toplam 6 sezondan (121 bölüm) oluşan çekimlerinin hawai'de geçtiği çok başarılı bir oyuncu kadrosu olan muhteşem dizi. ikinci hatta üçüncü bölümden sonra acaba hiç kalkmadan sezonu biterebilirmiyim sorusunu akıllara getiren bir başyapıttır. Ayrıca bir çok kez ödül almışlığıda vardır
3 gün önce arkadas cevresinden gelen yogun baski üzerine izlemeye basladigim dizi. su ana kadar 18 bölüm izledim. övgü kismini daha sonralara birakmak istiyorum. ama gözüme carpan ve de beni cok rahatsiz eden sey ise su; adada yasamaya basladiklari günden bugüne 1 aydan fazla süre oldu. erkeklerin saclari ve sakallari uzamiyor, kadinlar sanki 10 dakika önce güzellik salonundan cikmis gibi geziyorlar. dizinin akiciliginin cok geride kalmis olan bir unsur bence.
çoğu kişi harika senaryonun sonunu bağlayamadıklarını, bozduklarını düşünse bile, bence gayet mantıklı bir şekilde bitirdiler diziyi. bizler, insanlar olarak nasıl ki dünya üzerinde kendi kısa hayatımızı yaşayıp, dünya'nın var oluşu, sonlanışı ve sırları hakkında hiç bir şey bilmeden ayrılıyorsak bu dünya'dan, senaristler de buna benzeterek sonlandırdılar diziyi. zira dizideki karakterler, bulundukları ada hakkında hiçbir şey öğrenemeden, sırları çözemeden öldüler, ve biz de sadece adadaki karakterlerin, adadaki yaşantısını izledik. ada da neler olup bittiğini, onlar gibi bizler de öğrenemedik...
senaristler, böyle bir son vererek, her ne kadar bu derin senaryonun içinden kolayca sıyrılmaya çalışmışlar gibi gözüksede, bence gayet mantıklı ve farklı bir son vermişler.
final sezonunda dizinin içine sıçmış olsalarda, lost' un yeri ayrıdır. "keşke izlememiş olsaydım ve bu başlığı görünce izlemeye başlasaydım" demekten kendimi alamıyorum. yeni izlemeye başlamış olanlara imrenmemek elde değil.
hakkında hala daha "lost çok bozdu" esprisini yapabilecek yaratıcılık yoksunu elemanları deşifre etmeye yarayan turnusol kağıdı dizidir. bir efsanedir.
finali ne kadar kötü olursa olsun, tüm dünyada izlenme ve reyting rekorları kıran, kendini 6 sene boyunca izlettiren, üzerine bu kadar teori ürettiren ve belki de yerine bir daha hiçbir zaman başka bir dizinin alamayacağı efsane dizidir.
göğsüm daralıyor, yüreğim kanıyor. olmasaydı sonumuz böyle. keşke ilgi çekeceğim diye bin tane gizem sokmasaydın olaya, ilk sezon gibi daha basit olsaydın.
benim gibi geç haberiniz olmuşsa sabahlara kadar dvd lerini izleten,(ben 4. sezon sonunda yetişmiştim), aylarca verilen aralarda "hadi başlasın" dedirten, biteli 1 sene olan; ama yanlışlıkla lost başlığına tıklayınca, yine de sayfalarca entry okutan, özlenen televizyon şeysi. (bu diziyse diğerleri ne?)
Daha önce izlememiş biri olarak çok kısa bir sürede 4.Sezon 6.Bölümüne kadar ulaştım. Her gün 4-5 bölüm ile ilerliyorum. izlemesi zevkli ama sonunda saçmalanacağı belliymiş. Zira mantıklı bir yere bağlanması imkansız gibi.
'lost' kayıp anlamına geldiğinden boşa geçen 6 yılımızı ismiyle çok güzel anlatan bir dizidir. finale kadar muhteşem giden fakat sonu kesinlikle tatmin etmemiştir. n'olursa olsun finale kadar olan bölümleri deli gibi özlenmiştir.
izlemeye 1 sene önce sıfırdan başlayıp yeni bitiren biri olarak cevap verildi mi bilmiyorum ama bazı arkadaşların anlamadığı noktalara değineyim.
Kutup Ayıları nereden geldi ? Dharma Girişimi getirdi. Sawyer ve Kate'nin tutulduğu kafeslerde bunun göstergesi. Onun dışında Tom Sawyer'a yiyecek veren sistem için " Hayvanlar daha çabuk çözmüştü " gibi bir ifade kullanmıştı.Bu da bunu destekliyor
Sayıların gizemi neydi ? Dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama o sayıların hepsi Jacob'un görevi için aday olanların numaralarıydı. Örneğin 5- Reyes , 42 - Jack ( Numara isim eşleşmesinde yanılıyor olabilirim. )
Oceanic uçağı adaya nasıl düştü ? Desmond enerjiyi serbest bırakmaması için basması gereken tuşa basmakta gecikince o enerji uçağı adaya çekti. Jacob'un yaptırmış olma ihtimali mevcut.
Bir de her şey rüyaymış oğlum diyen gerzekler var ki ne desek boş. Cevaplanmayan trilyon tane sorunun yanında , bazıları da cevaplanmıştır.