bugün pilot bölümden başlayıp dünkü finale kadar her aklıma takılan soruyu bir kağıda yazsam en az 30 sayfa soru çıkar ve bu soruların çoğunun cevabı yok ortada. hadi cevap vermedin bari güzel mantıklı bir final yap o da yok. kimse birşey anlamadı finalden de adadan da. 3 yıldır izleyen ben bugün 6 yıldır izleyenlere acıdım. 6 yıl her hafta izle ve bağlanan yere bak.
not: tabiki baştan izlemeyeceğim o kadar boş vaktim yok hatta bilgisayardaki bölümleri dvd'ye mi atayım yoksa direk siliyim mi diye düşünüyorum ama her şeye rağmen o kadar emek boşa gitmesin diye dvd'ye atıcam sanırım.
Lost nihayet bitti, artık özgürüz. Lost' un manyak bir dizi olacağı ilk bölümünden belliydi. Adamlar daha dizinin başında, tropik adada kutup ayısı koşturdular. O ayı, olacakların habercisiydi. O olaydan sonra adada olmayan hadise kalmadı.
Aslında Bülent Ersoy' da en azından bir bölümde, adaya özgü bir epidemik tür olarak yer alabilirdi. Dizinin fantastik kurgusuna büyük katkısı olurdu diye düşünüyorum.Mesela kutup ayısı yerine de Ajdar koşturulabilirdi. Kapağın altından Selami Şahin' in çıktığını düşünsenize.
--spoiler--
kilisede önder gibi duran dayının cristian shepherd olması hoş bir kelime oyunu oldu tabii. Hatta bu ufak detay gerçekten de 1. bölüm çekilirken tüm sezon senaryosu belliydi savını doğrular nitelikte.
bir de karakterlerin flashsidewayde gerçekleri çakarken gördükleri şeyler var ya hani, yav arkadaş 1. sezondan bu yana ne değişmiş karakterler yaşlanmışlar falan. diziyi yazın tekrar seyrederken ne tarz dumurlara uğrıycam kestiremiyorum.
--spoiler--
bilmem hatırlar mısınız a dostlar, bu dizi, 4 8 15 16 23 42 gibi bir sayı dizisini hayatımıza soktu. hugo'nun hastanesindeki psikopat amca gibi, ders çalışırken four eight fifteen sixteen diye çıkışlarda bulunuyor, sınıfımızın karatahtasına özenle yazıyor, topluyor, 108 buluyorduk ve kesin herbir şey bunlardan çıkcak hacı diyorduk.
sorarım dostlarım, noldu lan o sayılara?
dizinin sonunu daha önce söylemişti richard alpert hatırlayın. bir ara çıldırıp smoky'ye katılmaya karar vermeden hemen önce söylemişti we all dead diye. işte böyle bir diziydi lost...
tanım: insan ırkı nın ne kadar nankör bir yaratık olduğunu gösteren dizidir.
bu dizi değil mi 6 sene boyunca heycan dan heycana iten seni.bu dizi değil mi kanında adrenalin patlaması yaşatan.bu dizi değil mi her hafta heyecanla seni bekleten.ne bekliyordunuz anlamıyorum ki.siz nerede gördünüz ağaçların yerin dibine girmesini.2.bölümden bell değil miydi arkadaşım bu dizinin fantastik birşeyler olduğu .yok o nerde ona ne oldu bilmem ne.lan aslında bende scorsfieldin karısını merak ediyordum sonra ne oldu diye.hayvan herifler acıklamadı ucu acık bıraktı ..ne boktan diziymiş ya..ulan yuzuklerın efendısı de boktandı ne lan o yuruyen savasan agaclar.hele fight clup blade ne boktan fılmlerdı. bırakın arkadaşım ..izledik bitti.bunca yıl bana bu heyecanı yaşatan yazarlar gönülden teşekkür ediyorum.ulan bursa da o kadar oynadı ama fener bır gol atsa sampıyon olamıcaktı fınalı yapamıcaktı..boktan bır takım olcaktı taraftarını kandırmıs olacaktı ..bir kedim bile yok hacı.
see you later another life , brother dedi ya orada bir kötü oldum bir garip oldum birden flashback midir nedir ondan oldum üniversitedeki yıllarıma döndüm bu ayrı bir şey de asıl kafamın almadığı nokta hadi kate ,sawyer falan filan onlar uçağa bindi gitti eee bunlar ölü değilmiydi ne oluyor beni uyandirin a dostlar. (bkz: hasssiktir diyorum hasssikitir)
beni göt etti bu dizi neden mi?
--spoiler--
hani şu paranormal olaylar ilk başladığında söylemiştim kesin bu sığırlar öldü mal mal geziniyorlar haberleri yok demiştim.
ama izledikçe yok canım öyle değildir dedim, bu kadar çok gizem böyle salak bir araf olayına bağlanamaz dedim.
ama bağladılar yahu.
--spoiler--
lost'un yapımcısına oyuncusuna her türlü muamelesini yapım yayında emeği geçen herkese kocaman bşr nah çekiyorum burdan.
--spoiler--
dünyanın en saçma finaliydi. yakışmadı. sezon 3'ten beri düzenli takipçisiyim. yani 3 yıldır her hafta lost izledim hem de kaç kere her bölümü ... teoriler ürettim. adamların kafa çalışıyo dedim. bi bildikleri var dedim. yanılmışım. bok gibi saçma sapan bir finalle bitti dizi. izlemeyin, başlamayın, gerek yok. ilk 2 sezon süper atmosfer var gerisi hikaye ... gerçekten ... ulan 191561*91651 tane sorundan birini açıklasaydınız. walt falan ? yazıklar olsun. sabah o kadar heyecanla gittim hd indirdim bölümü. keşke fullmetal alchemist brotherhood episode 58'e öncelik verseymişim. özür dilerim ed ve al.
--spoiler--
--spoiler--
garip bir sonla bitmiş dizidir. cevapsız soruların yanında dizinin aradaki önemli olayları hiç açıklanmamıştır. mesela jacob'ın annesinin nasıl adaya geldiği ne amaçla kim tarafından getirildiği, adanın bu durumunun nasıl başladığı falan gibi bir sürü soru kaldı. ancak duygusallık ve sevgi temalı bir final oldu. sevdicekler kavuştu. hep beraber ışığa yüründü. ama gene de 6.sezondan ne akılda kaldı derseniz evangeline lilly derim.
--spoiler--
Sen kalk dünyanın en hit dizisini yap. Lost da Lost die apalat milleti.sözlüklerde entry okut, yazdır. sonra dünyanın en boktan finali ile anana sövdür. oolmadı jj. şu linki verseydin daha açıklayıcı olurdu yeminlen:
tuborg pure malt editi: lan hadi 6 yılımı verdim bık bık bık die sallamıyım ama son 2 yıldır harbiden takip ediom. ben bu diziyi izlemeye başlarken kafam güzeldi (powered by efes kutu) sezon finali oldu yine kafam güzel (powered by tuborg pure malt). ulan yılların sabitini kırarak efes den tuborg a yol aldım. bu amcık lost finalini yaptı hala kendi sabitini kıramadı. final oldu hala soru soruyoruz a.k.
hiç birşeyi tamamen açıklamama olayını(izleyenlerin dediğine göre) final bölümünde de yapıp izleyicieri düşünmeye sevketmiş. Sadece son bölümü izleyen biri olarak ancak bu yorum yapabilirim.