anlamasını bilene güzel bir final olmuştur. senaristlerin de dediği gibi biz herşeyi anlatmıyoruz basit bir şekilde insan zekasını da devreye koyup sonuçlar çıkarmalı belki bunu söyleyerek kolaya kaçıyorlar diye düşünüle bilir ancak bence olması gerektiği gibi bitti... jack gözlerini açarken başladık jack gözlerini yumdu bitirdik ve sonsuza kadar cennette mutlu yaşadılar son.
lostu birkaç senedir takip ediyorum. iki ya da üç heralde ne bileyim ben.
finali beğenmemişler. bir diziden beklentiniz nedir? senaristlerinin bu kadar saçmaladıklarının farkında değil miydiniz? evet takip ederken o metafiziksel gerilimle umut besliyor insan. bir şekilde hikaye bir yerlere bağlansın diye ama realist olmak lazım biraz. mümkün mü? mümkün olsa bile o kadar insanın ölümü o kadar ölünün kalkıp gelip konuşması o kadar olay o kadar malzeme nasıl bağlanacak? hepsinin bir nedeni oldu ve onu sana açıkladılar diyelim. her parçayı birleştirmek bir altı sezon daha alır lan. azcık mantıklı ol.
en nihayetinde evet bende beğenmedim finali. ben aldığım hazza bakarım arkadaş. gayet başarılı bir diziydi. 6 sene boyunca sizi bu denli sürüklemişse bundan büyük başarı mı olur lan?
--agir kufurlu spoiler--
cey cey abramsa burdan bir cift sozum var. hassiktir diyorum hassiktir...
ulan arafta nasil adam oldurulur?nasil cocuk dogurulur? nasil baba olunur? kitabinizi sikim sizin. walt nerde lan picler? kate'in bacaklarini sergileyerek aklimizi celeceginizi mi dusundunuz? 6 yilimizi verdik lan bu diziye bu kadar kolay birakir miyiz pesini? aciklayacaksin arkadas her seyi. bu ne biz yaptik olduculuktur. o reklamlar neydi hele? siz cok turk dizisi izlediniz heralde bu aralar. 5 dakka diziye 3 dakka reklam.4'te basladi 7de anca bitti lan dizi.pis sovuyorum lan size. ananiza baciniza da mi acimadiniz? gun boyunca yedikleri yarrak dunyayi dolandi lan. cektirin gidin ibneler...
--agir kufurlu spoiler--
güzel bir finalle biten dizidir. birçok kişinin beğenmemesine karşın gayet güzeldi. evet ada neydi, ışık nedir black smoke nasıl oluşuyor gibi teknik sorulara cevap vermese de genel itibariyle senaristlerin dediği ilk bölümden finalini biliyoruz ifadesinin gerçek olduğu anlaşılmıştır.
şu halde diziye genel bir bakarsak;
--spoiler--
ilk 5 sezonda olan her şey gerçekti. 6. sezonda alternatif zaman veya paralel evren diye nitelendirdiğimiz görüntülerde herkes ölüydü fakat ölü olduklarının farkında değillerdi. farklarına varmaarı için herkesin en mutlu oldukları kişilerle temas etmeleri gerekiyordu ve ışığa veya cennete gitmeleri için de jack'in babasının dediği gibi hayatının en önemli zamanlarını geçirdikleri kişilerle buluşmaları gerekiyordu. jack'ın orasının burasının kanamasının nedeni de aslında "hatırla ulan öldüğünü" anlamını taşımaktaydı. fakat jack kate elleyene kadar hatta elledikten sonra bile mankafalığını gösterdi ve hatırlayamadı. bir de hurley ve ben'in ölmesi var ki bu da gösteriyorki hurley jacob olduktan bir süre sonra jacob'ın yaptığı gibi bir hata yaptı başka bir blacksmoke oluştu ve 6 sezon adada izlediğim tarz olaylar kendini tekrar etti ve hurley yerini bir başka adaya bırakayıp öldü. alternatif zaman veya paralel evren denilen yerin araf olduğu birçok yerde vurgulanmakta. fakat bu yeri hurley'nin jacop iken oluştumuş olması da muhtemel. çünkü jack'in babası "burası birbirinizi bulabilmek için birlikte yaptığınız bir yer" diyor. fakat buradaki yerden kasıt kilise olabilir ve orası da araf.
--spoiler--
ulan bu kadar şeyi açıklayan bir lost üçlemesi çekilebilir. fakat yinede birçok şey kafama yatmış ve birçok kişinin bahsettiği gibi final ve dizi hayal kırıklığına uğratmamıştır.
--spoiler--
john locke 2 kere öldü, claire 9 doğurdu. jack'le esau'nun vs dövüş filmlerini aratmadı. bazı şeyler o kadar belliydi ki. sun ile ilgilenecek doktorun ve jack in oğlunun annesinin juliet olduğu. claire tuvalete diye giderken kate'in peşinden gitmesi, onu doğurtturacağını direk belli etti. bilemiyorum dizi sırf tesadüf üzerine mi çalışıyor.
