--spoiler--
kwon'lar olmadan 2 bölüm izleyebileceğiz sonunda. * jin tamam neyse de, sun ne öyle ya. cünup mudur nedir sıkıştı kaldı orada. dizinin başından beri en gereksiz karakter olarak düşünüyorum sun ı.
--spoiler--
Widmore yada Richard koymuştur. Bunun nedeni ise smoke bu uçak ile gitmek istiyordu. Hepsi beraber uçağa bindiklerinde uçak havaya uçacak fakat jack - ve bilmediğimiz başka muhtemel adaylar- bu olaydan yine sağ salim kurtulacaklardı. Koyan kişi adayların arkadaşlarını ölüme atmayacağını bildiğinden bunu adaylara söylememiş olabilir. Ayrıca locke koymuş olsa önceden uçağa girip kobloları takip ederek bombaya ulaştığı gösterilmez idi. Girer bomba var der çıkardı.
2) Denizaltındaki bomba
Locke bir şekilde jack'in denizlatı ya bineceğini tahmin etti ve çantasına koydu. Asıl mesele burada değildir. Eğer o bombayı jack kendi durdurmaya çalışsa -gemideki dinamitte olduğu gibi- bombanın patlamaması gerekirdi. Hatta bombanın üstüne bile yatardı benim bildiğim jack. Hadi o da olmadı denizaltı da bir çok kamara var. Koy bir tanesine çevir kapısını kapat arkadaş o kadar zormu bunu bilmek? Kapılar ahşep değilki? Ayrıca su da geçirmez doğru dürüst. O sırada denizaltı da su yüzeyine yükselir hasar alınsa bile tamamen zarar görmüş olmazdı. Kısaca saçma sapan bir mantık hatası vardı. Ve bu şekilde bunların sorumlusu sawyer oldu. Kurcalamasa bombayı belki başka birşeyler olabilirdi.
Sayid öldü ama bu şekilde olması beklediğimden daha iyiydi. Amerikan dizisi diye ki zaten adamı locke'ın yalakası yapmışlardı süründürerek rezil bir biçimde ölür diye tahmin ediyordum.
Finale doğru gelirken tahmin ettiğim finalden çok daha farklı bir şekle saptı dizi. Ben en azından Mr. Eko yu Shannon ı ve diğer birkaç kişiyi görmek isterdim bir kaç bölümde. Ve izlediğimiz paralel evrenden çıkardığım sonuca göre bazıları iyi tarafı seçerek güzel bir hayata, bazılarının ise kötü tarafı seçerek olumsuz hayata devam edeceğini tahmin ediyordum. Fakat çok yanıldım hevesim kaçtı.
--spoilerımsı--
- 6 sezondur mal mal davranışlar sergileyen jack'in kafası sonunda çalıştı bu seferde kimse inanmadı. ulan her hafta diyorum ben bıktım sen bıkmadın. gene sattın kardeşini yazıklar olsun. kate bile senden çok düşünüyor kardeşini.
(bkz: yalancı çoban) (bkz: masallardan öğrendiklerimiz)
- sayid'in yaptığı fedakarlık alkışlanasıydı. sezon başından beri lock yardakçılığını yapan sayidten böyle bir davranış da beklemiyordum açıkçası.
(bkz: alkışlarla yaşıyorum)
- su testisi su yolunda kırılır kate. sonunda vuruldun ya ölsem de gam yemem. kan kaybından ölmen dileğiyle.
- kimse lapidusun ölmünü önemsemedi mi bana mı öyle geldi?
- sun.... jin... bana en çok koyan siz oldunuz. nasıl harcadılar la sizi.. gözlerim dolmadı desem yalan olur.
- benjamine noldu ya? nerede o napıyor?
--spoilerımsı--
bir hafta ara verince, ben de bomba gibi bir bölümle geri dönecekler sandım.fakat bu haftaki lost hayatım da izlediğim en kötü dizi bölümlerinden biriydi.
--spoiler--
s06e14 salak bi sonla bitti. koreli arkadaşlarımızın sırf bölümü kurtarmak için öldürüldüğünü düşünüyorum. finale doğru senaristler sçıyor gibi. evet içeri sıçmak.
kaç bölüm olduğunu merak ettiğim dizi. final bölümü sinemalarda gösterilecekmiş doğru mu dizisi. fanatik biri ışığımı yakabilir mi dizisi?
--spoiler--
her boka saçma sapan bir neden bulunan türk filminde olsa hastır denen ama sırf amerikan dizisinde olduğu için milletin ağzını açıp izlediği sabahlara kadar geyiği yapılan izlemeyenin toplum tarafından dışlandığı kültürsüz sayıldığı ender bir dizidir.Televzyon tarihinin en güzel dizilerinden diye nitelendilir.
finale yaklaşırken soluk soluğua bırakan dizi.
--spoiler--
bu bölümde ölen karakterleri acısıyla tatlısıyla izliyorduk. bu bölümde birden ölüvermeleri üzdü. bu paralel evren dünyasında yaşadıklarını görmek mutluluk verici. 6. sezonla beraber devam eden paralel evreninde amaçlarından biri bu olsa gerek.
aklıma bölümle beraber takılan sorular oldu.
locke o bombayı uçaktan mı aldı kendisi mi hazırladı?
locke adanın başka bir yerinde ne olduğunu anlık görebiliyor mu? bölüm başında kafeste olduğunu söyledi. sonunda yaşadıklarını söyledi.
widmore un amacı nedir? ekibi kafese atarken bakın arkadaşlar bu lock sizi öldürmek istiyor ona göre sırtınızı kollayın ona kanmayın demiyor.
desmond sen nesin kardeşim? çıksana kuyudan artık.
--spoiler--
hurley (dude)'nin de ölme vaktinin geldigini gösterecek bölümlere sıra gelmiştir. çünkü bir işaret vardı 6.sezon resminde isa nın son yemek şekillendirmesinde hurley ve sayyid ayaklarında kuru kafa vardı. sayyid gitti sıra tonton dude de.
6x14 için spoiler...
--spoiler--
bu bölüm finale doğru dolgu bölümlerden biriydi yine, sadece bir şeye cevap verdiler: locke (black smoke) tüm adayları öldürmek istiyormuş, aslında adadan beraber gitmeyi istemesi vs. hep yalanmış.
--spoiler--
--spoiler--
insanlik disi bir bolumdu. yani dizinin bagimlisi olduk diye boyle iskence yapilamaz bizlere. yok spoylir mipoylir. bir daha izlicem lan. tutmayin...
--spoiler--
s06e14 bölümünü izleyecek yazarlar için mendilleri hazırlamanız sizin yararınıza. salya sümük olacaksınız çünkü.
--spoiler--
there will be blood diyorlardı. öyle de oldu. sayid e 6 sezondur kanım ısınmamıştı, 6. sezon bu bölüme kadar götün önde gideniydi ama bu bölümde esaslı bir iş yaptı. gerçi nedense kimsenin aklına gelmedi. şimdi jack candidate se gider çıkarır herkesi odadan kendi başına durur bombayla. bir şekilde bomba da patlamaz anasını satayım. jin le sun da öldü bu arada. widmore da öldü herhalde hatırlamıyorum onu.
--spoiler--
yardımcı editörü chris braun'un "sevgili lost hayranları, dharma markalı kağıt mendillerinizi bol miktarda stoklayın! garanti veriyorum finali kuru gözlerle izleyemeyeceksiniz." şeklinde açıklama yaptığı dizi.