üç gün sonra** gideceğim, bir hafta kalacağım ülkedir efendim. her ne kadar üsküp ve ohri'de hostelleri ve uçak biletlerini ayarlamış olsam da üsküp'ten ohri'ye nasıl gideceğimi hala bilmiyorum. hosteldeki elemanlara soracağız artık. ha, bu konuda bilgili olup da paylaşan olursa çok makbule geçer tabii.
hayat pahalılığını merak ettiğim yer. yani ben şimdi 550 lira ile orada 7-8 gün %50 sokakta/camide kalarak akşam alkolümü falan içerek abartmadan -yabancı memleket sarhoş olmamak gerek- geçinebilir miyim? gündüz karnımı da doyurucam ama.
çeşitli fuar tv kanalları ve finansla ilgili internet sitelerinde ülkelerinin yatırım amaçlı tanıtımını yapak memleket.harbi cazip olaylar var keşke benzer şeyleri bizim ülkemiz kendi halkı için yapsa millet bankada paranın faizini yemez yatırım yapar o zaman.
demin ekşi sözlükte hakkında bilgi sahibi olmayanların, bilgi sahibiymiş gibi entryler girdiğine vesile olduğum ülke. Bira fiyatları ucuz olduğundan gençler beraber bütün gece gezip içerlermiş. Ulan Türkiye mi orası? içki makedon içeceği olarak görüldüğünden asla türk veya arnavut nüfus tarafından kullanılmıyor. Adamların en imrenmediği şey içki içmek. Orada yaşayan müslüman nüfusa göre kendilerini makedonlardan ayıran en büyük özellik bu.
Kullanan hiç mi yok? elbette var ama çok nadir. Bu kullananlar da her gün değil, çoğunlukla yaz aylarında strumica'ya veya bulgaristan'a tatile giden gençler. Bu gençlerinde içki kültürü bekarlığa veda edene kadardır. Evlendikten sonra hepsi işinde gücünde, dindar aile babası olma yolunda ilerlerler. Zaten türkler orada çoğunlukla patron konumundadırlar. Yani hepsinin bir dükkan bile olsa kendi iş yerleri vardır.
Hayır bilmiyorsan atıp tutmayacaksın. Ne demişler; yanlış bilgi pimi çekilmiş bomba gibidir, er geç patlar.
yine, makedonya'da şubat 2001'de arnavutlarla makedon yönetimi arasında çıkan çatışmalar sırasında çok sayıda türk azınlık mensubunun ev ve iş yeri tahrip edildi, camilerin yakılması karşısında güvenlik güçleri etkisiz kaldı, bazı iddialara göre müdahale etmedi.
bu dönemde yunanistan tarafından baskı altında tutulan ve ambargo uygulanan, içinde arnavut sorunu potansiyel tehdidini yaşayan makedonya'ya türkiye akılcı bir şekilde destek olmuş, toprak bütünlüğünün bozulması karşısında tepkisiz kalamayacağını açıklamış, ekonomisi kritik durumda bulunan bu zayıf ülkeye yardımda bulunmuştu. türkiye makedonya'yı ikinci tanıyan ve ilk büyükelçilik açan ülke olmuş, askeri eğitim anlaşması imzalamış, 1993 - 94 arasında yunanistan'ın selanik limanını kapatması sırasında sağladığı petrol ve benzeri yardımlarla ayakta kalmasında önemli bir rol oynamıştı.
bir gün mutlaka göreceğim ata topraklarımız.evet, bir zamanlar bizimdi oralar bi farkı yoktu anadoludan halada yok o küçük köylerinde hala türkçe konuluyor. yani biz kısaca
unutulan vatan toprağı diyebiliriz oraya
para birimi oldukça değersizdir. Ufak bir döviz bozdurup bir sürü makedon dinarı alabilirsiniz. iller arasındaki yollarda bağlantı noktalarına koydukları gişe sisteminden dolayı bazen oldukça kısa aralıklarla geçiş ücreti alıyorlar. Yine de eski eserleriyle bizden bir coğrafya. Geri kalmış ya da bırakılmış bir ülke.