--spoiler--
sonu o kadar tepki alınca izlemeyenlerin pişman olmadıkları, hatta rahat bi ohhhh çektikleri diziydi.
sözlük yazarlarının itirafları köşesinde yer alması gerekir ama burada dursun: eğer ki sonu herkesi memnun etseydi
işte o zaman izlemediğime pişman bin pişman olacaktım.
--spoiler--
cehennemdeki şeytanı mı tutuyorlarmış?
--spoiler--
daha başlıyorum yeni son bölüme ama ekşi sözlükte adolf hitlerin son bölümü izlemesi vs vs dıye başlık açmışlar siktiler her şeyi.. anıyorum hepsini.
beyazıyla siyahıyla, dumanıyla ışığıyla sona ermiş olan dizidir. insanlara fazla merak iyi değildir mesajı bırakarak gitti bu dizi. merakı giderilen insan mutlu insan olmuyor çoğu zaman.
6 yıl boyunca -özellikle ilk 3 yılda- insanlara tüm zamanların en iyi dizisini sunmuştur.
yani finali istediği kadar kötü bitirme şansına sahip olan tek dizidir.
içimde şöyle bi boşluk var sanki ne bileyim sanki hiçbir şey eskisi gibi olmayacakmış gibi...
final için iyiydi yada kötüydü diyemeceğim çünkü o gözle bakamadım, o şekilde izleyemedim. lost öyle birşey olmuş ki bu kadar sezon ardından ne yaparlarsa yapsınlar zaten havada kalacaktı.bence fazla söze gerek de olmamalıdır tıpkı ölünü arkasından konuşulmayacağı gibi!
son olarak; aferin be aferin size bizlere, tüm dünyaya böyle bi dizi izlettirdiniz ya helal olsun...
--spoiler--
söylüyorum dostlar. 5. sezonun son bölümünde patlayan hidrojen bombasıyla beraber herkes ölmüştü. 6. sezon ve bundan sonraki yaşananların hepsi aslında yaşanmamış, diğer tarafa geçmek için yapılan hareketlerdi. kanıtı da juliet'in bomba patladıktan sonra sawyer'in kollarında "it worked" demesidir.
ayrıca şahsi kanaatimce de dizi jack'in hayatıdır.
desmond'un ışığı kapaması da jack in ve flocke nin ölümlü olması içindi.
cem yılmazın demesi gibi: "pamuğu tıkayınca gerisi yalan"
--spoiler--
--spoiler--
final bölümü sade idi. jack desmond'ı mağarada alırken ikisinin arasında geçen diyalog ve jack-christian arasındaki diyalog bence bölümün zirve noktalarıydı. sondaki diyaloglar herkesin diziyi yorumlama tarzına göre farklı şeyler çıkarabilecekleri türden konuşmalardı. jack'in "i died too" demesi, diğer lostielerin de jack'ten önce veya sonra bir zaman ölmüş olmaları ve lostielerin christian'a göre alternatif evreni lostielerin buluşma mekânı olarak yaratmış olmaları alelade bir yorumla araf fikrini akla getirebilir ancak tabiki bundan fazlası vardır.
jack'in 1x01'de uyandığı yere gidip hayata gözlerini yumması çok önemli bir ayrıntı.
daha güzel çıkarımlar yapabilmek için final bölümünü en az bir kez daha izlemek gerekiyor.
--spoiler--
--spoiler--
son bölümde kilisede daniel faraday ile charlotte i birlikte göstermeyerek üzmüştür. ne var ulan ada sakinlerinden değillerdi ise. hiç olmazsa alex i göreydik son kez.
--spoiler--
anlatılmaz yaşanır, hıçkıra hıçkıra ağlatır. 6 senede hayatın bir parçası olmuştur, flashbackler yaşatır. s.keyim soruları benden bir parçaymışsın lan lost.
öncelikle cümleten geçmiş olsun, diyeceğim bi kaç şey var:
şu laf kadar ifrit olduğum başka laf olmadı: "6 senemi verdim ben ulan!"
bak arkadaşım, gel kandırmayalım birbirimizi. bırak bu "ben emek verdim bu diziye" ayaklarını. sanırsın ki herif ada da ışıkçılık yaptı, yeri geldi getir-götür işi yaptı, dağda bayırda çadırlarda kaldı. lan götünü yayıp oturup izledin, ne bu artislik, niye delirtiyosun adamı!
ikinci olarak da: teori falan üretmemiş, ama her bölümü merakla beklemiş, düz bir lost fanı olarak, belki içinde bulunduğum psikolojik nedenlerden de cidden hüngür hüngür ağladım.
hani ben de yadırgadım aslında "lan noluyoruz, duyguya kapıldık gittik" diye ama yok kuantumu, paralel evreni falan boş işler.
gerçek mutluluk "yanlız" kalmamak hayatta ve ölümde... ki bunu da finalde üstüne basa basa vurgulamışlar.
ve bitti; bi sigara yakalım balkona çıkıp, yıldızlara bakarak...
-
bu arada demezsem olmaz: [spoiler] jack o gözleri kapadı ya [/spoiler],
n'olur bitme lan dedim.
sevmiştik be. nejat alp' ten gelsin tüm lostie' lere: