdı karşı cinsten. dizinin ısrarla muhafazakar bir tercihte bulunmasını, belki de baş roldeki karakterleri seyircinin zihninde kirletmemek endişesiyle açıklayabiliriz. onları sanki çizgi film karakteri gibi tutuyorlar, cinsellikten muaf. öpüşme, sarılma, el ele tutuşma var ama cinsel ilişki yok.
dizinin kurmay takımı bunun reel hayatla bağdaşmadığının farkında olmalılar ki, son bölümde yaman'a mira'ya evlenme teklif ettirdiler. ama cinselliği gene evlilik dışı değil, evlilik dahilinde onlara yaşatacaklar, eğer tabii evlenirlerse. toplumun büyük çoğunluğunun evlilik dışı bir cinselliği tasvip etmediğini düşünüyor olmalılar. muhafazakar ahlakın iki yüzlü tavrı burada da kendini gösteriyor. formelde herkes ahlak bekçisidir, 'ben öyle şey yapmam'dan 'zaten evlilik dışı öyle şeyler olmaz'a uzanan bir ahlaki çizgi. bir karıştırsak şöyle geçmişlerini, neler neler çıkar aslında da. muhafazakar olmayan insanları ben bu konuda daha çok takdir ederim. dürüsttür, ne yaptıysa geçmişinde, saklamaz söyler o an ilişki yaşadığı kişiye.